Gå til innhold

Funcoms kvartalsrapport viser dystre tall (PC)


Anbefalte innlegg

Det jeg synes er ganske merkelig rundt hele dette er hvordan de går ut og nærmest selv sier at spillet er en flopp [...]

Ja, veldig merkelig. Virker som de nærmest hadde gitt opp spillet på forhånd og allerede har bestemt seg for å satse på andre spill enn den risikable MMO-sjangeren. Tror ikke folk som spiller bør forvente noen ekstrapakker eller oppdateringer nå.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

synd, TSW fortjener virkelig bedre, selv om spillet har sine mangler og feil.. det er vel timing som er det største problemet

 

Å lansere TSW så tett opp til GW2 og WoW expansion var nok ikke noe gullegg nei.

 

Såvidt prøvd TSW selv, testet litt i åpen helgen, men var opptatt med noe annet så det ble ikke mye. Er det noen 1 ukers pass hos de som kjøper spillene kanskje? Kunne jo vært artig å prøve med venner. Selv tok jeg templar med hagle og første sone var med zombier...det føltes VELDIG oppbrukt ut :p

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Ja, veldig merkelig. Virker som de nærmest hadde gitt opp spillet på forhånd og allerede har bestemt seg for å satse på andre spill enn den risikable MMO-sjangeren. Tror ikke folk som spiller bør forvente noen ekstrapakker eller oppdateringer nå.

I og med at de er børsnotert var de nødt til å gå ut med cirka salgstall selv om de ikke var noe å skryte av.

Lenke til kommentar

Hva ønsket Funcom å oppnå med The Secret World egentlig? Det har jo gått nedenom og hjem selv før lansering, akkurat som både selskapet og spillet har vært dødsdømt lenge før spillet kom på markedet. Skyldes sviktende markedsføring og tro på spillet at de allerede visste at aksjonerer og de involverte egentlig allerede hadde gitt opp?

 

Nå skal jeg ikke si at jeg er noen større Secret World fan, jeg syntes animasjoner og kampsystemet føles utrolig cluncky og lite engasjerende og at det er endel som er en smule i overkant patriotiske når de sier at dette er et voldsomt revolusjonerende spill som fortjener langt bedre enn 7 / 10 i anmeldelser osv.. Det er tross alt et MMO-spill og mitt inntrykk er er at det føles som et singleplayer spill og at det faktisk er knotete å kommunisere skikkelig med andre spillere, skaffe seg oppegående grupper osv noe som er alt for svakt av et MMO-spill i 2012. Det er litt den samme følelsen jeg hadde med Star Wars The Old Republic, det er ikke spillet i seg selv som er dårlig men det er det faktum at du i all hovedsak har levert et singleplayer spill med et syltynt MMO-lag oppå som gjør at singleplayer biten føles snodig og at MMO-biten virker nesten ikke-eksisterende og vips ender du opp med en litt udefinerbar smørje.

 

 

Det er utrolig trist for som med The Old Republic så tror jeg The Secret World kunne gjort det knallbra om det var utviklet som et singleplayer spill fra starten av, hvor det kanskje hadde vært langt opp for CO-OP muligheter, isteden så får vi et MMO-spill som snubler og faller midt i mellom to stoler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes dette er trist. Jeg har ikke mye til overs for MMO's, men jeg liker TSW og jeg elsker Ragnars (og andre flinke ansatte i Funcom sine) fortellinger og karakterer. The Secret World er langt i fra perfekt, og jeg kan forstå at det ikke appeller til alle, men det fortjener ingen seig død. Håper inderlig at TSW fortsetter og klarer seg bedre ettervert, selv om disse meldingene ikke akkurat spår gode tider fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ojojoj!

 

Dette stinker jo ganske bra! Synd at de som skal ha greie på strategi, penger og marked, overhodet ikke evner å forvalte det gullet de har i sine designere/forfattere. Oppførselen til de som har solgt aksjer i denne fasen, blir det svært spennende å se hvordan Finanstilsynet oppfatter. Håper de får ei skikkelig skrape!

 

Og, igjen, slutt med månedsabonnement umiddelbart, så kan det hende de kan selge 200.000 spill til. Jeg kjenner mange som ikke er villige til å betale mer enn ett abonnement av gangen, men som liker TSW, og helt sikkert ville kjøpt det om prisen var en annen. I tillegg, kjør ei uke med 50% rabatt på Steam, så tenker jeg det blir fart i sakene, det kan ihvertfall ikke bli verre enn det er akkurat nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og der kom Finanstilsynet inn i bildet mht Funcom. Neppe noe som bedrer tilstanden for selskapet. Har vært en god del tvilsomme handler fra folk høyt oppe i selskapet der og manglende informasjon til aksjonærene.

 

http://e24.no/finans...aksjen/20268603

Huff, kjipe greier, trodde virkelig ikke at de selv solgte aksjene. Lederne virker ikke særlig lojale til sitt eget selskap. Nei huff og huff, dette var trist! :\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...