Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Har du en eldre Nokia så kan du bruke Nokia Suite og importere til Skydrive.

På eldre Nokia kan det bli mye knot. Spørs om ikke det letteste er å bare ta jobben en gang for alle og legge de til manuelt på enten outlook.com eller gmail, alt ettersom hva man bruker.

 

Og SIM-kontakter?! Snakk om gufs fra fortiden :D Velkommen til 2012, snart 13!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg mener er at de automatisk blir lagt til i Hotmail-kontoen. Den ville jeg i utgangspunktet bare filtrere vekk.

 

Hele historien er jo at jeg la alt fra SIM-kortet over på Google-kontoen da jeg fikk Android. Dette var ikke WP8 spesielt godt i stand til å synkronisere mot. Den viste mange av Google-kontaktene mine, men langt ifra alle. Derfor kopierte jeg de manglende kontaktene tilbake til SIM fra Google på den gamle telefonen, for så å måtte eksportere dem fra SIM til Hotmail.

 

Angående knirkingen får jeg vel bare ta til takke med det. Ser ut til at mange har det samme problemet.

 

Sim er overhodet ikke utdattert.

 

Imens han jeg kjøpte mobilen av sto å registrerte den, så satte jeg det nye simkortet inn i min N8. Flyttet alle kontakter over på simkortet. Tok det ut å brakk av de bitene en må av med, puttet det inn i min nye 920. Tok meg kanskje 3 min? Ihvertfall så var jeg ferdig før han hadde fått registrert mobilen.

 

Hva er utdattert med dette?

 

Oj, var egentlig svar til han du svarte dette.

 

Til "snylter"

Endret av onkelRoar
Lenke til kommentar

Sim er overhodet ikke utdattert.

 

Imens han jeg kjøpte mobilen av sto å registrerte den, så satte jeg det nye simkortet inn i min N8. Flyttet alle kontakter over på simkortet. Tok det ut å brakk av de bitene en må av med, puttet det inn i min nye 920. Tok meg kanskje 3 min? Ihvertfall så var jeg ferdig før han hadde fått registrert mobilen.

 

Hva er utdattert med dette?

 

Ja, godt poeng. Eller hva med min gamle sort/hvitt TV med sånn vrihjul for å bytte kanal? Jeg bare skrur på og vrir på hjulet så bytter den kanal momentant, mens andre må skru på både TV og Get-boks og receiver så har jeg gjort det hele på 2 sekunder!

 

Nei vet du hva...

 

I stedet for å være bundet til 1 stk simkort for kontaktene mine så foretrekker jeg å bare putte inn et brukernavn/passord på en hvilken som helst enhet og holde det syncet over alt på en gang. Hva gjør du om du skal ha kontaktlisten din inn på iPad uten simkort f.eks? Eller hva om du vil ha de inn på PC'en? Og hva om du får de inn, men gjør en del endringer, skal du da putte simkortet inn over alt igjen?

 

Edit: Er ikke simkort kontakter i tillegg høyst begrenset hva felter angår? Får du puttet inn fødselsdager, adresser, osv?

Endret av tacomodo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, godt poeng. Eller hva med min gamle sort/hvitt TV med sånn vrihjul for å bytte kanal? Jeg bare skrur på og vrir på hjulet så bytter den kanal momentant, mens andre må skru på både TV og Get-boks og receiver så har jeg gjort det hele på 2 sekunder!

 

Nei vet du hva...

 

I stedet for å være bundet til 1 stk simkort for kontaktene mine så foretrekker jeg å bare putte inn et brukernavn/passord på en hvilken som helst enhet og holde det syncet over alt på en gang. Hva gjør du om du skal ha kontaktlisten din inn på iPad uten simkort f.eks? Eller hva om du vil ha de inn på PC'en? Og hva om du får de inn, men gjør en del endringer, skal du da putte simkortet inn over alt igjen?

 

Edit: Er ikke simkort kontakter i tillegg høyst begrenset hva felter angår? Får du puttet inn fødselsdager, adresser, osv?

 

Hva du vil gjøre med en gammel tv, trur jeg du får finne ut selv. Ser ikke poenget.

 

Hvis du hadde lest hva jeg skrev så bør du ha fått med deg det poenget jeg skrev om i den situasjonen.

 

De andre du nevner som svar på mitt svar har andre løsninger.

 

 

For ytterligere å poengtere fordelen jeg hadde med å bruke simkortet som jeg gjorde i butikken. Så var faktisk mobilen helt å fult oppdattert når det gjelder ALLE mine kontakter FØR jeg gikk å betalte i kassa.

 

Sitter du fortsatt å skrur på kanalvelgeren på tv'n :green:

 

Hadde jeg fått mobilen levert på posten, så har det vel kanskje vært en annen løsning som hadde vært bedre? Javel, men det var IKKE det jeg beskrev. Liker helst at du svarer på det jeg svarer på.

 

På forhånd takk :closedeyes:

Lenke til kommentar

Uansett hvilken kjøpsmetode jeg hadde benyttet, foretrekker jeg løsningen tacomodo nevner. Siden jeg ofte har både e-post-adresser, flere nummer og diverse annet knyttet til kontaktene mine, blir det et salig rot med SIM-kort. Sist jeg sjekket støttet SIM bare navn og nummer, that's it.

 

E-poster, adresser osv kom jo inn når jeg tasta inn passord på de forskjellige kontoene mine. Det eneste jeg har gjort etter jeg kom hjem er å sette opp det trådløse, lasta ned apper å lekt med mobilen. Testa ut osv.

 

Hvis jeg hadde hatt f.eks en times hjemreise på f.eks et tog/buss eller hva det nå måtte være f.eks der du eller noen andre som hadde kjøpt mobilen samtidlig. Så vil jeg nok si at jeg muligens hadde likt hjemreisa bedre?

 

Klarer ikke å se noen ulemper ved det.

Lenke til kommentar

Sist jeg byttet mobil gjorde jeg følgende:

Satt i (nytt) SIM-kort i den nye mobilen, aktiverte dette via webløsningen til tjenesteleverandøren.

Så logget jeg på telefonen med min microsoft-id som igjen er koblet mot min google-konto.

Før jeg visste ordet av det var alle kontakter på plass på telefonen, og det helt uten å flytte sim-kort mellom telefoner og sånt..

 

Og gangen før? Da gjorde jeg det på samme måte, bortsett fra at jeg kun logget på med google-kontoen min (Android-telefon).

Gangen før det gjorde jeg det samme, og før der igjen byttet jeg fra iPhone til Android, og jaggu gjorde jeg det samme da..

 

Nå har jeg gjerne en del ting lagret om kontaktene mine også.. Typisk jobbtelefon, mobiltelefon, mailadresse, firmanavn og fødselsdato.

Alt dette kan vel ikke lagres på SIM-kort som en og samme kontakt..

 

Sist jeg lagret kontakter på SIM-kort var vel faktisk før jeg fikk Nokia 6110en min i 1997 (eller var det 1998?)

Lenke til kommentar

Jepp, jeg gjorde det på den gammle måten :sleep2:

Å den knuser den "nye" måten i mitt tilfelle.

 

Hundre meter fra kassa der jeg dro kortet for å betale for mobilen sto bilen min. Når jeg satt meg inn å satte i laderen fungerte alt untatt mitt hjemme trådløsnett.

 

Alle mine e-poster!

Alle mine telefon nr!

Surfing på mobilnettet!

Driv!

 

osv...

 

På den nye måten så hadde det tatt meg over 20 min lengre!

Av den enkle grunn at jeg hadde måtte kjøre i 20 min for å kommet meg hjem til min PC.

 

Herre min hatt, er det så vanskelig å forstå at det fungerte bedre?

Lenke til kommentar

Jeg er 55, og sier gjerne "Hver sin lyst!" Hvis vi bruker tiden på å diskutere ulike metoder, alle med sine fordeler og ulemper, istedet for å krangle om hvilke som er best av dem, så kan jo folk velge den som passer dem personlig best. Om noen andre foretrekker en annen metode, så er det deres valg. Det er ingen konkurranse dette.

 

Jeg husker ikke en gang hvordan jeg gjorde det. Det er da heller ikke så vesentlig lenger, jobben er gjort.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Godt poeng, blir som å krangle om vi liker kaffe eller te... Nei, ikke begynn... :p

 

ang. 920... har gul, ikke knirk, fortsatt utrolig fornøyd, kamera er flott (noen uskarpe iblant, men kommer mest an på innstillinger, men gleder meg til oppdatering), nettleser lynkjapp, alt av overføring av filer funker fantastisk mot Windows 8, drag and drop er flott å ha tilbake (savner definitivt IKKE Zune...)

Nokia-appene er funksjonelle og morsomme, skjermen er fantastisk, både å se og bruke ( med hansker, blyant, nøkler, gaffel...)

OneNote, Office, e-postleser, nettleser, apper...

alt bare flyter uten heng og tull.

Jepp, Nokia Lumia 920 er uten tvil den beste mobilen jeg noen gang har hatt :)

Lenke til kommentar

jeg begriper ikke hvordan searchknappen på mobilen er lukket til Bing. dette har begynt å irritere meg helt vanvittig!!!!!

 

noen av dere har garantert testet Win8 på tablet og der brukes search til alt på en enkel og intuitiv måte. microsoft kunne brukt denne knappen på samme måte, men nei da...

 

hvorfor tar MS denne lukkede "apple" veien?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg begriper ikke hvordan searchknappen på mobilen er lukket til Bing. dette har begynt å irritere meg helt vanvittig!!!!!

 

noen av dere har garantert testet Win8 på tablet og der brukes search til alt på en enkel og intuitiv måte. microsoft kunne brukt denne knappen på samme måte, men nei da...

 

hvorfor tar MS denne lukkede "apple" veien?

Search-knappen er Bing ja...

I Explorer kan søk stilles på Bing eller Google når det søkes fra adresselinja... (Explorer, innstillinger, avanserte innstillinger, standard søkedings...) litt rart det ikke gjelder begge steder...

Bingknappen har flere funksjoner på engelsk språk, kommer kanskje på norsk en gang...?

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...