Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Dette er Telenorkommandoen - skal vel være det samme for datterselkapet djuice - men kanskje du må endre nummeret til Mobilsvar ? (Telenors er: 91509001)

 

Slik endrer du tiden det tar før samtalen går til Mobilsvar:

 

Tast inn kommandoen på mobiltelefonen, og velg selv hvor lenge det skal ringe før samtalen kobles over til MobilSvar.

 

Antall sekunder det ringer før samtalen går til MobilSvar kan være mellom 5 og 30 sekunder, med fem sekunders intervall.

 

Tastekommando for å endre ringetid for viderekobling

  • Velg mellom 5, 10, 15, 20, 25 og 30 sekunders ringetid.

  • Tast **61*91509001**<antall sekunder>#, trykk send/ring, for eksempel: **61*91509001**15# og send/ring.

Om du skal bruke en eller to stjerner før du taster inn antall sekunder, avhenger av typen mobiltelefon du har. Du vil få en feilmelding om du taster feil antall stjerner.

 

Håper du finner ut av det :)

 

mvh

Takk, ser ut som det løste problemet.

Men jeg har et annet problem og det er at det ringer kun en gang før den går på lydløs, så jeg hvis jeg ikke hører at noen ringer på første ring så hører jeg ikke at det ringer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med denne Nokia Lumia Black oppdateringen for de som har kjørt Windows Phone Developer Unlock på sin Lumia og dermed er på RTM utgaven av GDR3 allerede? Kan man da se lenge etter den oppdateringen?

 

RamGuy

Jeg var i den kategorien selv på både NL920 og NL1020 (begge Telenor ulåst) og begge har fått Black og GDR3 i den oppdateringen så vidt jeg har forstått.

En god kilde er PocketLint og de skrev:

 

More from Microsoft

Rolled into the update are a number of features from the Windows Phone 8 update 3 that appear alongside those from Nokia.

 

i denne artikkelen:

http://www.pocket-lint.com/news/126472-nokia-lumia-black-update-here-s-what-your-phone-can-do-now#

 

pocketlint anser jeg som seriøse og unbiased mht IOS/Android/WP

 

mvh

Lenke til kommentar

http://www.wpcentral.com/17-tips-extend-battery-life-windows-phone

 

 

 

Tips nr 11:

 

It’s more efficient on the battery when Wi-Fi connection is used to connect to the Internet, rather than a mobile data connection. To keep the Wi-Fi connection on even when the phone screen switches off, go to settings > Wi-Fi > advanced, and tap the Keep Wi-Fi on when the screen times out check box.

 

Stemmer virkelig dette, trodde telefonen brukte mer strøm ved denne funksjonen aktivert

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Merkelig at den Nokia Lumia 920 jeg har har ikke vil motta Black enda da i og med at den er fra Telenor og de visstnok var av de første som rullet ut og bøttevis ser ut til å ha mottatt allerede.

Jeg fikk ikke varsel, men etter å ha kjørt et manuelt søk fikk jeg installert den. Har Telenor. Ser man på patch status fra Nokia ser man at de har to versjoner, Telenor og resten. Bare den for Telenor er publisert så langt. Så på dette i går, fant ikke igjen linken i dag.

 

Det jeg imidlertid legger merke til er at jeg til tross for å ha fått denne oppdateringen, ikke får lastet ned Nokia Beamer. Får beskjed om at telefonen ikke støttes.

Lenke til kommentar

WiFi bruker mye mindre strøm enn å ha datatrafikk over mobilnettet aktivert ja. Sendestyrken er mye lavere, derfor er også strålingen mye lavere med WiFi.

vel. Vil påstå at det ikke er helt korrekt. Forsøkte å slå dette på idag, og nå er batteriet nede på 60%, mens igår på samme tid hadde jeg 80%.

Lenke til kommentar

Synes også at WiFi bruker mer enn mobildata. Hatt på mobildata fra kl. 6 i morges + radio helt til nå og har 82% igjen. (Lumia 1020)

Pleier å slå av mobildata og på WiFi når jeg kommer hjem ca 16 og da er batteriet på ca 10-15% kl 22-23

Har jeg bare på mobilnett har jeg igjen ca 40-50% kl 22-23...

Vet ikke om det kan ha noe med ruter å gjøre? Har ZyXEL ruter.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke varsel, men etter å ha kjørt et manuelt søk fikk jeg installert den. Har Telenor. Ser man på patch status fra Nokia ser man at de har to versjoner, Telenor og resten. Bare den for Telenor er publisert så langt. Så på dette i går, fant ikke igjen linken i dag.

 

Det jeg imidlertid legger merke til er at jeg til tross for å ha fått denne oppdateringen, ikke får lastet ned Nokia Beamer. Får beskjed om at telefonen ikke støttes.

Har du Update3? Vet ikke om den kom samtidig med Lumia Black?

Har Lumia 1020 med Developer Preview og Lumia Black.

OS-versjon 8.0.10521.155

fw-nr 3051.40000.1345.1002

Nokia beamer funker veldig bra, samme med Play To. Spill av på virka ikke på 1020'n før oppdatering, men helt fint på 920'n. Tydeligvis bytta navn til Play To i ny versjon.

Storyteller fungerer visst også på gdr2 og Amber også nå :)

Lenke til kommentar

Alle nettlesere som støtter html5

mao til andre mobiler, pc, nettbrett, smarttv, xbox ++

Og kan deles fra hvilket som helst sted til et annet, vise en PowerPoint på skjerm i Norge fra strandstolen i syden ;)

ide for lærere?

 

 

Jo, mente spille på tvn som i "spille på tvn"; mobilspillene dine vil kunne ses på skjermen i real time, som feks bilspill, Final Fantasy, osv.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...