Gå til innhold

Funcoms kvartalsrapport viser dystre tall (PC)


Anbefalte innlegg

Vel slik går det når en lanserer uferdige spill, for så å bli overasket over spiller fravær, og løper med halen mellom bena, og starter ett nytt prosjekt, uten å lære fra forrige spill.

 

Sku ha beholdt arbeids stokken på AoC, og gitt faen i tsw. Forplikte seg til allerede startet prosjekt Funcom! Da hadde kanskje AoC blitt det spillet mange såg føre seg, og tallene desto bedre.

 

Nei få dei vekk, før enn siden. Når inkompetansen utveg kompetansen har dei ingen lys fremtid uansett!

 

Det er ingenting uferdig med TSW. Det er det beste mmoet ute på markedet nå uten tvil, jeg har spillt nesten alt det siste 15 åra og det er ikke engang noen i nærheten av dette praktverket av et spill. Veldig glad de ikke gjorde som du nevner der da AoC er latterligt dårligt sammenlignet med TSW.

 

Problemet her er markedsføring, spillet er bra nok til og holde på spillere må barre få mer enn 200k til og teste spillet.

 

Ikke en gear specc changer som fungerer? Jeg bruker den hver dag, har 8 presets og alle fungerer.

Endret av GnilreG
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill har blitt så mainstream at spillverdenen har blitt en dårlig parodi av VG Top 20. I likhet med musikken blir de kjedelige, repeterende og simple junkfood spillene solgt som varmt hvetebrød mens de dype, intelligente og engasjerende blir holdt utenfor.

 

Dette er etter min mening en av de dårligste nyhetene siden Troika Games gikk til helvete med Bloodlines. Jeg setter veldig pris på TSW, og verdenen de skapte. Det var et lysglimt, og en riktig retning i hvordan MMO spill bør utvikles. Desverre vil vi nå se enda flere simple LOL, CoD eller Dota kloner, og færre kvalitetsspill. Folket har talt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt noe fra funcom men inntrykket jeg (og sikkert mange andre) har er at de gaper over for mye og leverer titler som ikke er polert. Å være litt mindre ambisiøs kan være en fordel. Kanskje de får bakkekontakt nå og klarer å levere et noenlunde strøkent spill ved neste lansering? Krysser fingrene ;)

 

edit: skrivefeil

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Ja det kan hende. TSW verdenen er veldig spennende. Jeg digger historien og mytene i spillet. De kunne lagd en god og mystisk RPG i first og third person lik Bloodlines med masse fokus på dialog og valgmuligheter. MMO spillerne er også ofte de gjerrigste, og tenker i dag bare på F2P, enkel lvling og frese så fort som mulig til høyeste level for å brenne igjennom end content. Det er noe TSW ikke er, og det er dårlig nytt for salgstallene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spill har blitt så mainstream at spillverdenen har blitt en dårlig parodi av VG Top 20. I likhet med musikken blir de kjedelige, repeterende og simple junkfood spillene solgt som varmt hvetebrød mens de dype, intelligente og engasjerende blir holdt utenfor. Dette er etter min mening en av de dårligste nyhetene siden Troika Games gikk til helvete med Bloodlines. Jeg setter veldig pris på TSW, og verdenen de skapte. Det var et lysglimt, og en riktig retning i hvordan MMO spill bør utvikles. Desverre vil vi nå se enda flere simple LOL, CoD eller Dota kloner, og færre kvalitetsspill. Folket har talt.

 

ja de intelligente klør seg i hode når cod selger som hakka møkk vær gang. de klager og hyler på Internet at ditt og datt ikke er bra nok. får de ikke spill servert etter deres eget holde og levert på sølv fat, da er kjøpe lysten minimalt. får bare si jeg som et kokt hode sa en gang, man får så man sår....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vel egentlig sagt dette siden første gang jeg så noe om TSW. Hadde det vært et vanlig spill hadde jeg kjøpt det uten tvil, men mmo er utelukket. Liker stemningen, idéen og alt, men jeg kjøper kun spill som kan spilles offline og alene om ønskelig. (Selv om coop er konge).

 

Ikke så lenge siden jeg spilte gjennom Dreamfall igjen. Kunne vært topp om TSW hadde vært noe i den duren.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Det jeg synes er ganske merkelig rundt hele dette er hvordan de går ut og nærmest selv sier at spillet er en flopp, og ikke minst permitterer folk kun få uker etter at det er sluppet.

 

Dette i seg selv skremmer jo potensielle kjøpere ganske kraftig vil jeg tro. Har man holdt på med utvikling i så lang tid så burde man hatt såpass is i magen at man avventet med slike ting ihvertfall en måned eller to ekstra.

 

At toppsjefen i Funcom går av DAGEN FØR lanseringen er jo virkelig spikeren i kista - kunne han virkelig ikke ha ventet et par måneder eller gjort det et par måneder tidligere? Det stemplet jo spillet som en gedigen fiasko kun få timer før det offisielt ble sluppet, og man kan jo bare tenke seg hvor hatet den mannen har blitt av sine tidligere kolleger på grunn av timingen av sin egen avgang - det er jo rett og slett å dolke folk i ryggen og spytte på dem etterpå. Rett og slett totalt drittsekkoppførsel.

 

Hele håndteringen av media i ukene før og etter lanseringen bærer jo mer preg av at de selv ønsker at spillet skal dø en rask død. Ingenting de har sagt eller gjort har ført til noe annet enn å skremme bort folk.

 

Når man lanserer et spill midt på sommeren må man være villig til å gi det noen uker før man selv indikerer for hele verden at det er en fiasko; dette er et spill jeg i utgangspunktet hadde lyst til å kjøpe iløpet av høsten og kanskje holde på en del fremover når sommeren var over mot slutten av august, men grunnet alt røret rundt lanseringen så har jeg ikke lyst til å bruke tid og penger på noe som kanskje droppes rimelig raskt.

 

Jeg sier det igjen; for en totalt amatørmessig håndtering av lanseringen. Selger et spill langt dårligere enn forventet så hold nå ihvertfall så langt det er mulig kjeft en liten stund så man ikke skremmer bort alle som kanskje har lyst til å gjøre seg ferdig med ferie og sånn før de kjøper det.

Endret av Schnapps
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Permittering etter storproduksjon er vanlig da, dette skjedde også med SWTOR. Man trenger ikke så mange folk etter spillet er lansert og det kun blir jobbet med ekstracontent og vedlikehold. Er naturlig at man permitterer da for å spare penger. Enig though at toppsjefens avgang er veldig dårlig timet. De hadde nok litt for høye forventninger til salgstall for TSW. Jeg håper at de nå satser på å holde TSW ved like og deres småspill som BLC og AO(håper også på re-release med grafikkmotoroppdatering innen 2013).

Lenke til kommentar
Vel slik går det når en lanserer uferdige spill, for så å bli overasket over spiller fravær, og løper med halen mellom bena, og starter ett nytt prosjekt, uten å lære fra forrige spill.Sku ha beholdt arbeids stokken på AoC, og gitt faen i tsw. Forplikte seg til allerede startet prosjekt Funcom! Da hadde kanskje AoC blitt det spillet mange såg føre seg, og tallene desto bedre.Nei få dei vekk, før enn siden. Når inkompetansen utveg kompetansen har dei ingen lys fremtid uansett!
Det er ingenting uferdig med TSW. Det er det beste mmoet ute på markedet nå uten tvil, jeg har spillt nesten alt det siste 15 åra og det er ikke engang noen i nærheten av dette praktverket av et spill. Veldig glad de ikke gjorde som du nevner der da AoC er latterligt dårligt sammenlignet med TSW.Problemet her er markedsføring, spillet er bra nok til og holde på spillere må barre få mer enn 200k til og teste spillet.Ikke en gear specc changer som fungerer? Jeg bruker den hver dag, har 8 presets og alle fungerer.

 

Har vel ikke sagt at TSW er uferdig. Det eg mener var at AoC blei lansert uferdig, som resulterte i massene etterkvart droppa spillet, og isteden for at funcom arbeidde videre med AoC så valgte dei å prioritere nytt spill (dvs bare en handfull blei igjen med å prøve å rydde opp i AoC) det er det eg mener er en total svikt i ledelsen, og dei sku ha droppa tsw, når det går utover allerede lanserte spill.

Lenke til kommentar

Synes synd på de som har kjøpt lifetime subscription :p Fatter ikke at dem turte engang å bruke så mye penger på noe sånt etter dårlige mottakelsen allerede under beta.

 

Hvorfor det? Har selv kjøpt lifesub har/kommer aldri til og trege på det. Hadde 3 mmo jeg skulle gå for og det var SWtor, TSW eller GW2. Etter 4 mnd med SWtor, og et par betahelger/open beta i TSW og GW2 var det liten tvil om hva som var det beste spillet. TSW gikk forann de andre 2 med god margin. Penger har aldri vært et problem heller, da hadde jeg nok gått for GW2.

 

Dårlig mottakelse etter beta såg jeg heller ikke noe av, spillte hver beta helg og de jeg snakkte med var overrasket over hvor bra det var, meg inkludert.

 

Med over 300 ingame timer på hovedkarakteren min i WoW var det deiligt med et mmo som overgår det, så liten tvil om at de pengene var en god investering:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...