Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk min røde Lumia 920 i går. :D Takk til en viss snill sjel i Telenor som ordnet opp i rotet. :)

 

Veldig positiv så langt. Litt småting som irriterer, men i det store og hele er alt bra. Stusser litt over hvor tregt Android er i menyene osv. etter å ha brukt W8 noen timer nå. Alt flyter så fint og raskt.

 

Prøvde voice commands, den tipset meg om å si "note buy eggs". Med min engelsk mente telefonen at den skulle søke etter "gay 8" og opp fikk jeg masse lettkledde gutter som klinte. :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Search bør funke kontekstuelt imo.

Jeg mener også dette, men den bør fungere i to lag.

 

1) Et kort trykk starter søk i applikasjonen (evt. gir beskjed om at søk ikke er mulig i denne appen.)

2) Ett trykk på over 1/1,5 sekund starter Bing-appen (som i fremtiden også kan søke på alt som ligger på telefonen)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig venter jeg på en bra Notification løsning for Mail, facebook, twitter, telefon og meldinger, samt at telefon listen skal slå sammen oppringte og motsatte anrop til samme kontakt. Dette er nok nevnt mange ganger tidligere.

Android folk klager noe så sinnsykt over WP, men leste denne artikkelen:

http://www.androidpolice.com/2012/09/18/ux-things-i-hate-about-android/

Veldig god artikkel som utdyper mangler ved stock android.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

PROBLEM 1:

Noen som har prøvd trådløs lading?

Ifølge specs. så skal ladeplata oppdage at batteriet er fulladet og stoppe ladingen (indikator lampe slutter å lyse).

Men dette skjer ikke her ... ladinga bare fortsetter. Ser på WP Sentral at andre har samme problem.

Noen erfaringer? Noen triks for å få dette til å virke?

 

PROBLEM 2:

Telefonen husker ikke volum-nivå etter reboot - den går alltid tilbake til default (20/30).

Noen triks for å få dette til å virke?

 

EDIT: Fikk høre at dette faktisk er en "feature" - ikke en bug. Så det funker sånn for alle?

 

PROBLEM 3:

Noen som har prøvd speaker phone funksjonen? Her er alltid volumet veldig lavt, men da jeg prøver å juster det opp - så er det alltid 10/10!

Noen triks for å få dette til å virke bedre?

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Matsemann:

 

Apps:

 

Alt fra Nokia

Amazing Weather HD

Weather Flow (til lock screen)

NSB

Kollektivt

Trine i Farta PRO

RuterBillett

Scan

Skydrive

SoundHound

Soundrivin

Sporing

Trafikkmeldinger

Baconit

Metrotube

DNB (eller app til din bank)

Calculator Toolbox

Xbox Music (sett opp konto, 30 dager gratis)

Tunein Radio

Netflix

TV 2 Sumo

Amazon Kindle

Cocktail Flow

Digitalarkivet

Emergency Kit

Hjelp 113-GPS

Incognito Browser

MoreMaps

PDF Reader

Personlig økonomi: Account Tracker, moBudget (ikke klart å bestemme meg enda)

 

Spill:

 

Guns 4 Hire

Infinite Flight

Gun Bros

geoDefense

ilomilo

Rise Of Glory

Rare Earth

Lenke til kommentar

Helsten: mulig batteriet ditt tror det er fullt men det er virkelig ikke det. Mao det står 100% men den er egentlig på 83%, og lader derfor videre.

Min Fatboy funker perfekt.

 

Apps jeg kan anbefale:

Battery Status

Custom Tiles Maker Pro

Faktura (fra Telenor)

Human Japanese

IMDB

Metrotube

Netflix

PhotoBeamer

Soundhound

Thumba Photo Editor

Tileheader2

Timer Beta

Contre Jour

ilomilo

 

Lenke til kommentar

Helsten: mulig batteriet ditt tror det er fullt men det er virkelig ikke det. Mao det står 100% men den er egentlig på 83%, og lader derfor videre.

Min Fatboy funker perfekt.

Hmm, er det noen enkel måte å sjekke/verifisere dette på? Bare la den lade videre og se om den stopper?

Har prøvd 3 forskjellige batteri status apper og alle rapporterer det samme ...

 

EDIT:

Ser på WP Central at det er flere som sliter med dette problemet. Siste teori er at det er produksjonsfeil (hardware feil) på endel av laderne ...

 

EDIT2:

Nå har min Lumia 920 begynt å fryse etter noen minutter på ladebrett - hver gang. Tømte batteriet helt igår. Og når den fryser - så lader den ikke.

Syns det begynner å bli litt mye feil med denne telefonen, gitt ... min tålmodighet begynner å bli tynnslitt!

Endret av helsten2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig venter jeg på en bra Notification løsning for Mail, facebook, twitter, telefon og meldinger, samt at telefon listen skal slå sammen oppringte og motsatte anrop til samme kontakt. Dette er nok nevnt mange ganger tidligere.

Android folk klager noe så sinnsykt over WP, men leste denne artikkelen:

http://www.androidpo...-about-android/

Veldig god artikkel som utdyper mangler ved stock android.

 

Det er vel ingen som har hevdet at Android er fullkomment og perfekt her?

Det fine med Android er dog at det meste kan tilpasses om man bare gidder å gjøre det.

Lenke til kommentar

Skikkelig problemtelefon.

 

Telefonen restarter seg selv hele tiden. Mister anrop og meldinger på grunn av det. Kan ikke sende epost med sikkerhetsteknologi nyere enn 2002. IE lagrer ikke cookies lengre enn én minne session og har ingen form for passordmanager (dårlig kombo). Tekstmeldinger blir tilfeldig slettet når man åpner opp meldingsapplikasjonen (du rekker og se de er der, du blir sparket ut til startskjermen med engang, også forsvinner meldingene – nye som gamle – for godt).

 

Jeg er mektig misfornøyd og føler det er meg telefonen driver å sparker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skikkelig problemtelefon.

 

Telefonen restarter seg selv hele tiden. Mister anrop og meldinger på grunn av det. Kan ikke sende epost med sikkerhetsteknologi nyere enn 2002. IE lagrer ikke cookies lengre enn én minne session og har ingen form for passordmanager (dårlig kombo). Tekstmeldinger blir tilfeldig slettet når man åpner opp meldingsapplikasjonen (du rekker og se de er der, du blir sparket ut til startskjermen med engang, også forsvinner meldingene – nye som gamle – for godt).

 

Jeg er mektig misfornøyd og føler det er meg telefonen driver å sparker.

Høres ut som en klar byttegrunn.

Kontakt enten Nokia Care eller leverandør.

Mobilen skal definitivt ikke være sånn, har ikke hatt en eneste restart siden jeg fikk min i slutten av november. Bare funker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...