Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?


Anbefalte innlegg

 

Jeg tror på fortellingene om jesus og jahve, men jeg tror dette er snakk om veldig svake mennesker som levde for uendelig lenge siden.

 

Oding er gud av åsaætten, ikke noe menneske. Zevs er olympisk gud og har aldri vært menneske. Hvordan har du klart å misforstå disse tekstene når de er så tydelige på at det er snakk om guder, ikke mennesker?

 

Det står om barna av de fallne englene. Dette var mektige kjemper som levde lenge og som hadde krefter. Disse var de som ble kalt de navngjetne.

 

Det står om dette både i bibelens skrifter og i Enochs bok.

 

 

Hvorfor er din religiøse tekst overlegen andre religiøse tekster?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg tror på fortellingene om jesus og jahve, men jeg tror dette er snakk om veldig svake mennesker som levde for uendelig lenge siden.

 

Oding er gud av åsaætten, ikke noe menneske. Zevs er olympisk gud og har aldri vært menneske. Hvordan har du klart å misforstå disse tekstene når de er så tydelige på at det er snakk om guder, ikke mennesker?

 

Det står om barna av de fallne englene. Dette var mektige kjemper som levde lenge og som hadde krefter. Disse var de som ble kalt de navngjetne.

 

Det står om dette både i bibelens skrifter og i Enochs bok.

 

 

Hvorfor er din religiøse tekst overlegen andre religiøse tekster?

 

 

Hvor har jeg sagt det? Jeg tror det er forklaringer bak mange av de gamle skriftene som peker til en gudommelig kraft og sivilisasjon. Egypt, Latinamerika, Sumererne, India etc. og sef Israel...

Lenke til kommentar

 

Jeg tror på fortellingene om jesus og jahve, men jeg tror dette er snakk om veldig svake mennesker som levde for uendelig lenge siden.

 

Oding er gud av åsaætten, ikke noe menneske. Zevs er olympisk gud og har aldri vært menneske. Hvordan har du klart å misforstå disse tekstene når de er så tydelige på at det er snakk om guder, ikke mennesker?

 

Det står om barna av de fallne englene. Dette var mektige kjemper som levde lenge og som hadde krefter. Disse var de som ble kalt de navngjetne.

 

Det står om dette både i bibelens skrifter og i Enochs bok.

 

Nei, det står ikke om barna av de fallne englene. Dette er bare noe du finner på! Du lyver og dikter opp din egen fantasi.

 

Det det står om er jotner og troll, stygge og store. Og Jahve kan vel sies å være en slik jotne, og jesus er desidert en slik en.

 

Men en ting det ikke står om i bibelen og i Enochs bok er de norrøne gudene. Hvorfor? De visste ingenting om dem. Null, niks, nada.

 

Norrøne guder er ikke "frafallne engler", "kjemper" eller annet tull du måtte finne på. Dette er løgn og fantasi som hjernen din lurer deg med.

 

Kan du ikke heller se at Jahve og Jesus er jotner? Det står det svært mye om i skriftene. De bringer jo som kjent løgn og svik til menneskene.

Lenke til kommentar

Hvor har jeg sagt det? Jeg tror det er forklaringer bak mange av de gamle skriftene som peker til en gudommelig kraft og sivilisasjon. Egypt, Latinamerika, Sumererne, India etc. og sef Israel...

Det har du åpenbart sagt når du trekker andre religioner inn som en del av din religion.

 

Hvis du hadde gjort motsatt, så ville du sett at alle de gamle skriftene peker til mange gudommelige krefter. Det er ingen polyteistisk religion som peker til monoteisme.

 

Og med unntak av et lite knippe midtøstlige religioner er alle eksemplene du nevner polyteistiske. De peker til mange gudommelige krefter, aldri en.

 

Hvis du setter bibelen over alle andre, så blir alle andre religioner tolket i lys av bibelen.

 

Hvis du legger bibelen under alle andre, så blir bibelen tolket i lys av alle andre religioner.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tror på fortellingene om jesus og jahve, men jeg tror dette er snakk om veldig svake mennesker som levde for uendelig lenge siden.

 

Oding er gud av åsaætten, ikke noe menneske. Zevs er olympisk gud og har aldri vært menneske. Hvordan har du klart å misforstå disse tekstene når de er så tydelige på at det er snakk om guder, ikke mennesker?

 

Det står om barna av de fallne englene. Dette var mektige kjemper som levde lenge og som hadde krefter. Disse var de som ble kalt de navngjetne.

 

Det står om dette både i bibelens skrifter og i Enochs bok.

 

 

Hvorfor er din religiøse tekst overlegen andre religiøse tekster?

 

 

Hvor har jeg sagt det? Jeg tror det er forklaringer bak mange av de gamle skriftene som peker til en gudommelig kraft og sivilisasjon. Egypt, Latinamerika, Sumererne, India etc. og sef Israel...

 

 

Du mener jo åpenbart at din forklaring trumfer forklaringene beskrevet i andre religiøse tekster, med andre ord; du fortolker andre religiøse tekster i lys av din egen.

Lenke til kommentar

Apokalypsens fire ryttere

 

De må jo tro på boken som er den totale sannhet? :p

 

 

Apenbaring 6En Levende Bok (LB)

SYNET AV HESTENE

Mens jeg så, brøt Lammet det første seglet og begynte å åpne bokrullen. Da sa en av de fire levende vesener med en stemme som lød som torden: «Kom!»

Jeg så, og foran meg var det en hvit hest. Rytteren hadde en bue, og det var en krone på hodet hans. Han red ut med seier for å vinne krigen.

Så brøt Lammet det andre seglet, og jeg hørte det andre levende vesenet si: Kom!

Denne gangen var det en rød hest som red ut. Rytteren hadde fått et langt sverd, og han hadde makt til å ta freden fra jorden og skape anarki i stedet. Overalt var det krig og drap.

Da Lammet hadde brutt det tredje seglet, hørte jeg det tredje levende vesen si: «Kom!» Og jeg så en svart hest med en rytter som holdt en vekt i hånden.En stemme hørtes blant de fire levende vesener: «En liter hvete for en daglønn! Tre liter bygg for en daglønn. Men oljen og vinen må du ikke skade.»

Og da det fjerde seglet ble brutt, hørte jeg det fjerde levende vesen si: «Kom!» Nå så jeg en blakk hest, og rytterens navn var Døden. Etter ham fulgte en annen hest, og rytteren på den het Helvete. De fikk makt over en fjerdedel av jorden, til å drepe med krig, hungersnød, sykdom og ville dyr.

Da Lammet åpnet det femte seglet, så jeg et alter, og under det var alle deres sjeler som hadde lidd martyrdøden. De hadde forkynt Guds ord og vært trofaste i sin vitnegjerning. 10 De ropte høyt til Herren og sa: «Du høyeste Herre, hellig og sanndru, hvor lenge varer det før du dømmer jordens mennesker for det de har gjort mot oss? Når skal du hevne vårt blod overfor dem som lever på jorden?» 11 Hver enkelt av dem fikk en hvit kjortel, og det ble sagt at de skulle vente en liten stund til, til deres brødre, Jesu medtjenere, også hadde lidd martyrdøden og sluttet seg til dem.

12 Jeg så Lammet bryte det sjette seglet, og det ble et veldig jordskjelv. Solen ble mørk som en sørgedrakt, og månen ble blodrød. 13 Det så ut som om himmelens stjerner var i ferd med å falle til jorden – som grønne frukter fra fikentrær når det rystes av kraftig vind. 14 Stjernehimmelen delte seg, som om den var en bok som ble rullet sammen og fjernet, og hvert fjell og hver øy ble flyttet på. 15 Kongene på jorden, verdenslederne og rikfolkene, hærførere og alle slags mennesker, store og små, slaver og frie, gjemte seg i huler og fjellkløfter 16 og ropte til fjellene at de skulle knuse dem. «Fall over oss,» bad de, «og skjul oss så vi ikke ser ansiktet til ham som sitter på tronen. Gjem oss for Lammets vrede. 17 Den store vredes dag er kommet, og hvem kan vel overleve den?»

 

GUDS SANNE TJENERE

Da så jeg fire engler som stod ved jordens fire hjørner og holdt igjen de fire vindene. Ikke et blad på trærne rørte seg, og havet ble blikkstille. Jeg så også en annen engel som kom fra øst. Han bar på den levende Guds store segl, og han ropte til til de fire englene, som hadde fått makt til å skade jorden og havet: «Vent! Ikke gjør noe ennå – skad ikke verken jorden, havet eller trærne. Vi må først sette Guds segl i pannen på hans tjenere.»

Hvor mange fikk dette merket? Jeg hørte tallet – det var 144.000 av alle Israels stammer: Juda 12.000, Ruben 12.000, Gad 12.000, Aser 12.000, Naftali 12.000, Manasse 12.000, Simeon 12.000, Levi 12.000, Issakar 12.000, Sebulon 12.000, Josef 12.000, Benjamin 12.000.

Etter dette så jeg en veldig skare, altfor stor til å telle, fra alle nasjoner og stammer, fra alle folk og tungemål. De stod foran tronen og foran Lammet, kledd i hvitt, med palmegrener i hendene. 10 De ropte med høy røst: «Frelsen kommer fra vår Gud på tronen og fra Lammet.»

11 Nå samlet alle englene seg om tronen og de eldste og de fire levende vesener, og de falt ned for tronen og tilbad Gud. 12 «Amen!» sa de. «Velsignelse og ære og visdom og takk og herlighet og makt tilhører vår Gud i all evighet. Amen!»

13 Da var det en av de tjuefire eldste som spurte meg: «Vet du hvem disse er, de som er kledd i hvitt, og hvor de kommer fra?»

14 «Nei, herre,» svarte jeg. «Du vet det.»

 

«Disse er kommet ut av den store trengslen,» sa han. «De vasket sine klær og gjorde dem hvite i Lammets blod. 15 Det er derfor de er her for Guds trone og tjener ham dag og natt i hans tempel. Han som sitter på tronen, vil gi dem ly.16 De skal aldri mer sulte, heller ikke tørste, og de skal beskyttes for den brennende heten om middagen. 17 For Lammet som står foran tronen, vil fø dem og være deres hyrde, og han skal lede dem til livets vannkilder. Og Gud skal tørke vekk alle deres tårer.» 

 

 

Jeg tror de brukte mye rusmidler på denne tiden i den delen av verden. Den gang skrev i de bøker og ble kaldt profeter, i dag sitter de å fantaserer og kalles konspirasjon teoretikere. Ja, også har vi de som velger å tro på disse profetene da så klart, den klarsynte klubben.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis du undersøkte din egen bevissthet grundig nok, fremfor å spekulere i andres "innhold", kunne du funnet svaret selv!

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror på fortellingene om jesus og jahve, men jeg tror dette er snakk om veldig svake mennesker som levde for uendelig lenge siden.

 

Oding er gud av åsaætten, ikke noe menneske. Zevs er olympisk gud og har aldri vært menneske. Hvordan har du klart å misforstå disse tekstene når de er så tydelige på at det er snakk om guder, ikke mennesker?

 

Det står om barna av de fallne englene. Dette var mektige kjemper som levde lenge og som hadde krefter. Disse var de som ble kalt de navngjetne.

 

Det står om dette både i bibelens skrifter og i Enochs bok.

 

Nei, det står ikke om barna av de fallne englene. Dette er bare noe du finner på! Du lyver og dikter opp din egen fantasi.

 

Det det står om er jotner og troll, stygge og store. Og Jahve kan vel sies å være en slik jotne, og jesus er desidert en slik en.

 

Men en ting det ikke står om i bibelen og i Enochs bok er de norrøne gudene. Hvorfor? De visste ingenting om dem. Null, niks, nada.

 

Norrøne guder er ikke "frafallne engler", "kjemper" eller annet tull du måtte finne på. Dette er løgn og fantasi som hjernen din lurer deg med.

 

Kan du ikke heller se at Jahve og Jesus er jotner? Det står det svært mye om i skriftene. De bringer jo som kjent løgn og svik til menneskene.

 

 

De norröne Gudene har ifölge visse eksperter opprinnelse fra et Sted sör i russland eller i Tyrkia, og hele den Norröne Germanske indoeuropeiske sivilisasjon startet der.

 

Har ikke link, men mener å ha lest dette. Det er ikke så veldig langt fra Israel til Tyrkia, det var sånn kristendommen spredde seg også til fots den veien og lengre.

 

Vi er sannsyneligvis litt lengre bort til Eufrat og tigris området i moseboken. Eksperter har utpekt eden til å väre under den arabiske Gulf. Bibelen nevner tilogmed elvene som var der. Deretter må vi se for oss kulturene som spredde seg utover dette på den tiden fruktbare landet med deres elver. Babylon og Nilsivilisasjonen, samt sumererne.

 

Jeg fant en link om jakten på Odin, men jeg har lest mange andre enn Heyerdal som er eksperter som mener at de norröne gudene og det Germanske indoeuropeiske folks kultur og vandring startet i Tyrkia.

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Jakten_p%C3%A5_Odin

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Anatolia

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvor står det at Abraham skal styre noe eller noen som helst?

 

I Johannes åpenbaring bla.

Vis meg gjerne hvor.

Etter et søk etter 'abraham' i NT og Johannes Åpenbaring på bibel.no står jeg igjen med 0 treff på det du sikter til.

 

De 144000..

Jeg har jo tidligere prøvd å få deg til å fortelle hvilken trosretning du følger, uten noe særlig hell. Når du nevner tallet 144000 så røper du vel klart og tydelig at du tilhører JV :)

 

 

Jeg tilhörer ingen trosretning annet enn at jeg tror på Gud og studerer gamle skrifter.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hvor står det at Abraham skal styre noe eller noen som helst?

 

I Johannes åpenbaring bla.

Vis meg gjerne hvor.

Etter et søk etter 'abraham' i NT og Johannes Åpenbaring på bibel.no står jeg igjen med 0 treff på det du sikter til.

 

De 144000..

Jeg har jo tidligere prøvd å få deg til å fortelle hvilken trosretning du følger, uten noe særlig hell. Når du nevner tallet 144000 så røper du vel klart og tydelig at du tilhører JV :)

 

Jeg tilhörer ingen trosretning annet enn at jeg tror på Gud og studerer gamle skrifter.

Hvem andre enn JV bruker tallet 144000 i sin religion? Jeg påstår ikke at det ikke er andre, men kunne isåfall vert greit å vite. :)

 

 

Vel det står i de fleste bibler..

 

Johannes Åpenbaring er den siste boken i skriften kalt bibelen og blir kalt apokalypsen og det som skal skje etterpå. Det profeteres om framtid.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Jeg tilhörer ingen trosretning annet enn at jeg tror på Gud og studerer gamle skrifter.

 

 

Akkurat som en som har stemt FrP i alle valg siden de kunne stemme ikke innehar en bestemt politisk retning. De tror bare på demokratiet og følger med i politikkens verden.

 

Edit: Denne personen ønsker i tillegg at alle andre også skal stemme FrP.

Endret av El-Ateisten
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tilhörer ingen trosretning annet enn at jeg tror på Gud og studerer gamle skrifter.

 

 

Akkurat som en som har stemt FrP i alle valg siden de kunne stemme ikke innehar en bestemt politisk retning. De tror bare på demokratiet og følger med i politikkens verden.

 

Edit: Denne personen ønsker i tillegg at alle andre også skal stemme FrP.

 

 

Den sammenligningen er absolutt ikke plausibel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...