Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt OT - er det noen som vet om/når 1020 kommer til Norge?

 

Og, hva er argumentene for 925 vs 920 egentlig? Såvidt jeg kan se så er 925 en nedgradering i mine øyne; ingen trådløs lading, halvparten av lagringsplassen, kan ikke sette telefonen på høykant, og litt annet sånt småtteri

 

Argumentet er vel mye at det er en telefon med et design som passer andre personer enn de som vil ha 920

Lenke til kommentar

Litt OT - er det noen som vet om/når 1020 kommer til Norge?

 

Og, hva er argumentene for 925 vs 920 egentlig? Såvidt jeg kan se så er 925 en nedgradering i mine øyne; ingen trådløs lading, halvparten av lagringsplassen, kan ikke sette telefonen på høykant, og litt annet sånt småtteri

 

Smekrere og veier "normalt" (Har en 920 og kladda på en 925 i Kina). Trådløs lading, bruker/ville du brukt det (ekstra antenne for trådløs vil ta opp plass uansett!)? Jeg gjør, veldig comfy og ladere får du fra Ebay for 120 spenn alt inkl. enten 230v eller USB. 16 vs. 32Gb. Svir du opp mere enn 16Gb i praksis? Er enig at ikke støtte for sep. minnekort er driitsløvt... uansett. Sette telefonen på høykant? Best i vindstille, et stykke vekk i fra deg på et granittbord.. ellers gambler du med levetida på telefonen.

Er sikker på at rett etter du har kjøpt en så annopnseres det med en som har alt som kommer om et 1/2 år etc... slik er det alltid... :p

Lenke til kommentar

Til de som fortsatt ikke har oppdatert til Amber av forskjellige grunner, kan jeg nevne min erfaring med å bruke Nokia Software Updater, etter å ha ventet alt for lenge på den automatiske oppdateringen.

Jeg har Djuice, ulåst, svart Lumia 920.

- Telefonen bør ikke være tilkoblet USB-hub, hverken versjon 3 eller 2, da finner den ingen oppdatering til telefon, selv om installering av NSU er ok.

Det gikk smertefritt med NSU, så lenge jeg koblet til USB 2.0 direkte i pc.

 

Kan man fortsatt ikke forandre meldingslyd, til det man ønsker selv?

 

Jeg savner fortsatt en god kalender, tips mottas med takk.Jeg ønsker meg en med norske helligdager og ukenummer, samt ukesvisning, eller valgfri visning helst. Jeg har prøvd Chronos og Simple Calendar. Ingen av dem er helt der jeg vil ha dem.

 

Takk til alle som deler sine erfaringer, det er gull verdt!

 

For øvrig må man installere apper på nytt. Fremgang i spill blir også borte med denne måten å oppgradere telefonen på.

Endret av 6arken
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare oppdatere OTA? Hvis du kan oppdatere via NSUFR kan du vel laste ned OTA og?

Venter i spenning selv på når de skal få ut fingeren og slippe den til ulåste UK-versjoner.

Meningsløst at den ikke er gitt ut enda. Slike stunts er en idiotisk approach for Nokia.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare oppdatere OTA? Hvis du kan oppdatere via NSUFR kan du vel laste ned OTA og?

Venter i spenning selv på når de skal få ut fingeren og slippe den til ulåste UK-versjoner.

Meningsløst at den ikke er gitt ut enda. Slike stunts er en idiotisk approach for Nokia.

Skulle gjerne gjort det OTA, men telefonen fant da aldri noen oppdatering uansett hvor mye jeg prøvde å se etter oppdateringer. Finnes det en annen måte å gjøre det OTA på?

 

Jeg er for øvrig helt enig med deg i at det er meningsløst at man skal vente så lenge på oppdateringen uansett hvor man har kjøpt telefonen hen. Greit nok at ikke alle skal få på en gang, men det får da være grenser.

Lenke til kommentar

Ah, det var da snodig? Skulle tro man fant den ota hvis den var sluppet.

Enig i det, men du har jo selv ikke mottatt noen oppdatering enda. (Hvis jeg skjønner deg rett).

 

Det vi vet er at Amber er sluppet på flere språk. Vi vet at telefonene oppdateres etter en viss rekkefølge, og så vet vi at forhandlerne har en snarvei med NSUFR. Heldigvis for noen av oss utålmodige sjeler, så er det noen som tør/eller har mulighet, til å teste sånne ting. :) Programvaren ligger jo rimelig åpent på nett.

 

Har du prøvd selv med NSUFR? Jeg bare tenker på om det programmet finner oppdateringen?

Jeg spør kun fordi jeg er vitebegjærlig, og fordi jeg kun fant oppdateringen når jeg brukte NSUFR.

Lenke til kommentar

6arken: forskjellen er at amber for Telenor Norge sine 920 er Available, mens amber for ulåste UK 920 er Coming Soon

Ah, jeg skjønner, og det er da med NSUFR. På selve telefonen står det fortsatt at den er oppdatert, slik som jeg selv hadde inntil NSUFR fant oppdatering. Må bare ta det litt med teskje nå, så jeg skjønner de forskjellige konstellasjonene. Takk for svar, og oppklaring.

Lenke til kommentar

Ja null stress. Tenkte selv at jeg kunne oppgradere min 920 med NSUFR, men da den ikke står som Available på nettsiden til Nokia ( http://www.nokia.com/global/support/software-update/wp8-software-update/availability-in-europe/ ) er den rett og slett ikke mulig å få tak i.

 

Så grunnen til å bruke NSUFR er da hvis din enhet står som Available på den listen, men du ikke får oppdatert OTA.

 

Smører meg bare med tålmodighet litt til. Heldigvis er ikke 920 min daily driver lengre, ellers hadde jeg nok forsøkt meg på å flashe den :p .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...