Gå til innhold

Samme type bil, hilse?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vet ikke om dette er rette forum for denne tråden, correct me if im wrong!

 

Etter å ha bodd flere år i det store utland, UK, USA, har jeg lagt til meg en vane!

 

Jeg kjørte en spesiell type bil, spesielt i USA, og der er det vanlig at man hilser på hverandre i trafikken.

 

Når jeg da er tilbake i gamlelandet og fremdeles kjører en spesiell bil, så hilser jeg til andre med samme bil :-) Men det er ikke ofte en får noe respons tilbake!

 

Hvorfor er det slik? Er man så selvopptatte eller er det fordi folk ikke følger med i trafikken?

 

Nå regner jeg med at det vil komme opp spm angående type bil, men jeg ser dette som irellevant for sakens kjerne. For å spesifisere; ikke en typsik familiebil!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker egentlig ikke over det, men om jeg gjør det å hender det at jeg gir tommel opp eller noe slikt til kule biler, trenger ikke kjøre samme bil selv :p Ga tommel opp til en som kjørte en gammel MR2 for en stund siden. Har riktignok to gamle MR2-er stående rundt omkring så da er det vel lov siden jeg i det minste eier samme bilen :p

Lenke til kommentar

Er nok mer vanlig blandt litt spesielle biler som gjerne ikke hvem som helst kjøper.

 

Jeg hadde en spesiell bil før, fikk ett hils tilbake ca halvparten av gangene, skjedde ofte at de hilste først også.

 

Kunne ikke tenkt meg å hilse på andre Acc(id)enter...

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Eg hilser ikke på alle som kjører Opel. Heller ikke andre som kjører Corsa/Combo. Men, om det er en himmelblå combo som er parkert på samme sted som meg, og eg er innenfor prateradius med småføren, så kan det hende at eg kommer med en slengbemerkning som "Flott bil du har!", og ett smil.

 

Gjort det to ganger så langt. Begge har blitt forvirret og sett på sin egen bil før de like forvirret setter seg inn og kjører avgårde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel naturlig å gjøre, hvis det dreier seg om en bil som er meget sjelden og spesiell. Da hilser man for liksom å si "yes kamerat, du og jeg, vi vet ;) "

Hvis du kjører en Jaguar MkII og møter en annen, f.eks. Det virker temmelig harry når eiere av mer dagligdagse biler gjør det samme.

Endret av thomit
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjører jeg jobbilen hilser jeg på andre firma i samme bransje. Ellers hilser jeg stort sett på folk jeg kjenner eller om det er smalt og en må slippe den andre forbi.

 

Skulle jeg hilst på alle med lik bil som meg hadde jeg blitt bra sliten, med mindre jeg kun hadde gått for de med samme årsmodell, de er det ikke så mange av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...