Gå til innhold

Apple knuste Samsung i retten


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Patentavstand.

Minimumsavstand for produktdiffrensiering.

Ser ting like ut på denne avstanden blir de å regne som kopier.

 

Tesen bekreftes av min svigermor's eksistens.

Jeg kjenner henne igjen på flere kilometers avstand og jeg kan love dere at igen ser butikk i å lage noen kopier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På 3 meter ser ikke jeg forskjellen på flere av brettene jeg.

 

Da vil jeg anbefale deg å enten ta på brillene eller bestille time hos optiker for synssjekk så fort som fy. Med et slikt utgangspunkt synsmessig har du da nemlig ikke anledning til å kjøre moped til/fra skolen... :shrug:

Lenke til kommentar

En av produktene de vil til livs er vel GS2. DER ser jeg godt forskjell på 3 meter opp imot iPhone, selv om man sjelden beskuer/vurderer telefoner på den avstanden

 

Så du ser forskjell på en iPhone og en SGII på 3 meters avstand, men ikke på en iPad og Galaxy Tab 10.1? Dette faller vel i beste fall inn under kategorien selektivt syn. Som i at du hører og/eller ser akkurat det du selv vil. Skal bli spennende å se hvordan du klarer deg under førstegangstjenesten... :thumbs:

Lenke til kommentar

Det ser dessverre ut til at også Samsungs egne designere, samt mange av ekspertene Samsung har konsultert angående produktdesign, har blitt rammet av akutt svaksynthet og alvorlig demens i gjerningsøyeblikket.

Samsung fikk nemlig slike reaksjoner på sin designinnsats...og valgte naturligvis å ignorere dem... :

 

"In February 2010, Google told Samsung that Samsung’s “P1” and “P3” tablets (Galaxy Tab and Galaxy Tab 10.1) were “too similar” to the iPad and demanded “distinguishable design vis-à-vis the iPad for the P3.”

 

In 2011, Samsung’s own Product Design Group noted that it is “regrettable” that the Galaxy S “looks similar” to older iPhone models.

 

As part of a formal, Samsung-sponsored evaluation, famous designers warned Samsung that the Galaxy S “looked like it copied the iPhone too much,” and that “innovation is needed.” The designers explained that the appearance of the Galaxy S “[c]losely resembles the iPhone shape so as to have no distinguishable elements,” and “[a]ll you have to do is cover up the Samsung logo and it’s difficult to find anything different from the iPhone.”

 

Samsung burde jo heller rådført seg med en av de skarpsynte "ekspertene" her i forumet, som med bind for øynene kan skille en Samsung GS fra en hvilken som helst iPhone på 4,3 kilometers avstand i oppoverbakke og motvind styrke 12.

Endret av Newton
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det ser dessverre ut til at også Samsungs egne designere, samt mange av ekspertene Samsung har konsultert angående produktdesign, har blitt rammet av akutt svaksynthet og alvorlig demens i gjerningsøyeblikket.

Samsung fikk nemlig slike reaksjoner på sin designinnsats...og valgte naturligvis å ignorere dem... :

 

"In February 2010, Google told Samsung that Samsung’s “P1” and “P3” tablets (Galaxy Tab and Galaxy Tab 10.1) were “too similar” to the iPad and demanded “distinguishable design vis-à-vis the iPad for the P3.”

 

In 2011, Samsung’s own Product Design Group noted that it is “regrettable” that the Galaxy S “looks similar” to older iPhone models.

 

As part of a formal, Samsung-sponsored evaluation, famous designers warned Samsung that the Galaxy S “looked like it copied the iPhone too much,” and that “innovation is needed.” The designers explained that the appearance of the Galaxy S “[c]losely resembles the iPhone shape so as to have no distinguishable elements,” and “[a]ll you have to do is cover up the Samsung logo and it’s difficult to find anything different from the iPhone.”

 

Samsung burde jo heller rådført seg med en av de skarpsynte "ekspertene" her i forumet, som med bind for øynene kan skille en Samsung GS fra en hvilken som helst iPhone på 4,3 kilometers avstand i oppoverbakke og motvind styrke 12.

 

 

Dette innlegget er så viktig at det bør gjentas.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"In February 2010, Google told Samsung that Samsung’s “P1” and “P3” tablets (Galaxy Tab and Galaxy Tab 10.1) were “too similar” to the iPad and demanded “distinguishable design vis-à-vis the iPad for the P3.”

 

In 2011, Samsung’s own Product Design Group noted that it is “regrettable” that the Galaxy S “looks similar” to older iPhone models.

 

As part of a formal, Samsung-sponsored evaluation, famous designers warned Samsung that the Galaxy S “looked like it copied the iPhone too much,” and that “innovation is needed.” The designers explained that the appearance of the Galaxy S “[c]losely resembles the iPhone shape so as to have no distinguishable elements,” and “[a]ll you have to do is cover up the Samsung logo and it’s difficult to find anything different from the iPhone.”

Kilde?

Det er uansett forskjell på å ligne og å være kopi. Det er tydeligvis det mange av apple-sauene ikke har skjønt. Selvsagt ligner galaxy på en iphone. Den ligner også veldig på en xperia, eller forsåvidt en hvilken som helst annen telefon som er svart med flat touchscreen og lett avrundene hjørner. Jeg sier igjen: Om man ikke ser forskjell på en Galaxy og iphone på en avstand den er ment å brukes da er man enten ekstremt svaksynt eller man er rett og slett en fanboi. Begge grupper er like verdiløse i sin vurdering.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i at noen dårlige designvalg ble tatt i galaxy 1, da den ligner endel på iphone på enkelte områder, men såvidt jeg har fått med meg er feks. også Galaxy2 med i søksmålet til tross for at de har luket ut likhetene i den. Det var jo også da at Galaxy telefonen ble en dundrende suksess fordi de gjorde et poeng av at den ikke skulle ligne for mye slik Galaxy 1 ble beskyldt for. Men Apple ble jo selvsagt eitrende forbannet når Samsung kom med noe bedre enn iphone istedet for bare noe som lignet.

Til tross skal man være rimelig mentalt begrenset dersom man ikke klarer å se forskjell på en Galaxy1 og iphone, på avstanden den er ment å brukes.

Lenke til kommentar

"In February 2010, Google told Samsung that Samsung’s “P1” and “P3” tablets (Galaxy Tab and Galaxy Tab 10.1) were “too similar” to the iPad and demanded “distinguishable design vis-à-vis the iPad for the P3.”

 

In 2011, Samsung’s own Product Design Group noted that it is “regrettable” that the Galaxy S “looks similar” to older iPhone models.

 

As part of a formal, Samsung-sponsored evaluation, famous designers warned Samsung that the Galaxy S “looked like it copied the iPhone too much,” and that “innovation is needed.” The designers explained that the appearance of the Galaxy S “[c]losely resembles the iPhone shape so as to have no distinguishable elements,” and “[a]ll you have to do is cover up the Samsung logo and it’s difficult to find anything different from the iPhone.”

Kilde?

Det er uansett forskjell på å ligne og å være kopi. Det er tydeligvis det mange av apple-sauene ikke har skjønt. Selvsagt ligner galaxy på en iphone. Den ligner også veldig på en xperia, eller forsåvidt en hvilken som helst annen telefon som er svart med flat touchscreen og lett avrundene hjørner. Jeg sier igjen: Om man ikke ser forskjell på en Galaxy og iphone på en avstand den er ment å brukes da er man enten ekstremt svaksynt eller man er rett og slett en fanboi. Begge grupper er like verdiløse i sin vurdering.

Ja det er en forskjell mellom å ligne og være en kopi. Apple mener tydeligvis at samsung gikk for langt, det samme mente tydeligvis google og designere innad i Samsung. Design patenter et vanskelig å finne balansegangen i, men om det skulle være slik at alt utenom 100% kopi var OK, så kunne hele greia ha vært avskaffet. Det hadde jo vært nok med de minste endringer for å unngå design patenter. Retten har talt, samsung kan anke. Skulle samsung tape igjen så nytter det ikke om gud selv hadde kommet med dommen. Android apene vil gråte sine modige tårer, skylde på den ene etter den andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i at noen dårlige designvalg ble tatt i galaxy 1, da den ligner endel på iphone på enkelte områder,

Tja, i følge Samsungs utviklingsansvarlige og deres 132-siders hvordan-kopiere-fra-iOS-rapport var de dårlige designvalgene i S1 hovedsaklig de som ikke lignet på iPhone.

 

men såvidt jeg har fått med meg er feks. også Galaxy2 med i søksmålet til tross for at de har luket ut likhetene i den. Det var jo også da at Galaxy telefonen ble en dundrende suksess fordi de gjorde et poeng av at den ikke skulle ligne for mye slik Galaxy 1 ble beskyldt for. Men Apple ble jo selvsagt eitrende forbannet når Samsung kom med noe bedre enn iphone istedet for bare noe som lignet.

Til tross skal man være rimelig mentalt begrenset dersom man ikke klarer å se forskjell på en Galaxy1 og iphone, på avstanden den er ment å brukes.

S2 ble selvsagt endret noe siden den selvsagt hentet flere likhetstrekk fra iPhone 4, og mange av de fine, små GUI-detaljene fra Samsungs iOS-kopi-manual ble videreført til S2 og andre Samsung-telefoner.

Samsung-Galaxy-s2-vs-iPhone-4S.jpg?a7a55e

 

 

 

De fleste som deltar i disse diskusjonene her er i større eller mindre grad mobilnerder, og over gjennomsnittlig oppdaterte på hva som finnes på markedet. Så vi vet hva vi skal se etter og kan se forskjell, når vi går inn for det.

Folk flest har nok et helt annet forhold til dette, men de fleste vet omtrent hvordan en typisk iPhone ser ut - Apple har gjort en utmerket jobb både i design og markedsføring, og klart å skape en stor gjenkjennelseseffekt gjennom få modeller med enkelte karakteristiske kjennetegn. Folk flest har hørt om iPhone, og har et ganske godt mentalt bilde av en iPhone.

De fleste normale mennesker vil ha imidlertid ha vansker med å skille mellom disse to telefonene, f.eks i en utstillingsmonter eller butikkvindu:

Samsung-Galaxy-Ace-Plus.jpg

(iPhone 3G/3GS til venstre, Samsung Galaxy Ace Plus til høyre)

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Noen som har vært innom en elektrosjappe og sett på kjøleskap ? Der burde det være duket for rettslige slagsmål, de er pinadø umulige å skille.

 

Samsung har driti seg ut fordi produktene har for liten egenart, dette er ikke noe sjakktrekk i markeds sammenheng. Det var dette deres egen markedsavdeling primært mislikte og ikke evt. søksmål fra andre.

 

Apple er furtne unger som gjemmer seg bak håpløse patenter istendenfor å bruke situasjonen til egen fordel i markedssammenheng. En "Apple har produktene andre prøver å kopiere" kampanje ville vært mye smartere enn å blåse opp Samsung navnet for samtlige. Steve vrir seg nok i graven.

 

...og selv vil jeg bare bruke telefoner med fysisk tastatur. Saksøk meg!

Lenke til kommentar

Android apene

LOL! Er dette et forsøk fra Apple sauene å slå tilbake slik "haters" var et forsøk fra Fanbois å slå tilbake? :grin:

Tja, i følge Samsungs utviklingsansvarlige og deres 132-siders hvordan-kopiere-fra-iOS-rapport var de dårlige designvalgene i S1 hovedsaklig de som ikke lignet på iPhone.

Det snodige er jo selvsagt da hvordan Samsung senere klarte å komme opp med en telefon som var bedre enn iphone ved at de droppet alte det "gode" som var "kopiert". ;) Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i at noen dårlige designvalg ble tatt i galaxy 1, da den ligner endel på iphone på enkelte områder,

Tja, i følge Samsungs utviklingsansvarlige og deres 132-siders hvordan-kopiere-fra-iOS-rapport var de dårlige designvalgene i S1 hovedsaklig de som ikke lignet på iPhone.

 

men såvidt jeg har fått med meg er feks. også Galaxy2 med i søksmålet til tross for at de har luket ut likhetene i den. Det var jo også da at Galaxy telefonen ble en dundrende suksess fordi de gjorde et poeng av at den ikke skulle ligne for mye slik Galaxy 1 ble beskyldt for. Men Apple ble jo selvsagt eitrende forbannet når Samsung kom med noe bedre enn iphone istedet for bare noe som lignet.

Til tross skal man være rimelig mentalt begrenset dersom man ikke klarer å se forskjell på en Galaxy1 og iphone, på avstanden den er ment å brukes.

S2 ble selvsagt endret noe siden den selvsagt hentet flere likhetstrekk fra iPhone 4, og mange av de fine, små GUI-detaljene fra Samsungs iOS-kopi-manual ble videreført til S2 og andre Samsung-telefoner.

Samsung-Galaxy-s2-vs-iPhone-4S.jpg?a7a55e

 

 

 

De fleste som deltar i disse diskusjonene her er i større eller mindre grad mobilnerder, og over gjennomsnittlig oppdaterte på hva som finnes på markedet. Så vi vet hva vi skal se etter og kan se forskjell, når vi går inn for det.

Folk flest har nok et helt annet forhold til dette, men de fleste vet omtrent hvordan en typisk iPhone ser ut - Apple har gjort en utmerket jobb både i design og markedsføring, og klart å skape en stor gjenkjennelseseffekt gjennom få modeller med enkelte karakteristiske kjennetegn. Folk flest har hørt om iPhone, og har et ganske godt mentalt bilde av en iPhone.

De fleste normale mennesker vil ha imidlertid ha vansker med å skille mellom disse to telefonene, f.eks i en utstillingsmonter eller butikkvindu:

Samsung-Galaxy-Ace-Plus.jpg

(iPhone 3G/3GS til venstre, Samsung Galaxy Ace Plus til høyre)

 

Man skulle nesten tro at mannen i gata som skal kjøpe telefon har fått med seg to ting:

1. Telefonen de skal ha heter iPhone

2. Produsenten heter Apple

Har de ikke mental kapasitet til såpass tviler jeg sterkt på at de har noe mentalt bilde av telefonen heller.

En kjennemerke for kopier er åpenbare etteraping også av logo og navn. Klokker og vesker er gode eksempler i så måte.

Når det er sagt er jeg igjen enig med Samsungs interne designere her. De gjorde en dårlig jobb og laget en telefon med alt for liten egenidentiet. De har kopiert mye og slik sett blir jeg ikke veldig opprørt om de ble dømt for å ligge for nære det fysiske designet på iPhone. Jeg er ikke enig men ikke opprørt heller. Problemet er at man lurer jo fortsatt på hvor grensen går.

Dessuten har vi alt det andre de er dømt for inkludert ting med SG2. Det henger ikke på greip etter min mening.

Lenke til kommentar
Man skulle nesten tro at mannen i gata som skal kjøpe telefon har fått med seg to ting: 1. Telefonen de skal ha heter iPhone 2. Produsenten heter Apple Har de ikke mental kapasitet til såpass tviler jeg sterkt på at de har noe mentalt bilde av telefonen heller.
Er vel de samme folkene som svarer Apple, Samsung, Nokia etc. dersom man spør dem om hva slags telefonoperatør de bruker.. :(
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...