Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på at det rammer Facebook-chat på Android, WP, Windows 8, i nettleseren (IE10, Opera, Firefox, Chrome..), osv...

 

Nei, det er ikke et Lumia 920-problem.

Uansett hvordan du vrir og vender på det er det OGSÅ et Lumia 920 problem all den tid jeg opplever det på min Lumia.... Blir for dumt å avfeie alt folk lurer på eller har problemer med bare fordi det også er et problem andre plasser. Har jeg et problem er jeg interessert i å løse det, ikke få høre alt annet mas.

 

Jeg har aldri opplevd det andre plasser. Det som skjer er at enkelte meldinger fra Facebook ikke dukker opp, og motsatt: enkelte meldinger jeg sender dukker ikke opp i Facebook.

Endret av Matsemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har et par kjappe spørsmål angående WP8 og min 920 som jeg for øvrig er strålende godt fornøyd med! :)

 

1. Etter hvert som jeg installerte flere apper dukket det opp bokstaver i menyen som skiller applikasjonene alfabetisk nedover. Likte menyen langt bedre uten disse bokstavene, er dette mulig å endre på eller blir det gjort og låst automatisk når man når et visst antall apps?

 

2. Search knappen nede til høyre for telefonen virker å være låst til Bing, absolutt ingen mulighet til å endre på dette? Google søk der ville jo vært brilliant.

 

3. Sett bilder av enkeltes oppsett av hjemskjermen der de har delt inn tiles etter "Social - Apps - Games" osv. Hvordan får man disse tekstene, er det enkeltbilder?

 

4. Har letet litt rundt i Market uten å finne noe, men er det ikke mulig/vil det bli mulig å erstatte dagens tastatur med et annet? Har fått med meg at de fleste er storfornøyde med tastaturet og skriver kjappe meldinger. For min del er mellomromstasten for liten og i 8 av 10 tilfeller trykker jeg på kommaknappen i det jeg skal sette inn et mellomrom i landskapsmodus. Sinnsykt irriterende...

 

5. Bildealbum: Jeg har jo synkronisert opp mot Facebook for kontakter og da får jeg alle albumene mine fra nettopp Facebook i bildemappen min. MÅ disse være der eller kan de fjernes? Har ingen behov for disse på mobilen...

 

6. Kontakter: Svært upraktisk å ha samtlige facebook venner i kontaktlisten da kun et mindretall av disse er personer jeg kontakter til daglig. Fikk et tips om å lage en gruppe og gjorde da dette, men maks antall i en gruppe var jo 25 personer så da ble heller ikke dette gunstig løsning. Er det eneste jeg kan gjøre å ikke synkronisere opp mot Facebook og heller legge inn alle ønskede kontakter via hotmailkonto?

 

Takk for eventuelle svar og GODT NYTTÅR! :)

Lenke til kommentar

Høres ut som en klar byttegrunn. Kontakt enten Nokia Care eller leverandør.

Mobilen skal definitivt ikke være sånn, har ikke hatt en eneste restart siden jeg fikk min i slutten av november. Bare funker...

jeg har også vært borti at meldinger slettes etter restart - irriterende.

Jeg er altså ikke den eneste. Det er også masse snakk om dette på de amerikanske Windows Phone fokuserte nyhetssidene.

 

Kundestøtten hos Nokia ba meg vente mot slutten av desember når de skulle komme med en programvareoppdatering. Det de ikke sa noe om var at det bare var USA som fikk denne oppdateringen i desember. Europa får den ikke før i slutten av februar.

 

Innen dette ble klart var dead-on-arrival innleveringstiden min hos Expert utgått og jeg må hoppe igjennom alle prosedyrene deres. Det blir vel gjerne februar før vi er ferdig med alle reperasjonsforsøkene og tull før jeg får returnert den.

Lenke til kommentar

6. Kontakter: Svært upraktisk å ha samtlige facebook venner i kontaktlisten da kun et mindretall av disse er personer jeg kontakter til daglig. Fikk et tips om å lage en gruppe og gjorde da dette, men maks antall i en gruppe var jo 25 personer så da ble heller ikke dette gunstig løsning. Er det eneste jeg kan gjøre å ikke synkronisere opp mot Facebook og heller legge inn alle ønskede kontakter via hotmailkonto?

 

Måten jeg har gjort dette på er å filtrere kontaktlisten, slik at ikke facebook kontakter er synlig.

Så har jeg heller linket hotmail/google kontakter med facebook profilene til de jeg ønsker å ha.

Lenke til kommentar

Finner fortsatt ingen som har Purity Pro-headsettene. Noen som har hørt noe?

 

Jeg kontaktet Nokia på live chat, men de svarte bare at "Vi selger ikke telefoner og tilbehør direkte, du må høre med en forhandler." Ja takk, sa jeg, og gadd ikke prøve å forklare at jeg har vært innom et halvt dusin av dem, og at problemet er at de heller ikke vet.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Finner fortsatt ingen som har Purity Pro-headsettene. Noen som har hørt noe?

 

Jeg kontaktet Nokia på live chat, men de svarte bare at "Vi selger ikke telefoner og tilbehør direkte, du må høre med en forhandler." Ja takk, sa jeg, og gadd ikke prøve å forklare at jeg har vært innom et halvt dusin av dem, og at problemet er at de heller ikke vet.

 

Geir :)

 

ja jeg er også på vei til å gi opp wp8, men får bite tenna sammen frem til oppdateringen deres. er ting ikke blitt bedre så dumper jeg den og kjøper en iphone. kommer sikkert tilbake til wp8 om et par år når den har modnet for jeg er en stor fan av microsoft og windows produkter

Endret av Triple_DES
Lenke til kommentar

iOS 6.0.2 er heller ikke problemfritt for tiden, en del opplever WiFi ustabilitet og dårligere batteritid forbundet med WiFi buggen. WiFi ustabilitet er også gjeldende i iOS 6.0.1 men forsøket på å fikse det i 6.0.2 fikset ikke problemet og førte til at WiFi tapper batteriet vesentlig raskere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte purity hos Elkjøp før jul. Bra lyd ,men for meg så føler jeg at det sitter for stramt slik at det er noe ubehagelig etter en stund.Men mulig det bedres når man har brukt det en stund. Elkjøp skrøt veldig av det. :) :)

De vanlige purity headsettene finnes mange steder, men det trådløse er helt umulig å finne

Lenke til kommentar

 

1. Etter hvert som jeg installerte flere apper dukket det opp bokstaver i menyen som skiller applikasjonene alfabetisk nedover. Likte menyen langt bedre uten disse bokstavene, er dette mulig å endre på eller blir det gjort og låst automatisk når man når et visst antall apps?

 

1. Blir gjort automatisk når du når et visst antall apps, tror ikke det kan endres. Tips: Du kan trykke på en bokstav, så får du opp en liste over alle bokstaver og kan hoppe fort rundt. Enig i at det ser litt rart ut når man akkurat går over grensen, siden man da får mange små kategorier. Men med en gang listen blir lengre fungerer det best slik det er, spør du meg. For min del har jeg det meste på start-skjermen jeg bruker ofte, så ser kun den listen om jeg skal noe "spesielt".

 

 

2. Search knappen nede til høyre for telefonen virker å være låst til Bing, absolutt ingen mulighet til å endre på dette? Google søk der ville jo vært brilliant.

 

2. Tror den er låst til Bing. Ser ikke helt hvordan det ville vært særlig bedre med Google. Mange håper og maser på MS om at den knappen skal søke i den *åpne appen* istedenfor. Altså som å velge søk i charms-menyen i W8.

 

 

3. Sett bilder av enkeltes oppsett av hjemskjermen der de har delt inn tiles etter "Social - Apps - Games" osv. Hvordan får man disse tekstene, er det enkeltbilder?

 

3. Det er forskjellige apps som lar en lage sine egne tiles. Søk på tile maker, tile creator o.l. og finn hva du liker. :)

 

 

4. Har letet litt rundt i Market uten å finne noe, men er det ikke mulig/vil det bli mulig å erstatte dagens tastatur med et annet? Har fått med meg at de fleste er storfornøyde med tastaturet og skriver kjappe meldinger. For min del er mellomromstasten for liten og i 8 av 10 tilfeller trykker jeg på kommaknappen i det jeg skal sette inn et mellomrom i landskapsmodus. Sinnsykt irriterende...

 

4. Ikke mulig med 3djeparts-tastatur slik det er nå, og forblir troligvis slik. Det beste du kan gjøre er å laste ned en app som er et tastatur, skrive teksten din der, og så kopiere den inn i en annen app. Veldig slitsomt..

 

 

 

6. Kontakter: Svært upraktisk å ha samtlige facebook venner i kontaktlisten da kun et mindretall av disse er personer jeg kontakter til daglig. Fikk et tips om å lage en gruppe og gjorde da dette, men maks antall i en gruppe var jo 25 personer så da ble heller ikke dette gunstig løsning. Er det eneste jeg kan gjøre å ikke synkronisere opp mot Facebook og heller legge inn alle ønskede kontakter via hotmailkonto?

 

6. Det letteste er å ikke bry seg om hva som ligger i kontaktlisten. Selv har jeg hverken på Android eller nå i WP8 brukt denne listen særlig. Skal jeg ringe noen, begynner jeg å skrive navnet/søke etter kontakten. Skal jeg sende melding til noen, finner jeg meldings-tråden eller skriver navnet i til-feltet. Å venne seg til dette gjør nok ting en del lettere. :)

Lenke til kommentar

Hei. Har hatt telefonen et par dager nå og brukt tid til å gjøre meg litt kjent med den. Venter på nytt simkort fra jobben slik at jeg får tatt den i bruk der.

Driver å flytter og forandrer størrelser på firkantene på skjermen. Uansett blir det litt firkantet spør du meg!;-)

Men en ting jeg savner er en klokke app som kan vise tiden live på startskjermen. Alle de jeg har funnet må man åpne for å se rett tid. Vet dere om noen klokker som funker på startskjermen?

En annen ting jeg opplevde i dag var noe jeg likte mindre. Hadde sett litt på de forskjellige menyene og la telefonen fra meg en times tid. Da jeg skulle ta den i bruk igjen var alt helt dødt. Hjalp ikke å holde inne på/av knappen og hvis jeg satte i laderen skjedde det heller ikke noe. Etter mye frem og tilbake fikk jeg liv i den ved å holde inne volumknapptasten og starttasten samtidig i 5-10 sekunder. Siden har den fungert som normalt, men får se hva som skjer videre. Andre som har hatt dette problemet?

Endret av Balder1962
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...