Gå til innhold

Apple knuste Samsung i retten


Anbefalte innlegg

Leste om inkludereingen av S3 på engadget. På noen få timer hadde saken 1900 kommentarer.

Leste nylig det der jeg også. Denne patentkrigen er allerede langt forbi patetisk. Bare se på de "patentene" som ble nevnt. "Klikke på nr i en mail for å ringe til det". Siden når ble det en Apple patent? Alle telefoner jeg kan huske å ha hatt hadde den funksjonen. Latterlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Leste om inkludereingen av S3 på engadget. På noen få timer hadde saken 1900 kommentarer.

Jeg _tror_ ikke det er så lurt å ignorere hva tekno nerds mener.

Det er nå en ting, noe helt annet er reklame-effekten for Samsung. Etter at rettsakene har blitt presentert en del i TV ruta vil nok mange av de som trodde smarttlf = iPhone oppdaget at det også finnes andre.

 

Rettsaken og dens viderverdigheter er en ting, mens publisiteten neppe bare tjener Apple ....og jeg som trodde Apple var gode på det der med markedsføring.

Lenke til kommentar

Leste om inkludereingen av S3 på engadget. På noen få timer hadde saken 1900 kommentarer.

Leste nylig det der jeg også. Denne patentkrigen er allerede langt forbi patetisk. Bare se på de "patentene" som ble nevnt. "Klikke på nr i en mail for å ringe til det". Siden når ble det en Apple patent? Alle telefoner jeg kan huske å ha hatt hadde den funksjonen. Latterlig!

 

Dette patentet er vel kjent fra før, det latterlig ullne "koble sammen informasjon fra forskjellige kilder"-dillepatentet, som ikke engang handler om mobiler spesifikt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Når du først er i gang med å liste opp forumbrukere og andre nobodys får du nesten også inkludere noen amerikanske dommere også.

Gjerne det, men det er ikke poenget mitt her. Med mindre Apple blir dømt nord og ned i viktige rettsavgjørelser så har ikke enkeltavgjørelser eller meningen til medlemmer av dommerstanden stor betydning. Dette er ikke som tingretten i Oslos arbeide med Breivik-saken, patentsakene er "win some, loose some" og forandrer ikke premissene for patentstridene.

 

Leste om inkludereingen av S3 på engadget. På noen få timer hadde saken 1900 kommentarer.

 

Joda, mobiliseringen er ganske imponerende sett med norske øyne. Men Apple solgte 35 millioner telefoner i første kvartal i år, det var dobbelt så mange som i første kvartal i fjor. Det tilsvarer (siden markedet er voksende) en økning i markedsandeler fra 18 til 24%. Så langt er det lite som tyder på Apple lider under kritikken.

 

Jeg _tror_ ikke det er så lurt å ignorere hva tekno nerds mener. Ikke et lite mindretall linux brukere, eller disignergjengen som en gang var eksklusive Apple brukere men enormt mange som kikker med spenning på disse sakene og som iriterer seg over apples fremferd.

Og jeg _tror_ heller ikke det. Men jeg mener at "tekno nerdene" retter sine kanoner slik at de gir maksimalt med smell, men minimalt med skade.

 

 

Så langt er det ikke tvil om hvem Apple hører på, men markedet som du kaller det, eller investorene som jeg vil kalle det, har ikke en mening om dette i det hele tatt. De skal bare tjene penger. Hva tror du skjer om Apple starter å tape penger pga sin politikk, hvem skal de lytt til da?

Da flytter de sine investeringer. Selvsagt. Men de lytter fortsatt som du selv sier bare til pengene, ikke til nerder eller andre forståsegpåere. Og først må Apple begynne å tape penger - på grunn av sin politikk. Og det er det lite som tyder på.

 

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Disse modellene vil Apple gjøre forbudt til salg:

Galaxy S III

Galaxy S III Verizon

Galaxy Note

Galaxy S II Skyrocket

Galaxy S II Epic 4G

Galaxy Touch

Galaxy S II

Galaxy S II - T-Mobile

Galaxy S II - AT&T

Galaxy Nexus, Illusion

Captivate Glide, Exhibit II 4G

Stratosphere

Transform Ultra

Admire

Conquer 4

Dart

Galaxy Player 4.0

Galaxy Player 5.0 (mediaspiller)

Galaxy Note 10.1

Galaxy Tab 7.0 Plus

Galaxy Tab 8.9

Virker ut som at Apple er drittsure for at de ikke klarer å følge utviklingen, og må prøve å tjene penger på å saksøke...

Kunne de ikke heller brukt litt mer penger på bedre service?

For SIII f.eks er så utrolig lik Iphone...

http://www.itavisen.no/901472/naa-gaar-de-etter-siii-ogsaa

Lenke til kommentar

Det tar nok ikke langt tid før EU gjør det samme ovenfor Apple. At Apple nå gjør sitt ytterste for å bruke amerikanske dustepatenter på å skaffe seg utilbørlig markedsmakt og hindre konkurranse er lett å se. Tror ikke det tar all verdens tid før byråkratene også ser dette. Flere dommere både i USA og resten av verden har jo alt uttrykt sin missnøye. Ville det ikke bare være helt nydelig å se Samsung må betale 6 mrd erstatting i USA for å bryte software patenter mens Apple må ut med 20 mrd i bot for i det hele tatt bruke dustepatentene mot konkurrentene?

Jeg tror Apple på sikt kommer til å tape på sitt korstog mot Android. De taper betydelig anseelse hos kunder og potensielle kunder og de kan fort komme til å få reaskjoner som nevnt over om de ikke roer seg.

EU kommer ikke til å granske misbruk av markedsmakt for patenter som man har fått helt lovlig, uansett hvor tåpelige de er. Per definisjon gir patentsystemet det monopol i 20 år på det patentet dekker. At de kanskje kommer til å se på patentsystemet og praksisen på hvordan patenter blir utgitt er derimot noe de bør gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker ut som at Apple er drittsure for at de ikke klarer å følge utviklingen, og må prøve å tjene penger på å saksøke...

Kunne de ikke heller brukt litt mer penger på bedre service?

For SIII f.eks er så utrolig lik Iphone...

http://www.itavisen....tter-siii-ogsaa

Jepp...det er nok grunnen til at Apple har blitt ledestjernen for hele elektronikkindustrien, og at andre gang på gang kopierer Apples produkt, både måneder og år etter at Apple lanserer noe nytt...

 

Apple har så mye penger at det kunne de nok uansett - hvis det hadde vært et virkelig behov. Men når Apple er overlegent best på service og kundetilfedshet, så er det kanskje andre som heller burde brukt litt penger der...

 

For du har jo satt deg så utrolig godt inn i den saken, slik at du har fått med deg at det slett ikke dreier seg om utseendet på telefonene denne gangen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette går vel også under "propaganda og tøv"??

Samsung threatens indian bloggers at IFA

 

http://thenextweb.co...reatened-leave/

 

Jepp, alle anklager mot Samsung er nok bare forsøk på å sverte deres gode navn og rykte. Stakkars snille, uskyldige Samsung ;)

Hmm, går nedover med Samsung nå ja. Hva blir det neste de finner på? Kanskje de vil hjelpe hackere til å slette kundenes data og hacke kontoene deres, nesten litt sånn som Apple gjør? Sad times indeed. :(
Lenke til kommentar

Dette går vel også under "propaganda og tøv"??

Samsung threatens indian bloggers at IFA

 

http://thenextweb.co...reatened-leave/

 

Jepp, alle anklager mot Samsung er nok bare forsøk på å sverte deres gode navn og rykte. Stakkars snille, uskyldige Samsung ;)

 

Og du tror dette er noe værre enn at Apple leide inn en politistyrke for å raide huset til han som fikk tak i prototypen av iPhone 4?

 

Hahaha, ta deg en bolle du.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på å informere eller anmelde et forhold og å "leie en politistyrke".

Hva ville du gjort hvis du fikk vite hvem som hadde stjålet noe svært verdifullt fra deg, og hvor han befant seg?

 

Men tilbake til emnet:

Det kom tidlig anklager om at rettsystemet var korrupt, dommeren var kjøpt og betalt, eller inkompetent osv. i denne saken denne tråden egentlig er om.

 

Det hørtes mest ut som sutring for min del :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener du han som stjal protoypen?

Pussig, jeg visste ikke at man kunne leie inn en politistyrke, annet enn i bananrepublikker ;)

Problemet er? I USA er det jo nok å fortelle politiet at naboen har en kopi av koranen så er jo swat all over him samme timen.

Apple fikk hvertfall sendt politiet uansett. Og dette vet du godt selv.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på å informere eller anmelde et forhold og å "leie en politistyrke".

Hva ville du gjort hvis du fikk vite hvem som hadde stjålet noe svært verdifullt fra deg, og hvor han befant seg?

 

Da ville jeg ha spurt om å få den tilbake da. Om jeg ikke da hadde fått den tilbake innen enn viss tid, så hadde jeg kommet med en annmeldelse på det. Og er den fortsatt ikke innlevert til annmeldelsen er godkjent, så kan man tenke på å sende politiet.

 

Og var det ikke slikt at denne Gizmodo fyren som hadde fått tak i prototypen av iPhone 4 allerede hadde sagt at han skulle levere den tilbake før huset hannes ble raidet?

Lenke til kommentar

Så du ville anmeldt det. Kjekt å vite ;)

 

Han solgte den til Gizmodo hvis jeg husker rett, der har du enda et par straffbare forhold.

Både selge og kjøpe tyvgods er ulovelig.

 

Du må gjerne hate Apple, men ikke forsvare Samsung med all dritten som dukker opp om dem for tiden. (Noen skrev dette ute på nettet et steds, men jeg finner ikke orginalartikkelen)

Lenke til kommentar

Så du ville anmeldt det. Kjekt å vite ;)

 

Han solgte den til Gizmodo hvis jeg husker rett, der har du enda et par straffbare forhold.

Både selge og kjøpe tyvgods er ulovelig.

 

Du må gjerne hate Apple, men ikke forsvare Samsung med all dritten som dukker opp om dem for tiden. (Noen skrev dette ute på nettet et steds, men jeg finner ikke orginalartikkelen)

 

Så er spørsmålet på hvordan denne Gizmodo fyren kan vite om det han kjøpte er tyvgods?

 

Hvordan kan han vite om dette er ulovlig når han ikke har snøring på hvor denne iPhone 4'ern kommer i fra?

 

Ja, jeg ville nok ha annmeldt det ja, men om han sier at han skal sende den tilbake, så venter jeg på at den skal bli sendt tilbake med en tidsfrist.

Lenke til kommentar

Det var ganske innlysende at det var en prototype fra Apple, og det skrev de vel også i omtalen sin mener jeg å huske.

Likevel valgte de å publisere bilder osv.

De beslagla i allefall et antall datamaskiner fra huset til Gizmodo-fyren.

 

Gizmodo virker som er mugne på Apple den dag i dag.

 

Lurer på hvor lenge Samesung vil være mugne på Apple etter denne dommen? :)

Lenke til kommentar

Det var ganske innlysende at det var en prototype fra Apple, og det skrev de vel også i omtalen sin mener jeg å huske.

Likevel valgte de å publisere bilder osv.

De beslagla i allefall et antall datamaskiner fra huset til Gizmodo-fyren.

 

Gizmodo virker som er mugne på Apple den dag i dag.

 

Lurer på hvor lenge Samesung vil være mugne på Apple etter denne dommen? :)

 

Er ingenting med dommen som er avgjort enda. Så hvorfor være mugne over noe Samsung faktisk kan vinne til slutt?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...