Gå til innhold

iPhone 5 – Bestilling, levering og lignende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte fra Telenor i går, og jeg har et par spørsmål:

1. Jeg valgte å beholde det gamle telefonnummeret mitt, men hvordan blir det med SIM-kort? Vil jeg få tilsendt et nytt kort, og vil dette eventuelt komme med telefonen, eller vil det bli sendt senere?

2. Når jeg forsøker å spore pakken min, står det at den har ankommet hentesentralen, og er klar til å hentes, men jeg har ikke fått et hentenummer. Må jeg vente til jeg har fått det før jeg kan plukke opp pakken, eller kan jeg dra dit og forklare situasjonen?

 

1. Sim og telefon blir sendt hver for seg. Du får nytt sim.

2. Har pakken ankommet postkontoret å kan du ta med deg sporingsnr/kollinr og hente pakken.

Aha. Jeg må altså ikke bestille kort selv, det er allerede på vei?

 

Ja, du har vel ikke nano-sim fra før? Det sender de automatisk hvis du har bestilt tlf med abonnement.

Nei, det har jeg ikke. Jeg får simpelthen belage meg på å vente en stund. Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Hei!

Ser som mange skriver her at Tele2 har bra priser på iPhone 5. Men jeg er skeptisk til å bestille fra dem pga alle bugene som skyldes at Tele2 bruker svenske simkort. Det vil si: Kontaktnavn vises ikke når noen ringer, må lagre alle nr med og uten +47, hver kontakt får 2 SMS-tråder, spørsmål om oppgradering av operatørinnstillinger hver gang man kobler til iTunes, osv, osv.

 

Har googlet og ser at Tele2 skriver at problemene er fikset med iOS 5, mens andre skriver at de fortsatt har dem. Er det noen her som kan bekrefte at problemene er fikset, dvs. at en iPhone nå fungerer helt likt med Tele2 som med alle andre norske operatører? Hvis ikke tør jeg ikke bestille fra Tele2, frister ikke å være bundet i 1 år til en operatør som har så mange bugs.

Lenke til kommentar

Hei!

Ser som mange skriver her at Tele2 har bra priser på iPhone 5. Men jeg er skeptisk til å bestille fra dem pga alle bugene som skyldes at Tele2 bruker svenske simkort. Det vil si: Kontaktnavn vises ikke når noen ringer, må lagre alle nr med og uten +47, hver kontakt får 2 SMS-tråder, spørsmål om oppgradering av operatørinnstillinger hver gang man kobler til iTunes, osv, osv.

 

Har googlet og ser at Tele2 skriver at problemene er fikset med iOS 5, mens andre skriver at de fortsatt har dem. Er det noen her som kan bekrefte at problemene er fikset, dvs. at en iPhone nå fungerer helt likt med Tele2 som med alle andre norske operatører? Hvis ikke tør jeg ikke bestille fra Tele2, frister ikke å være bundet i 1 år til en operatør som har så mange bugs.

Ser ut som de har laget et app som løser problemet dersom det skulle skje.

http://www.tele2.no/kundeservice/nummervisning-iphone.html

 

Nå bruker jeg ikke Tele2 selv, men jeg tror ikke de er så mye verre enn de andre ;)

Lenke til kommentar

Følger denne tråden spent mot Juletider. Kanskje blir det en gave til seg selv under treet men iP4 oppfører seg skammelig bra.

 

Forøvrig, er det ennå ingen andre enn Telenor som kan tilby BankID på mobil? Vurderer nesten å bytte leverandør om jeg kjøper ny telefon. Har sendt en forespørsel til Chess på hvordan Netcom ligger ann ift. BankID.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Til dere som har bestilt fra Tele2:

 

- Jeg bestilte iPhone 16gb hvit med fastpris M, torsdag 11. Hvor lang tid kan man forvente at det tar før levering?

- Leveres telefonen med nanosim eller må dette bestilles ved siden av?

- Kommer pakken på døren eller må man hente den på postkontor?

 

Du får nanosim av Tele2. Telefon og sim blir sendt hver for seg.

 

Jeg fikk min på døren uten at jeg valgte det.

Lenke til kommentar

Følger denne tråden spent mot Juletider. Kanskje blir det en gave til seg selv under treet men iP4 oppfører seg skammelig bra.

 

Forøvrig, er det ennå ingen andre enn Telenor som kan tilby BankID på mobil? Vurderer nesten å bytte leverandør om jeg kjøper ny telefon. Har sendt en forespørsel til Chess på hvordan Netcom ligger ann ift. BankID.

 

Sakset fra banken jeg bruker (Terra-bank) om BankID:

 

"*Foreløpig er det kun Telenor, Djuice og Talkmore som tilbyr tjenesten til sine abonnenter. Ta kontakt med din mobiloperatør i dag for å høre når de kan tilby dette."

Endret av KontraBass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...