Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

En annen interessant artikkel hvor de bla spekulerer i hvorfor Nokia Lumia 920 er forsinket.

 

http://au.ibtimes.co...tm#.UJlEI4bC8Z0

 

Mest sannsynlig så er det noe som har blitt oppdaget som har gjort at den første utsendelsen har gått tregere enn det de anslo. Kanskje det krevde en kjapp software fiks, kanskje det var noe annet. Det er mye nytt i 920-en, så skal ikke se bort ifra at de heller ønsker å holde igjen 2 uker enn å få lignende problemer som de hadde med lanseringen av 900.

 

Men ja, det er tungt å gå og vente. Selv om jeg sitter på en utviklertelefon :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fantastiske bilder Vakuum.

 

For å være ærlig syns jeg dette var skuffende kvalitet...

Se på de første bildene hvor man ser de rørene med ledninger utav, de er veldig uklar, tross det er på kort avstand. Det samme gjelder og bildet som viser redningsbøyen, har omtrent ikke sjangs å lese hva som står på den....

Når det gjelder natt-bildet er det tydelig overeksponert på flere steder, spesiellt rundt trafikken/bilene...

Det eneste bildet jeg syns var bra var det med hansken, iallfall akseptabel kvalitet som makro-foto :)

 

Jeg skjønner godt Nokia jobber med software på kamera ja, hehe....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å være ærlig syns jeg dette var skuffende kvalitet...

 

Husk at bildene ble tatt i skumring. Men jeg er enig i at iPhone 5 har hakket skarpere bilder i bra lys. Forskjellen er at mange av bildene som er ok her ville vært mye dårligere med f.eks iPhone 5. Det er tross alt en mobil vi sammenligner med her. :)

 

Men det gjør ikke meg noe at Nokia kommer med forbedringer :)

Lenke til kommentar

Utålmodig sjøl. Men dersom forsinkelsen skyldes at Nokia vil fikse alle feil og gjøre den best mulig; ja helt topp for meg. Det jeg hadde blitt skikkelig skuffa over var om den kom i midten av november, full av feil. Jeg har hatt mobil full av feil, og DET er jævlig kjedelig å kun vente på oppdateringer. Så stå på _Nokia, lever et ferdig produkt og vis de andre hvorfor dere en gang var best! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er også enig, dette ville heller ikke jeg kalle fantastiske bilder. Men vi må ikke glemme at dette er er mobiltelefon.

 

Når jeg temker på at min Nokia N82 er fra 2007, så må jeg si den tar bra bilder.

 

 

 

post-196773-0-82757300-1352223565_thumb.jpg

 

Joda det er en mobiltelefon, men jaggu har mobilkamera kommet langt i utvikling idag... Det er jo naturlig å sammenligne med hva Nokia har utviklet fra før, og den faller helt igjennom om man sammenligner med Nokias forrige modell (808).... Nokia har jo pratet så mye om kameraet til 920 nå att man forventer liksom att denne også leverer god kvalitet (jeg forventer ikke like bra som 808, men iallfall i nærheten)..

Jeg har selv 808 og ser med ett "halvt øye" att 920 ikke når opp til den på bildekvalitet...

 

Jeg håper for Nokia`s del att de gjør noe kritiske funn i softwaren de nærmeste ukene/mnd :)

 

Med tanke på att det bildet er fra N82 ifra 2007 er det slett ikke ille, imponerende :)

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg selv ble litt skuffet over skarpheten på noen av bildene her, måtte bla igjennom noen album av mine eldre telefoner bla en samsung g600, lg kc910 og iPhone 4, og syns de tar skarpere bilder selv under litt dårligere forhold. Men er dog vanskelig å sammenligne da de fleste bildene er tatt innendørs m blits, og de bildene på forrige siden var jo utendørs i lavere belysning uten blits (anntar jeg, uansett ikke mye å hente med blits på "landskapsbilder"). Men som det spekuleres så driver nokia med tweaks, så er jo lov å håpe :thumbup:

Lenke til kommentar

Etter å ha testet en del merker jeg at fokuset som er rett før den tar bilde er mye skarpere enn det resulterende bildet. Det kan virke som den ofte justerer litt for langt i forhold til hva den skulle gjort.

 

Jeg tror iallefall kameramodulen er bra nok, bare man får tweaket programvaren litt mer :)

Men jeg er uansett fornøyd i forhold til vanlig bruk da den tar gode bilder i mange situasjoner hvor 800-en har resultert i ubrukelige bilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er også enig, dette ville heller ikke jeg kalle fantastiske bilder. Men vi må ikke glemme at dette er er mobiltelefon.

 

Når jeg temker på at min Nokia N82 er fra 2007, så må jeg si den tar bra bilder.

 

 

 

post-196773-0-82757300-1352223565_thumb.jpg

Utenom de vonde tastene så var jeg svært glad i den mobilen :)

 

Utålmodig sjøl. Men dersom forsinkelsen skyldes at Nokia vil fikse alle feil og gjøre den best mulig; ja helt topp for meg. Det jeg hadde blitt skikkelig skuffa over var om den kom i midten av november, full av feil. Jeg har hatt mobil full av feil, og DET er jævlig kjedelig å kun vente på oppdateringer. Så stå på _Nokia, lever et ferdig produkt og vis de andre hvorfor dere en gang var best! :)

Da burde de heller si at det gjenstår finpussing! Det ville mange forstått i det minste.

 

Her er en kort video-test (også i skumring). Den er i 720p fordi jeg ikke så man kunne sette den til 1080p før jeg kom hjem.

 

Synes du burde lage en sticky og legge den i signaturen din med bildene, filmene og erfaringene dine. Takk for at du deler med oss uansett! :D

 

Heller ha den med feil og oppdateringer fortløpende, syntes nå jeg.

Det kan godt vær både du og jeg synes det er greit, men de tusenvis av kjøperne som leverer den i retur som så igjen gir et dårlig rykte til mobilen vil skade salget til Nokia og dermed gjør fremtiden av Lumia-serien enda mer usikker - i verste fall.
Lenke til kommentar

Nå har jeg brukt den i noen dager og har følgende synspunkter om den. Sammenligner den med de andre ledende mobilene i iPhone 5 og Samsung S3.

 

Kamera/video

Svært godt kamera særlig i mørke forhold. Helt overlegen både S3 og iPhone 5. Bildene er mye klarere og skarpere under dårlige lysforhold.

 

Under forhold med mye lys synes jeg den er like bra som S3 og iPhone 5. Har ikke sett bildene på macen ennå, og har heller ikke zoomet inn. Men hadde nok forventet bedre kvalitet her, men ikke skuffet for å si det slik.

 

Når det gjelder video, er denne suveren sammenlignet med de andre modellene. Særlig lyden er overlegen.

Bildene er også bedre med tanke på stabilitet/risting. Hvis du tar mye video og bilder, ville jeg nok gått for denne. Har ikke prøvd 808 (?) så kan ikke uttale meg om den.

 

Kjapphet/respons

Min største ankepunkt til særlig Android er at de er ikke raske og responsive nok. Dette ble løst særlig med S3.

920 er lynende kjapp i navigasjon rundt i menyer, nettsurfing, bla i bilder og diverse. Det den er treg på som kan være veldig irriterende er åpning av apper. Her er særlig iPhone 5 overlegen. Apple skjønner hvordan apper skal legges i bakgrunn og kjapt hentes opp. Jeg har måttet ventet lenge på en del apper og sett på splash screens for at de skal starte.

 

Batteri

Veldig bra. Det varer mer enn 1 dag med mitt bruk som jeg vil påstå er mer enn gjennomsnittet med tanke på samtaler, sms, surfing, push epost osv.

 

Lyd

Jeg bruker mobilene som musikkspillere og lyden er veldig bra. Dette er noe som er subjektivt, men jeg holder en knapp på S3 med tanke på lyd. Mener at Samsung la en egen lydchip i S3 og det hører jeg.

 

Synkronisering

Siden jeg bruker mac må jeg bruke en egen app for å synkronisere, og dette fungerer ikke 100 %. Det var ikke bare å koble til itunes og synke over all musikken og alle bildene fra iphoto. Dette fungerer ikke out of the box og jeg måtte bruke en del timer for å få dette til å synke.

 

Design

Har den sorte som dere har sett bilde av. De av dere som vurderer å bestille den, ikke gjør det. Designet er veldig kult og annerledes i motsetning til alle såpestykkene Samsung lager, og derfor bør dere kjøpe en med farge. Det gjør seg så mye mer. Hadde gått for gult eller kanskje rødt. Men dette er min anbefaling til dere.

 

Den er litt tung. Sammenlignet med iPhone 5 så er det en murstein nesten. Jeg tenker ikke så mye på det, men dere kommer til å tenke på det hvis dere kommer fra en mye lettere tlf.

 

Ekstra-ustyr

Den trådløse laderen fulgte ikke med i min eske. Men det ville spist opp marginen til Nokia, så fra ett økonomisk perspektiv skjønner jeg det godt. Men som konsument ville det gjort meg glad :)

 

Konklusjonen

920 er en like god mobil som iPhone 5 og S3. Jeg liker veldig godt måten Windows Phone 8 designet er lagt opp til med en mye bedre og engasjerende GUI enn iOS og Android.

Android har alltid for meg særlig med Touchwiz vært et barnslig design.

iOS har ikke utviklet seg særlig på 2-3 år.

 

To ting Microsoft bør endre på med tanke på WP8:

1. Bedre måte å navigere i Marketplace på

2. Kvalitetsapper og dette inkl. synkronisering fra Mac > 920

 

Nokia har levert en solid og god mobil. Den tar bra bilder og enda bedre video. Er rask og responsiv i bruk. Men åpning av apper må og bør håndteres bedre. For mye splashscreen. Bra batteri. Bra lyd.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...