Gå til innhold

Årsaken til mye vold og annen krim i Oslo


Anbefalte innlegg

Har vært på byen i Oslo svært mange ganger i løpet av mange år og jeg har aldri sett en eneste slåsskamp, og har aldri følt meg utrygg.

 

Disse "observasjonene" til TS høres ut som oppspinn.

Kanskje det er fordi du er en del av de som lager bråk?

 

Jeg går ikke rundt og er sint, full, aggresiv og kan slå rundt meg når som helst. Jeg er alltid edru så jeg er mer tilstede og jo mer tilstede jo mer drit ser jeg. Men jeg ser også mer av det gode slik som søte jenter og jeg får faktisk en god del fine smil og blikk fra jenter som jeg går forbi. hmmmmm....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært på byen i Oslo svært mange ganger i løpet av mange år og jeg har aldri sett en eneste slåsskamp, og har aldri følt meg utrygg.

 

Disse "observasjonene" til TS høres ut som oppspinn.

Kanskje det er fordi du er en del av de som lager bråk?

 

Jeg går ikke rundt og er sint, full, aggresiv og kan slå rundt meg når som helst. Jeg er alltid edru så jeg er mer tilstede og jo mer tilstede jo mer drit ser jeg. Men jeg ser også mer av det gode slik som søte jenter og jeg får faktisk en god del fine smil og blikk fra jenter som jeg går forbi. hmmmmm....

 

Hvis jeg var det så hadde jeg da også observert en slåsskamp eller fler. Dine overdrivelser om utelivet i Oslo er så tåpelige at alle som har tilbrakt litt tid på byen i Oslo vet at det er rent oppspinn.

Lenke til kommentar

Har vært på byen i Oslo svært mange ganger i løpet av mange år og jeg har aldri sett en eneste slåsskamp, og har aldri følt meg utrygg.

 

Disse "observasjonene" til TS høres ut som oppspinn.

Kanskje det er fordi du er en del av de som lager bråk?

 

Jeg går ikke rundt og er sint, full, aggresiv og kan slå rundt meg når som helst. Jeg er alltid edru så jeg er mer tilstede og jo mer tilstede jo mer drit ser jeg. Men jeg ser også mer av det gode slik som søte jenter og jeg får faktisk en god del fine smil og blikk fra jenter som jeg går forbi. hmmmmm....

 

Hvis jeg var det så hadde jeg da også observert en slåsskamp eller fler. Dine overdrivelser om utelivet i Oslo er så tåpelige at alle som har tilbrakt litt tid på byen i Oslo vet at det er rent oppspinn.

Nei, jeg har flere ganger gått flere kilometer og mil i Oslos gater og da er da man ser hva som skjer.

 

Har du gjort det samme?

Lenke til kommentar

Fordi jeg har bodd i byen i mange år.

Det sier ingenting om hvor mye du har vært tilstede i byen.

 

Nei men tror ikke jeg gidder å sette opp en lang liste over hvor mange ganger, og hvor mange timer jeg har vært på byen i løpet av de årene jeg har bodd i oslo. Uansett er ikke oslo en farlig by å gå ut i. Det er nok større risiko for å bli slått ned av en full bondetamp på lokalfester landet rundt.

 

Den største risikoen du løper i oslo sentrum er å bli plaget av en afrikansk hore på vei ned karl johan.

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om slåsskamper... Det skrives med "Å"...

 

Jeg snakker mest om potensielle voldsmenn... Siden det er dem som er problemet. Det er de som provoserer og starter slåsskamper ellers så er det en del gjengoppgjør og internoppgjør. Mye som vi ikke får høre. Jeg stoler mest på mine egne observasjoner siden det er basert på fakta.

 

Politiet er lite tilstede. Når det er veldig mye folk på byen så er det viktig at politiet er tilstede. Enten så er politiet synlig eller så er dem ikke der.

 

Jeg kunne faktisk ikke gå i fred uten å møte på aggresive folk. Det er dem som er potensielle voldsmenn.

 

De afrikanske horene i Karl Johan oppfører seg. De er pågående men de fleste er snille.

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om slåsskamper... Det skrives med "Å"...

 

Jeg snakker mest om potensielle voldsmenn... Siden det er dem som er problemet. Det er de som provoserer og starter slåsskamper ellers så er det en del gjengoppgjør og internoppgjør. Mye som vi ikke får høre. Jeg stoler mest på mine egne observasjoner siden det er basert på fakta.

 

Politiet er lite tilstede. Når det er veldig mye folk på byen så er det viktig at politiet er tilstede. Enten så er politiet synlig eller så er dem ikke der.

 

Jeg kunne faktisk ikke gå i fred uten å møte på aggresive folk. Det er dem som er potensielle voldsmenn.

 

De afrikanske horene i Karl Johan oppfører seg. De er pågående men de fleste er snille.

 

Dine egne observasjoner er basert på fakta...Herre min hatt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Folk som slåss, gruppeslagsmål, menn som slo dama si. Det var helt for jævlig. Det er det værste jeg har opplevd og dette var på 2 timer. Jeg har aldri sett noe mer jævlig. Aldri følgt meg mer utrygg.

Jeg snakker ikke om slåsskamper... Det skrives med "Å"...

 

Jeg kunne faktisk ikke gå i fred uten å møte på aggresive folk. Det er dem som er potensielle voldsmenn.

 

Haha du har nok drømt eller så bør du kutte ned på antall piller du tar. Hvis du vil at folk skal ta deg seriøst bør du slutte med å overdrive så ekstremt som du gjør. Hadde utelivet i oslo vært noe i nærheten av det du beskriver hadde ikke folk flest turt å gå ut. Men det gjør vi uten betenkeligheter.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Jeg gikk for øvrig i fra regjeringskvartalet og helt ned til Grønland.. Jeg tar ikke piller og jeg overdriver ikke. Prøv å gjør det samme selv natt til lørdag når utelivet er på sitt heteste... Det var umulig å gå i fred uten å måtte gå flere omveier. Men vær edru, oppmerksom og se på folka og det som skjer rundt deg.

Lenke til kommentar

En stund siden jeg bodde i Oslo. På den tiden var jeg alltid sanseløst berusa når gjengen var ute på byen og jeg la ikke merke til noe bråk. Av og til hadde noen av de jeg var ute med en ødelagt kjeve eller hånd, men det var bare noen mindre uenigheter som ble gjort opp der og da. Må ikke forveksles med slåssing.

Lenke til kommentar

Ifølge Amerikanske CBS MarketWatch er Oslo en av de aller tryggeste byene i hele verden.

 

Kilde: http://www.marketwat...angerous-cities

 

Nå er den undersøkelsen nesten 10 år gammel.

 

I Norge så har enkelte typer kriminaltet økt forholdvis mye i denne perioden.

 

Ta f.eks. voldtekt. Her fra SSB:

 

Historisk høyt antall anmeldte seksuallovbrudd

 

4 600 seksuallovbrudd ble anmeldt i 2011. Av disse var 874 seksuell omgang med barn, 1 075 voldtekt og 138 voldtektsforsøk. I statistikkene over anmeldte og etterforskede lovbrudd er det aldri tidligere blitt registrert så mange tilfeller av disse typene lovbrudd. Det totale antallet anmeldte seksualforbrytelser i 2011 var 7 prosent flere enn i 2010, og siden midten av 1990-tallet har det vært en jevn økning i antall anmeldte voldtekter.

 

Det ble anmeldt 1075 tilfeller av voldtekt i Norge i fjor. Med ca. 5-mill innbyggere så er det 215 voldtekter pr. mill. Ta f.eks. et sted man forbinder med mye vold, f.eks. New York (basert på folketallet inneholder denne statistikken hele New York City og omegn). De hadde 2771 voldtekter av en befolkning på 19,4-mill eller 142 pr. mill. Det er 51% flere voldtekter i Norge enn hva det er i New York. I Norge og Oslo så har antall voldtekter økt kraftig de siste 10 årene. I New York derimot så har antall voldtekter gått ned fra 5700 i 1985 til 2771 i 2010.

 

I følge SSB ble det anmeldt 8 tilfeller av voldskriminaltet i Oslo pr. 1000 innbygger i fjor. I New York er tilfeller av violent crimes 3,9 pr. 1000 innbygger. Det er m.a.o mer enn 105% mer voldskriminalitet i Oslo enn i New York. Igjen så har voldskriminaliteten i New York langt mer enn halvert seg siden midten av 80-tallet. I Oslo så har den økt gjennom perioden.

 

 

 

Kilde ssb.no

New York Crime Rates 1960 - 2010

http://www.disasterc...ime/nycrime.htm

Som sagt så inneholder denne hele New York City og omegn,

sannsynligvis hele staten New York

  • Liker 2
Lenke til kommentar

14.august.2012! Hitman drap i Oslo på Ensjø

http://www.tv2.no/ny...lo-3850935.html

 

12.august.2012! Hitman drap i Oslo på Hausmannsgaten

http://www.aftenpost...lo-6963685.html

 

26.juli 2012! Enda en hitman i Oslo!

http://www.osloby.no...lo-6951310.html

 

Alle drapene skjer på østkanten. Vestkanten er trygt foreløpig. Alle leiemordere er utlendinger selvklart. Det er nesten ingen nordmenn igjen på østkanten.

Endret av eXalpha
Lenke til kommentar

14.august.2012! Hitman drap i Oslo på Ensjø

http://www.tv2.no/ny...lo-3850935.html

 

12.august.2012! Hitman drap i Oslo på Hausmannsgaten Rettelse. Dette var ikke et drap.

http://www.aftenpost...lo-6963685.html

 

26.juli 2012! Enda en hitman i Oslo!

http://www.osloby.no...lo-6951310.html

 

Alle drapene skjer på østkanten. Vestkanten er trygt foreløpig. Alle leiemordere er utlendinger selvklart. Det er nesten ingen nordmenn igjen på østkanten.

Lenke til kommentar

Oslo er en veldig, veldig trygg by.

Hva baserer du det på og hva sammenligner du med?

 

Norge har 51% flere voldtekter pr. innbygger enn New York. Oslo har 105% flere tilfeller av voldskriminaltet pr. innbygger enn New York.

 

Men, den blir mindre og mindre trygg for hver dag som går.

 

Det er sant. Voldsrelatert og narkotikarelatert kriminalitet samt voldtekter har økt voldsomt. I motsetning til New York hvor disse tallene har rundt regnet halvert seg i tilsvarende periode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...