Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Helt enig i at vi ikke skal snakke om abonnementer. MEN, det er veldig interessant å vite hvilke operatører som vil støtte Lumia 920 sin 4G-funksjonalitet først. Telefonen har jo begge eksisterende frekvensene til Netcom og Telenor, i tillegg til den frekvensen som iPhone har.

 

For meg er 4G et kjøpsargument for Lumia 920 også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja som jeg kunne se hos clove, så hadde de ikke inne tlf før 5/12. dvs telenor har den inne før det, forhåpentligvis. så jeg bestiller heller ikke fra clove

 

prisen hos clove ble vel ca 4700

 

Skal vi ta et regnestykke (dette inkluderer DHL frakt)

 

£462.33 * dagens kurs på 9.1 (9.047, men det blir for pirkete) = 4207,20 kroner

 

norsk moms på 25 % samt et fortollingsgebyr på kr 150 = 1201,80 kroner

 

Totalsum på telefonen blir da om gebyret er riktig hos DHL= 5409 kroner.

(Det er ei stund siden jeg fikk noe levert av DHL)

 

Jeg betalte 4419 kroner hos OneCall når jeg bestilte. Altså 990 kroner billigere enn clove.

 

1000 kr er en fin fin maltwhisky som jeg skal kose meg med i jula uten Nokiaen siden one2cel satte 17.12 som dato :p.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at det spiller noen som helst rolle for om det konmer flere flaggskip (alá det absolutt beste hittil, Lumia 920)fra Nokia om Damian Dilling har sluttet.

Tror nok resten av gjengen i kameradivisjonen er i stand til å klare jobben, men at Dilling har spilt en stor rolle i utviklingen som har ført fram til Lumia 920 er det ingen tvil om.

 

Mulig, tiden vil vise...

Nå tenkte ikke jeg på Lumia 920, det er ikke noe veldig revolusjonerende mht kamera (bortsett fra OIS som er nytt på en mobilenhet), tenkte mer de virkelige flaggskipene som Damian har jobbet med og hatt stor innflytelse på (eks.N8/808). Mener det ble brukt 5 år og totalt 400 personer var innvolvert i utviklingen av 808, det er syyyykt, Lumia 920 ble laget på "en ettermiddag" sammenlignet med den, hehe :p

 

Godt mulig det ikke vil få så mye å si men man skal ikke glemme att Damian var en ildsjel hos Nokia på dette området, står virkelig respekt av han fyren der altså :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Skal vi ta et regnestykke (dette inkluderer DHL frakt)

 

£462.33 * dagens kurs på 9.1 (9.047, men det blir for pirkete) = 4207,20 kroner

 

norsk moms på 25 % samt et fortollingsgebyr på kr 150 = 1201,80 kroner

 

Totalsum på telefonen blir da om gebyret er riktig hos DHL= 5409 kroner.

(Det er ei stund siden jeg fikk noe levert av DHL)

 

Jeg betalte 4419 kroner hos OneCall når jeg bestilte. Altså 990 kroner billigere enn clove.

 

1000 kr er en fin fin maltwhisky som jeg skal kose meg med i jula uten Nokiaen siden one2cel satte 17.12 som dato :p.

jo det stemme nok det. jeg tok ikke med frakt og gebyr,i den prisen, kan hende kursen var annerledes da jeg sjekket og.

joda jeg sparer to tusinger på den prisen å ta den av telenor, da jeg likevel har komplett l nå.

Lenke til kommentar

1000 kr er en fin fin maltwhisky som jeg skal kose meg med i jula uten Nokiaen siden one2cel satte 17.12 som dato :p.

 

Kjører samme stil selv. La forresten merke til at det lokale postkontoret jobber med 16. desember som siste innlevering for julegaver hvor det er garantert levering til julaften. Siden det er mange som har 17. desember som leveringsdato på telefonen sin er det ikke umulig at de får den til jul likevel. Da blir det fylleteksting.

Lenke til kommentar

Til dere som har telefonen; hvordan fungerer notifications? Har innsett at jeg er svært glad og avhengig av Android's løsning på greia så håper det er noe tilsvarende på 920.

 

Eksempel; du ser på en film på YouTube, noen snakker til deg på Facebook chat. Dette får du beskjed om på Android, kan rulle ned "gardinen" og gå rett til chaten.

Lenke til kommentar

Mulig, tiden vil vise...

Nå tenkte ikke jeg på Lumia 920, det er ikke noe veldig revolusjonerende mht kamera (bortsett fra OIS som er nytt på en mobilenhet), tenkte mer de virkelige flaggskipene som Damian har jobbet med og hatt stor innflytelse på (eks.N8/808). Mener det ble brukt 5 år og totalt 400 personer var innvolvert i utviklingen av 808, det er syyyykt, Lumia 920 ble laget på "en ettermiddag" sammenlignet med den, hehe :p

 

Nei det kom ikke som noen bombe akkurat at det var 808 du tenkte på.. :roll: Pesonlig så begynner jeg virkelig å bli lei av alt snakket om 808 i denne tråden som faktisk omhandler Lumia 920! Jeg har fulgt tråden siden starten, og har lest hvert eneste innlegg, og i så og si alle innleggene dine promoterer du 808 på en eller annen måte - mens 920 har store mangler som er helt uholdbare.

 

Hvis du er så skuffet over Lumia 920, og så veldig fornøyd med din 808, hvorfor må du kverne på dette om og om igjen? Tror de fleste har skjønt hvilken telefon du foretrekker :)

 

La oss nå holde oss litt mer til 920 framover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det kom ikke som noen bombe akkurat at det var 808 du tenkte på.. :roll: Pesonlig så begynner jeg virkelig å bli lei av alt snakket om 808 i denne tråden som faktisk omhandler Lumia 920! Jeg har fulgt tråden siden starten, og har lest hvert eneste innlegg, og i så og si alle innleggene dine promoterer du 808 på en eller annen måte - mens 920 har store mangler som er helt uholdbare.

 

Hvis du er så skuffet over Lumia 920, og så veldig fornøyd med din 808, hvorfor må du kverne på dette om og om igjen? Tror de fleste har skjønt hvilken telefon du foretrekker :)

 

La oss nå holde oss litt mer til 920 framover.

 

Det var da voldsomt til utblåsning på deg. Det går ann å holde en litt mer høflig tone i ett forum enn det du gjør (som forøvrig vi andre gjør).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det kom ikke som noen bombe akkurat at det var 808 du tenkte på.. :roll: Pesonlig så begynner jeg virkelig å bli lei av alt snakket om 808 i denne tråden som faktisk omhandler Lumia 920! Jeg har fulgt tråden siden starten, og har lest hvert eneste innlegg, og i så og si alle innleggene dine promoterer du 808 på en eller annen måte - mens 920 har store mangler som er helt uholdbare.

 

Hvis du er så skuffet over Lumia 920, og så veldig fornøyd med din 808, hvorfor må du kverne på dette om og om igjen? Tror de fleste har skjønt hvilken telefon du foretrekker :)

 

La oss nå holde oss litt mer til 920 framover.

Gjerne ikke fullt så drastisk som han sier men han har et poeng. Prøver ikke å vær kjip men la oss la det med 808 og 920 sine mangler ligge. Tror de fleste på denne tråden gleder seg til 920 og trenger ikke å bli fortalt hva som er galt med den. Dog så er det alltid bedre måter å si det på

 

Det var da voldsomt til utblåsning på deg. Det går ann å holde en litt mer høflig tone i ett forum enn det du gjør (som forøvrig vi andre gjør).

Helt enig

 

Edit: I dette tilfellet var Lumia 808 et relevant poeng til sammenligning da han som gikk av har tydeligvis hatt mye med disse produktene å gjøre.

Endret av Nado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...