Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bare drite å slike saker og heller bare kjøpe gode lyspærer på bilen. Jeg kjøpte meg ett sett med Osram Nightbreaker + til 110kr fra England. Funker knall og gir bra lys også.

Har brukt 2 sett med Nightbreaker før, og syns det er den værste dritten man får. Begge setta mine holdt i 3 mnd og lyste ikke SÅ mye bedre. Så det forsvarer ikke prisen. Da er det 10 ganger bedre å kjøpe Xenon 1000-metere.

 

Men nå det gjelder de selvlysende greiene, er det bare for at det er litt kult.

Lenke til kommentar
Så på Biltema nå, de har bare den hvite nå. Og de skal lyse i 10minutt :p Frister litt, å teste de. For se, hva jeg finner på ;)
Det sto det på mine også...at de skulle vare i 10 minutter, men de gjør ikke det. Ikke de jeg kjøpte til SAAB'en heller. Så det er litt feilinformasjon. :)

 

Nei regnet ikke med, at de ville funke så fantastisk bra :) Det er jo mest for show :)

 

Hvorfor ikke bare drite å slike saker og heller bare kjøpe gode lyspærer på bilen. Jeg kjøpte meg ett sett med Osram Nightbreaker + til 110kr fra England. Funker knall og gir bra lys også.

 

Du kan sette inn, så mange "super" pærer du vil, lysene vil ikke bli bedre på Tahoe'en. Pga norske myndigheter. Du må skifte ut alt, for at du skal få "litt" bedre lys på bilen.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare drite å slike saker og heller bare kjøpe gode lyspærer på bilen. Jeg kjøpte meg ett sett med Osram Nightbreaker + til 110kr fra England. Funker knall og gir bra lys også.

Har brukt 2 sett med Nightbreaker før, og syns det er den værste dritten man får. Begge setta mine holdt i 3 mnd og lyste ikke SÅ mye bedre. Så det forsvarer ikke prisen. Da er det 10 ganger bedre å kjøpe Xenon 1000-metere.

 

Men nå det gjelder de selvlysende greiene, er det bare for at det er litt kult.

 

Hmm... jeg har Nightbreaker+ i mine lykter. Har holdt siden jeg satte dem i fjor høst. Kjøpte ett ekstra sett nå for å ha liggende. Men så har jeg satt opp nytt ledningsnett til pærene m/rele og slikt sånn at de får en jevn spenning.

 

Nå har jeg i det minste fått skifta gummien på 2 av felga mine så kan nå ta å vise bilen på nytt til uka.

Lenke til kommentar

Hmm... jeg har Nightbreaker+ i mine lykter. Har holdt siden jeg satte dem i fjor høst. Kjøpte ett ekstra sett nå for å ha liggende. Men så har jeg satt opp nytt ledningsnett til pærene m/rele og slikt sånn at de får en jevn spenning.

Jeg hadde jevn spenning jeg også, for jeg fikk målt spenningen. Men jeg hadde litt bedre ladespenning enn normalt, og slike pærer tåler mindre enn vanlige pærer. De vanlige pærene holdt rundt 1,5 år.
Lenke til kommentar

Hmm... jeg har Nightbreaker+ i mine lykter. Har holdt siden jeg satte dem i fjor høst. Kjøpte ett ekstra sett nå for å ha liggende. Men så har jeg satt opp nytt ledningsnett til pærene m/rele og slikt sånn at de får en jevn spenning.

Jeg hadde jevn spenning jeg også, for jeg fikk målt spenningen. Men jeg hadde litt bedre ladespenning enn normalt, og slike pærer tåler mindre enn vanlige pærer. De vanlige pærene holdt rundt 1,5 år.

 

Ja... de tåler mindre enn vanlige så for høy ladespenning kan knerte dem. Hadde ene hvor nærlyset røyk i høst, men da etter 1år. Andre har til gode å ryke. Men har ekstra uansett og får de billig fra England uansett. Kan vurdere å bygge om til Xenon, men ser ikke behovet da jeg har bra nok lys som jeg har nå.

 

God dag folkens :)

 

Gud så trøtt jeg var igår,lå meg på sofaen med Primen men sovnet etter kanskje etter 3 minutter...våknet først når madamen kom hjem fra jobb kl 2 på natta.

 

Jupp... fort gjort den. Nå blir det å bestille time for EU sjekk på bilen. Må vise den på nytt og må bare flytte fremdekka bak nå :p.

Lenke til kommentar

Ja... de tåler mindre enn vanlige så for høy ladespenning kan knerte dem. Hadde ene hvor nærlyset røyk i høst, men da etter 1år. Andre har til gode å ryke. Men har ekstra uansett og får de billig fra England uansett. Kan vurdere å bygge om til Xenon, men ser ikke behovet da jeg har bra nok lys som jeg har nå.

Hadde bare 0,3 Volt over, men det var tydeligvis nok for disse pærene. Om de så hadde kosta 50 kr, hadde jeg ikke giddet å bytte pærer hver 3. måned. :p Så glad er jeg ikke i å bytte pærer. Derfor kjøper jeg heller Xenon 1000-metere. :)
Lenke til kommentar

Ja... har hørt at noen biler "spiser" de pærene mens hos andre holder de ikke i det hele tatt. Hos meg holder de og gidder ikke å da montere Xenonsett på bilen. Har vel egentlig ikke lov til det heller siden det ikke er "lyktespylere" på den :p. Har justering av lyktene derimot.

 

Fordi den "løken" som tok EU ikke likte lasteindeksen på bakhjula. Har den samme forran som bak og i vognkortet står det 94 at det er hva bilen skal ha på begge. Har 91 nå bak, men har satt på ett par fra Nokian i dag forran som jeg skal flytte bak til helga før jeg viser den på nytt. De har 95 i load på samme dimensjon.

 

Ekstra artige er at setter jeg på stålfelga mine jeg bruker på vinterføre får jeg for lav igjen og kan da heller ikke skaffe med riktig så lett. Alt dette rotet bunner igrunn igjen på "rot" gjort med denne modellen da den ble tatt inn her i landet og registrert som varebiler og kombinert. Har papirer på andre utgaver som da er registrert fra 1986 og de har 91 i load. Selv dieselutgavene har det da.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

God dag, folkens. Vært på sykehuset og fått klarhet i noe greier. De målte over 2 centimeter benlengdeforskjell i juni, selv om Rikshospitale kun målte 1.1.. Var innom sykehuset på nytt i dag, og fant ut at de hadde gjort en dårlig jobb i juni, og målte helt feil. Slipper å tenke mer på det nå, heldigvis :D Likevel litt amatørmessig at de ikke hadde gjort jobben sin ordentlig, men oh well :p

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar
Ja... har hørt at noen biler "spiser" de pærene mens hos andre holder de ikke i det hele tatt. Hos meg holder de og gidder ikke å da montere Xenonsett på bilen. Har vel egentlig ikke lov til det heller siden det ikke er "lyktespylere" på den :p. Har justering av lyktene derimot.
Ifølge lover har det ikke noe med lyktespylere å gjøre. :p Men for å lovlig få godkjent Xenon, skal lyktene justere seg selv opp og ned. At du kan gjøre det, holder ikke..hehe. Men nå er det jo ikke slike lykter JEG skal ha. Jeg skal beholde lyktene på bilen originalt, men kjøpe løse 1000-metere med Xenon.

 

God dag, folkens. Vært på sykehuset og fått klarhet i noe greier. De målte over 2 centimeter benlengdeforskjell i juni, selv om Rikshospitale kun målte 1.1.. Var innom sykehuset på nytt i dag, og fant ut at de hadde gjort en dårlig jobb i juni, og målte helt feil. Slipper å tenke mer på det nå, heldigvis :D Likevel litt amatørmessig at de ikke hadde gjort jobben sin ordentlig, men oh well :p

Goddag goddag, Eirik. :) Pass på at du ikke går vill, for da vil du gå i ring. :D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...