Gå til innhold

Apple knuste Samsung i retten


Anbefalte innlegg

Det er ikke det jeg leser av hva du skrev.

 

Og hva skal vi med Multi Touch når vi får 'One Finger Zoom' som funker på en måte som gjør at du kan zoome på vanlige ting som du kan med multi touch med bare en hand .

Du kan holde en XPERIA X10 og selv zoome uten å bruke 2 hender. For å kunne bruke multi touch så må du i de fleste tilfeller bruke 2 hender.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke det jeg leser av hva du skrev.

 

Og hva skal vi med Multi Touch når vi får 'One Finger Zoom' som funker på en måte som gjør at du kan zoome på vanlige ting som du kan med multi touch med bare en hand .

Du kan holde en XPERIA X10 og selv zoome uten å bruke 2 hender. For å kunne bruke multi touch så må du i de fleste tilfeller bruke 2 hender.

 

Ja jeg sa at vi ikke trengte multi-touch på grunn av 'One finger zoom' greia ja. Men jeg sier jo ikke at multi-touch er noe dårlig av den grunn.

Lenke til kommentar

Herregug mann. Er det bare ikke å innrømme at du gikk litt langt for å beskytte elsklingen din? Det har nok de fleste av oss gjort.

 

Jeg beskyttet XPERIA X10 der fordi 'One finger zoom' funksjonen faktisk fungerer som en erstatter for multi-touch (dog er den ikke bedre enn multi-touch i dag). Jeg beskyttet ikke XPERIA X10 bare fordi jeg eide den.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Du bagatelliserte nytten av multitouch rimelig bra her i allefall, så det er vel ikke så viktig for en smarttelefon?

 

Multitouch. Dette er ikke noe som er VELDIG viktig for meg å ha. Jeg klarer meg fint uten multi touch på min X10. Jeg har iPod Touch som da har multi touch. Og hvor mye tror dere jeg bruker multi touch på den?. Nesten aldri.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1230010

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du bagatelliserte nytten av multitouch rimelig bra her i allefall, så det er vel ikke så viktig for en smarttelefon?

 

Multitouch. Dette er ikke noe som er VELDIG viktig for meg å ha. Jeg klarer meg fint uten multi touch på min X10. Jeg har iPod Touch som da har multi touch. Og hvor mye tror dere jeg bruker multi touch på den?. Nesten aldri.

http://www.diskusjon...owtopic=1230010

 

Igjen, som Runar sier, så trenger dere ikke å diskutere noe som er noen år gammel. Dere er tomme for argumenter om dere må diskutere noe jeg sa for 2 år og 3 måneder siden i en tråd om Apple og Samsung.

 

Og dessuten, så er det ekstremt mye mere ting og tang som bruker multi-touch i dag enn det det gjorde 2 år og 3 måneder siden.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Right'o

 

Poenget blir vel at det er fint mulig å lage en smarttelefon uten multitouch Apple-style i dag.

One finger zoom er et alternativ, og det finnes sikkert fler der ute.

Apple stopper ikke andre selskapers innovasjon ved å beskytte sin patenterte IP, det som stoppes er andres latskap og udugelighet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Right'o

 

Poenget blir vel at det er fint mulig å lage en smarttelefon uten multitouch Apple-style i dag.

One finger zoom er et alternativ, og det finnes sikkert fler der ute.

Apple stopper ikke andre selskapers innovasjon ved å beskytte sin patenterte IP, det som stoppes er andres latskap og udugelighet :)

 

Men hvordan forklarer du da at 'One finger zoom' (eller noe lignende) er en bedre erstatning til 'Multi-touch' i dag da?

 

Hvordan kan du mene at noe som 'One finger zoom' kan drive utviklingen fremover over hva 'multi-touch er i dag?

 

Greit at det "kan" fungere, men at produsenter må gå over på noe ala 'One finger zoom' er jo uansett å bremse utviklingen uansett hvordan du ser på det. Så ditt eksempel på at man kan gå den veien holder ikke vann.

 

EDIT.

 

5220021_700b.jpg

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Kanskje de andre produsentene må "tenke utenfor boksen", det er jo en av dagens motefraser, men det kan fungere finfint.

Det er sikkert ikke bare Apples løsning som er brukbar, best kan hende, men det det finnes nok mange veier til Rom :)

 

Skal andre produsenter tenke utenfor boksen, så må vel Apple også gjøre det. For det Apple gjør nå er å kopiere / stjele i fra andre for så å ta patent på det dem stjeler eller kopierer.

 

Dette er ikke å tenke utenfor boksen.

 

Så kanskje Apple også burde tenke på å utvikle noe nytt i stedet for å skryte over å ha laget noe nytt med å stjele og kopiere i fra andre?

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple tenkte utenfor boksen da de lagde iPhone, da satte de sammen eksisterende funksjoner blandet med egne for å få til et ferdig produkt, uten å bruke andres IP. I de tilfeller noen gjorde krav på ting og tang har de kommet til enighet.

Hva hindrer andre i å gjøre det samme i dag?

 

Ja dette var i 2007. Vi er nå i 2012 hvor Apple kun stjeler og kopierer i fra andre for så å gjøre noen forandringer her og der for så å kalle alt dem gjør for en innovasjon og noe nytt og må ta patent på alt mellom himmel og jord.

Lenke til kommentar

Det tar nok ikke langt tid før EU gjør det samme ovenfor Apple. At Apple nå gjør sitt ytterste for å bruke amerikanske dustepatenter på å skaffe seg utilbørlig markedsmakt og hindre konkurranse er lett å se. Tror ikke det tar all verdens tid før byråkratene også ser dette. Flere dommere både i USA og resten av verden har jo alt uttrykt sin missnøye. Ville det ikke bare være helt nydelig å se Samsung må betale 6 mrd erstatting i USA for å bryte software patenter mens Apple må ut med 20 mrd i bot for i det hele tatt bruke dustepatentene mot konkurrentene?

Jeg tror Apple på sikt kommer til å tape på sitt korstog mot Android. De taper betydelig anseelse hos kunder og potensielle kunder og de kan fort komme til å få reaskjoner som nevnt over om de ikke roer seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og ikke kom å si at det er patentsystemet sin feil at dette skjer. For alle kan bruke huet og ikke missbruke patentsystemet. Dem som missbruker dem er noen dønn useriøse patent trolls.

Hvordan mener du at Apple ikke bruker huet her?

 

Hmmm, tenker Apple. Skal vi vurdere for og imot: På den ene siden har vi markedet som mener at vi er verdens mest verdifulle selskap. På den andre siden har vi Vindicator og andre forumbrukere verden rundt som mener at vi er noen "dønn useriøse patent trolls". Hva skal vi bry oss mest om?

 

Geir :)

Når du først er i gang med å liste opp forumbrukere og andre nobodys får du nesten også inkludere noen amerikanske dommere også.

Leste om inkludereingen av S3 på engadget. På noen få timer hadde saken 1900 kommentarer.

Jeg _tror_ ikke det er så lurt å ignorere hva tekno nerds mener. Ikke et lite mindretall linux brukere, eller disignergjengen som en gang var eksklusive Apple brukere men enormt mange som kikker med spenning på disse sakene og som iriterer seg over apples fremferd. Så langt er det ikke tvil om hvem Apple hører på, men markedet som du kaller det, eller investorene som jeg vil kalle det, har ikke en mening om dette i det hele tatt. De skal bare tjene penger. Hva tror du skjer om Apple starter å tape penger pga sin politikk, hvem skal de lytt til da?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...