Gå til innhold

Apple knuste Samsung i retten


Anbefalte innlegg

Neste kapittel i farsen Samsung vs Apple. Juryen fulgte ikke instruksjonene gitt i forhold til prior art, og underkjente prior art fordi disse ikke kunne kjøre under iOS :w00t:

 

Jeg blir stadig mere imponert av juryformannen som har ett patent, som virker nesten ugyldig.

 

http://www.groklaw.net/article.php?story=20120828225612963

 

The software on the Apple side could not be placed into the processor on the prior art and vice versa. That means they are not interchangeable. That changed everything right there.

 

Ergo, Samsung kan heller ikke anklages for å bryte apples patenter da.. siden Android og Touchwiz ikke kan kjøre på iPhone/iOS? Lukter mistrial lang vei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Android apene

LOL! Er dette et forsøk fra Apple sauene å slå tilbake slik "haters" var et forsøk fra Fanbois å slå tilbake? :grin:

Tja, i følge Samsungs utviklingsansvarlige og deres 132-siders hvordan-kopiere-fra-iOS-rapport var de dårlige designvalgene i S1 hovedsaklig de som ikke lignet på iPhone.

Det snodige er jo selvsagt da hvordan Samsung senere klarte å komme opp med en telefon som var bedre enn iphone ved at de droppet alte det "gode" som var "kopiert". ;)

Nei fulgte bare din trend med å bruke dyreraser for å forsøke å kuppe diskusjonen med barnehage oppførsel.

 

Så bra for samsung, kanskje de skulle latt være å la seg inspirere av iphone i utgangspunktet da. At nye android telefon et er så åpenbart mye bedre er meget subjektivt. Jeg er uenig, og jeg bruker dem begge, og primert android for tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Neste kapittel i farsen Samsung vs Apple. Juryen fulgte ikke instruksjonene gitt i forhold til prior art, og underkjente prior art fordi disse ikke kunne kjøre under iOS :w00t:

 

Jeg blir stadig mere imponert av juryformannen som har ett patent, som virker nesten ugyldig.

 

http://www.groklaw.net/article.php?story=20120828225612963

 

The software on the Apple side could not be placed into the processor on the prior art and vice versa. That means they are not interchangeable. That changed everything right there.

 

Ergo, Samsung kan heller ikke anklages for å bryte apples patenter da.. siden Android og Touchwiz ikke kan kjøre på iPhone/iOS? Lukter mistrial lang vei.

Så bra at systemet fungerer da. Men synes man skal belage seg på mer enn en side. Denne siden har jo ment en ting hele tiden og har tydeligvis deres måte å se ting på.

Lenke til kommentar
Neste kapittel i farsen Samsung vs Apple. Juryen fulgte ikke instruksjonene gitt i forhold til prior art, og underkjente prior art fordi disse ikke kunne kjøre under iOS :w00t: Jeg blir stadig mere imponert av juryformannen som har ett patent, som virker nesten ugyldig. http://www.groklaw.n...120828225612963
The software on the Apple side could not be placed into the processor on the prior art and vice versa. That means they are not interchangeable. That changed everything right there.
Ergo, Samsung kan heller ikke anklages for å bryte apples patenter da.. siden Android og Touchwiz ikke kan kjøre på iPhone/iOS? Lukter mistrial lang vei.
Er jo ikke tvil om at juryen og kanskje spesielt juryformannen, fullstendig har tatt seg vann over hodet her. Når selv eksperter på emnet sier at en slik sak er umulig å håndtere for mannen i gata, og de i tillegg rusher seg fram til en avgjørelse, da blir alt bare en farse. Men det er også viktig å huske på at disse stakkarene ikke selv ba om å bli med i juryen. De gjorde sikkert så godt de kunne, selv om forutsetningene ikke var der.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så bra at systemet fungerer da. Men synes man skal belage seg på mer enn en side. Denne siden har jo ment en ting hele tiden og har tydeligvis deres måte å se ting på.

 

Instruksjonen er offentlig, juryformannens utalelse er offentlig. Lite relevant hva Groklaw mener når det står svart på hvit for alle å se. Om du har en annen tolkning av sitatet så er jeg åpen for å høre, men det levnes liten tvil om inkompetansen når man enten ikke leser instruksjonen eller setter den til side fordi man selv vet bedre fordi man selv har et patent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så bra at systemet fungerer da. Men synes man skal belage seg på mer enn en side. Denne siden har jo ment en ting hele tiden og har tydeligvis deres måte å se ting på.

 

Instruksjonen er offentlig, juryformannens utalelse er offentlig. Lite relevant hva Groklaw mener når det står svart på hvit for alle å se. Om du har en annen tolkning av sitatet så er jeg åpen for å høre, men det levnes liten tvil om inkompetansen når man enten ikke leser instruksjonen eller setter den til side fordi man selv vet bedre fordi man selv har et patent.

Nei har ikke satt meg inn i denne problemstillingen. Sier bare at man kanskje burde ha mer enn en blogger som kilde før man blir så utrolig sikker i sin sak. Dommeren vil vel uansett ta tak i dette om det stemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nei har ikke satt meg inn i denne problemstillingen. Sier bare at man kanskje burde ha mer enn en blogger som kilde før man blir så utrolig sikker i sin sak. Dommeren vil vel uansett ta tak i dette om det stemmer.
Nå er jo 99,9% av all info om slike saker(og det meste annet?) basert på blogger ol. så jeg ser ikke helt hvilke andre kilder du ønsker her? Men selv for en dommer vil dette være svært tungt materiale. Derfor kan vi forvente at en slik sak går helt til topps i rettssystemet
Lenke til kommentar
Nei har ikke satt meg inn i denne problemstillingen. Sier bare at man kanskje burde ha mer enn en blogger som kilde før man blir så utrolig sikker i sin sak. Dommeren vil vel uansett ta tak i dette om det stemmer.
Nå er jo 99,9% av all info om slike saker(og det meste annet?) basert på blogger ol. så jeg ser ikke helt hvilke andre kilder du ønsker her? Men selv for en dommer vil dette være svært tungt materiale. Derfor kan vi forvente at en slik sak går helt til topps i rettssystemet

Meningen til 3-4 slike sider er bedre enn 1 side. Men det er klart, finner man en kilde som passer med man selv mener så stopper mange å lete.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vice: er du ellers enig i at dyreraser har lite å gjøre på forumet?

Blir for dumt å stigmatisere noen hundre millioner brukere fordi man selv mener ett annet produkt er bedre.

 

Jeg er enig, og nestemann som bruker en dyrerase i den sammenhengen vi har sett nå, vil få en advarsel og/eller utestengelse.

 

Dette innlegget skal som vanlig ikke kommenteres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vice: er du ellers enig i at dyreraser har lite å gjøre på forumet?

Blir for dumt å stigmatisere noen hundre millioner brukere fordi man selv mener ett annet produkt er bedre.

Var ikke noe forsøk på å stigmatisere en hel gruppe, men det var bare et spark rett mot den delen av brukerne som ikke vet hva som eksisterer, eller har eksistert, utenfor sin snevre verden. En som blindt følger flokken og lar seg styre av den fortjener betegnelsen fullt ut. (Beklager forøvrig om noen følte seg personlig truffet) Endret av Vice
Lenke til kommentar

Ser ingenting galt med folk som lever i sin egen lille teknologiske boble om de faktisk er fornøyde med de produktene og løsningene de har. Det er jo hele poenget, at du som bruker skal være fornøyd.

 

Det handler jo ikke om ta høyde for hva alle andre mener og forteller deg at er best.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ingenting galt med folk som lever i sin egen lille teknologiske boble om de faktisk er fornøyde med de produktene og løsningene de har. Det er jo hele poenget, at du som bruker skal være fornøyd.

 

Det handler jo ikke om ta høyde for hva alle andre mener og forteller deg at er best.

Ja, men når man lever i sin personlige lille boble så bør man holde uttalelsene sine innenfor boblen også. Når de kommer utenfor boblen blir det jo bare sprøyt og tull. Om man skal uttale seg om en helhet er det en forutsetning at man har en realistisk oppfatning av helheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ser ingenting galt med folk som lever i sin egen lille teknologiske boble om de faktisk er fornøyde med de produktene og løsningene de har.

Sånn reint bortsett fra når bobla blir ugjennomsiktelig og ingen der inne aner at nye metoder og muligheter kunne gjort deres hverdag bedre for en mindre kostnad. Egen tanke er viktigere enn naboens mening og all reklame. Hvilket er sant i alle sammenhenger, ikke bare vedrørende tekniske duppeditter.

 

Unntaket er selvølgelig de som bare er ute etter felleskapets annerkjennelse og hvor egne meninger er uten betydning.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Meningen til 3-4 slike sider er bedre enn 1 side. Men det er klart, finner man en kilde som passer med man selv mener så stopper mange å lete.

 

Jeg ser ikke helt hvorfor du synes det er bedre med 3-4 forskjellige sider som gjentar sitatet fra samme kilde? Jeg snakker ikke om synsingen, meningene eller analysen fra bloggere/journalister her. Kun ordrette sitater fra intervjuer med juryformannen, samt de faktiske instruksjonene som er gitt til juryen som er offentlig informasjon.

 

Det har vært noen uttalelser som har vært åpen for tolkning, men i dette tilfellet er det umulig å tolke da han er klokkeklar på hva som ble gjort. Han har også sagt klart hvordan han tenkte når han overbeviste de andre jurymedlemmene om at hans versjon av prior art var korrekt, selv om instruksjonene sa noe helt annet. Det levnes ikke tvil om at juryen har satt til side eller valgt å se bort i fra instruksjonene de har fått på flere punkter.

 

Ellers synes jeg resultatet fra rettsaken i korea gir et mere korrekt bilde på skyldforhold i disse sakene, selv om jeg ikke vet hvor stor vekt det er lagt på prior art der. Både Apple og Samsung ble dømt for å ha brutt hverandres patenter. At begge har brutt patenter er det liten tvil om, men enkelte av patentene til Apple er rett og slett latterlige sett opp i mot prior art, og sunn fornuft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ingenting galt med folk som lever i sin egen lille teknologiske boble om de faktisk er fornøyde med de produktene og løsningene de har. Det er jo hele poenget, at du som bruker skal være fornøyd.

 

Det handler jo ikke om ta høyde for hva alle andre mener og forteller deg at er best.

Ja, men når man lever i sin personlige lille boble så bør man holde uttalelsene sine innenfor boblen også. Når de kommer utenfor boblen blir det jo bare sprøyt og tull. Om man skal uttale seg om en helhet er det en forutsetning at man har en realistisk oppfatning av helheten.

Problemet ditt er jo at den realistiske oppfatningen av helheten bare er gyldig om den passer med ditt syn. Jeg føler jeg har ett godt overblikk over mobilverdene, og anbefaler gjerne iPhone eller android telefoner til de rundt meg. Men jeg kjøper IKKE de bestemte, android er best og det er fakta, argumentene til f.eks. vindicator. Dette er meget subjektivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet ditt er jo at den realistiske oppfatningen av helheten bare er gyldig om den passer med ditt syn.

Sier hvem? Du? Det er som regel lett å se når noen lever i en boble, det har lite eller ingenting å gjøre med mitt syn på forskjellige ting.

Jeg føler jeg har ett godt overblikk over mobilverdene, og anbefaler gjerne iPhone eller android telefoner til de rundt meg. Men jeg kjøper IKKE de bestemte, android er best og det er fakta, argumentene til f.eks. vindicator. Dette er meget subjektivt.

Jeg er vel en av de få her som har både osx telefon og Android (og tom. gamle windows mobile). De nye windowstelefonene har jeg aldri eid eller brukt over lengre perioder,så der har jeg naturlig nok lite grunnlag til å komme med meninger eller utsagn som går på ytelse/kvalitet/virkemåte i forhold til osx og Android. Hadde jeg levd i en liten boble hvor iphone var alt jeg kjente hadde jeg selvsagt ikke kommet med meninger om Android, eller motsatt. Om flere hadde inntatt samme holdning kunne man hatt en mer meningsfull diskusjon.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde en god gammel Q-Tek med Windows Phone 6 (tror jeg det var) i en periode for noen år tilbake, gikk fra den til Noka N95 rev1 med Symbian OS (husker ikke versjonnummer i hode), derfra til HTC Legend med Android, så over til iPhone 3G med iOS, videre til HTC Nexus One med Android 2.1 som fort ble byttet med en iPhone 3GS med iOS også gikk jeg over til iPhone 4 med iOS og akkurat for øyeblikket leker jeg meg med en Nokia Lumia 800 med Windows Phone 7.5.

 

Så kan trygt si at jeg har vært igjennom litt forskjellig, mangler dessverre detaljerfaring med Android etter v2.2 så skal ikke si så mye om hvordan verken ICS eller Jelly Bean er men personlig så har det vært iPhone og iOS jeg har vært mest fornøyd med og er nok det jeg kommer til å holde meg til i nærmeste fremtid selv om Windows Phone 8 med Samsung Ativ S virker snasen.

 

 

Til tross for dette blir jeg stort sett referert til som Apple fanboy, endel av saueflokken, at jeg lever i en boble osv hver eneste gang jeg forsøker å komme med ærlig argumentasjon rundt hvorfor jeg foretrekker iPhone og iOS over Android, Symbian og Windows Phone til mitt bruk.

 

 

EDIT: Mente naturligvis HTC Legend og ikke Dream.. Og iPhone 4 og ikke 4S.

Endret av RamGuy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet ditt er jo at den realistiske oppfatningen av helheten bare er gyldig om den passer med ditt syn.

Sier hvem? Du? Det er som regel lett å se når noen lever i en boble, det har lite eller ingenting å gjøre med mitt syn på forskjellige ting.

Jeg føler jeg har ett godt overblikk over mobilverdene, og anbefaler gjerne iPhone eller android telefoner til de rundt meg. Men jeg kjøper IKKE de bestemte, android er best og det er fakta, argumentene til f.eks. vindicator. Dette er meget subjektivt.

Jeg er vel en av de få her som har både osx telefon og Android (og tom. gamle windows mobile). De nye windowstelefonene har jeg aldri eid eller brukt over lengre perioder,så der har jeg naturlig nok lite grunnlag til å komme med meninger eller utsagn som går på ytelse/kvalitet/virkemåte i forhold til osx og Android. Hadde jeg levd i en liten boble hvor iphone var alt jeg kjente hadde jeg selvsagt ikke kommet med meninger om Android, eller motsatt. Om flere hadde inntatt samme holdning kunne man hatt en mer meningsfull diskusjon.

Ja det er sant. Man burde ha kunnskap for å kunne uttale seg. Men uansett så synes jeg det blir for lettvint æ si at det er fakta at android telefoner er bedre. Du synes kanskje det, jeg synes ikke det. Det er altså ikke fakta men en subjektiv mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde en god gammel Q-Tek med Windows Phone 6 (tror jeg det var) i en periode for noen år tilbake, gikk fra den til Noka N95 rev1 med Symbian OS (husker ikke versjonnummer i hode), derfra til HTC Legend med Android, så over til iPhone 3G med iOS, videre til HTC Nexus One med Android 2.1 som fort ble byttet med en iPhone 3GS med iOS også gikk jeg over til iPhone 4 med iOS og akkurat for øyeblikket leker jeg meg med en Nokia Lumia 800 med Windows Phone 7.5.

 

Så kan trygt si at jeg har vært igjennom litt forskjellig, mangler dessverre detaljerfaring med Android etter v2.2 så skal ikke si så mye om hvordan verken ICS eller Jelly Bean er men personlig så har det vært iPhone og iOS jeg har vært mest fornøyd med og er nok det jeg kommer til å holde meg til i nærmeste fremtid selv om Windows Phone 8 med Samsung Ativ S virker snasen.

 

 

Til tross for dette blir jeg stort sett referert til som Apple fanboy, endel av saueflokken, at jeg lever i en boble osv hver eneste gang jeg forsøker å komme med ærlig argumentasjon rundt hvorfor jeg foretrekker iPhone og iOS over Android, Symbian og Windows Phone til mitt bruk.

 

 

EDIT: Mente naturligvis HTC Legend og ikke Dream.. Og iPhone 4 og ikke 4S.

Og dette kommer jo av at android er best, ett bevist fakta. Hvordan kan man argumentere mot slikt?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...