Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+412

Svarer ikke før du korter ned sitatet.

 

 

Nei vell.

 

Ok, hvilken er best på overklokking mellom 2500k og i5 3570k?

TL;DR

Ikke quote så mye, fjern de gamleste når du svarer.

 

Ellers, best på overklokking. IB (3570k) er varmere enn SB 2500k så det stopper opp hos 3570k på rundt 4.8GHz. Men 3570 har høyere tempgrense enn 2500k.

2500k er best hvis du skal ekstreme-overklokke opp til 5Ghz.

Under 5GHz, ville jeg gått for 3570k. Nyere

 

Siden 2500k har mye bedre temp og kan klokkes høyere tenkte jeg meg den. IB ville nok vært et bra valg men har jo 4,8 GHz som max og produserer mer varme, noe som ikke er så bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

4,8GHz er absolutt ingen flaskehals for 1 eller flere 7970 kort. På SB mister du også PCI-e støtten som kan være en fordel etterhvert. Valget er enkelt, gå for en IB prosessor.

 

Angående hovedkort så ville jeg gått for et til 1-1,5k. Trenger ikke noe dyrere.

Lenke til kommentar

Stille og rolig her,som vi liker det ;)

 

Jepp,lurer mer på hva du gjorde på Ekebergsletta jeg Rolf?

Var på ekebergsmarkedet ;). Starteren er kaputt, men hadde den gamle og den gjør nytta si nå. Fungerer til en forandring noe den ikke klarte i fjor

 

Ok,har ikke fått med meg at det var Ekebergsmarked en gang jeg...her følger man med ja :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

4,8GHz er absolutt ingen flaskehals for 1 eller flere 7970 kort. På SB mister du også PCI-e støtten som kan være en fordel etterhvert. Valget er enkelt, gå for en IB prosessor.

 

Angående hovedkort så ville jeg gått for et til 1-1,5k. Trenger ikke noe dyrere.

 

Hører at det kommer ut enda en generasjon, Haswell. Den kommer jo ut i 2013, har de oppgitt dato?

Hvis cpuen har noe som kan bli viktig i seneste fremtid burde jeg nok ta den. Vi snakker om tre hundrelapper ekstra.

 

Er java smutthulene blitt tettet?

Lenke til kommentar

Svarer ikke før du korter ned sitatet.

 

 

Nei vell.

 

Ok, hvilken er best på overklokking mellom 2500k og i5 3570k?

TL;DR

Ikke quote så mye, fjern de gamleste når du svarer.

 

Ellers, best på overklokking. IB (3570k) er varmere enn SB 2500k så det stopper opp hos 3570k på rundt 4.8GHz. Men 3570 har høyere tempgrense enn 2500k.

2500k er best hvis du skal ekstreme-overklokke opp til 5Ghz.

Under 5GHz, ville jeg gått for 3570k. Nyere

 

Siden 2500k har mye bedre temp og kan klokkes høyere tenkte jeg meg den. IB ville nok vært et bra valg men har jo 4,8 GHz som max og produserer mer varme, noe som ikke er så bra.

 

Eh hvorfor ikke velge ib?

2500k er jo "gammel", men ib er 5-7% bedre klokk for klokk enn det sb er, dvs si at hvis du "bare" når 4,5GHz med ib så er det like bra eller bedre enn sb på 4,8GHz, men du kjenner jo ikke forskjell på de to frekvensene uansett i ett real life scenario, kansje om du skal konvertere/rendre filer, men det er ingen forskjell som utgjør så mye.

Og varme eller temperatur du oppnår med prime95 eller ibt klarer du aldri å oppnå i ett vanlig spill, render scenario, etc, det er bare i tortur tester du oppnår latterlig høy temp.

 

Og når det kommer til manuell klokking så er alle hk så og si like bra, rog er bare 3 bokstaver som er en ekstra kostnad, jeg hadde heller valgt ett v pro kort, men akkurat der er jeg innhabil som det så fint kalles.

Jeg ser ingen grunn til å bruke mer enn 1500kr på ett hk, jeg har ingen spesielle behov, men du må nå velge selv, dette er nå bare min mening.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Eh hvorfor ikke velge ib?

2500k er jo "gammel", men ib er 5-7% bedre klokk for klokk enn det sb er, dvs si at hvis du "bare" når 4,5GHz med ib så er det like bra eller bedre enn sb på 4,8GHz, men du kjenner jo ikke forskjell på de to frekvensene uansett i ett real life scenario, kansje om du skal konvertere/rendre filer, men det er ingen forskjell som utgjør så mye.

Og varme eller temperatur du oppnår med prime95 eller ibt klarer du aldri å oppnå i ett vanlig spill, render scenario, etc, det er bare i tortur tester du oppnår latterlig høy temp.

 

Og når det kommer til manuell klokking så er alle hk så og si like bra, rog er bare 3 bokstaver som er en ekstra kostnad, jeg hadde heller valgt ett v pro kort, men akkurat der er jeg innhabil som det så fint kalles.

Jeg ser ingen grunn til å bruke mer enn 1500kr på ett hk, jeg har ingen spesielle behov, men du må nå velge selv, dette er nå bare min mening.

 

Du har nok sannsynlgivis rett der. ROG har jo V Gene til 1500 som virker veldig godt, valgte det ut til en kompis som skulle bestille deler og han ble utrolig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jaja, da er det vel bare å kjøpe da, jeg kjenner jeg er litt motstander av rog, men det er mest min særhet og at jeg ikke kjøper noe som liksom skal være så bra osv når det egentlig ikke er noe bedre enn noe anna også liker jeg egentlig ikke rødt heller så.

 

Smak og behag. :p Synes rødt kan passe godt inn i kabinettet mitt ettersom at jeg har svart men rød led-lys. :) Har blått hovedkort nå men ser ikke noe til det der inne. :p

 

Så American History X i dag, skikkelig bra film men slutten var bare helt for jævlig!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Du har nok sannsynlgivis rett der. ROG har jo V Gene til 1500 som virker veldig godt, valgte det ut til en kompis som skulle bestille deler og han ble utrolig fornøyd med det.

Ville han blitt fornøyd med et billigere hovedkort? Garantert. Å være "fornøyd" med komponenter er en elendig måte å vurdere hvor bra noe er, ihvertfall om du ikke spesifiserer hvorfor.

Endret av Slettet-jDflNq
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...