Gå til innhold

Årsaken til mye vold og annen krim i Oslo


Anbefalte innlegg

Oslo flyter over og jeg sammenligner Oslo med et fjernt land... Minner meg veldig om amerika. Eneste er at det er smale gater og fortau...

 

Vi har i Norge alltid hatt veldige motsetninger mellom by og land. I min oppfatning er Distrikts-Norge mer likt USA enn Oslo er. Oslo ligner mer på Europa. Distriktene er (i mine øyne) fulle av bønder, lastebiler, traktorer, cowboy-musikk, skytevåpen, fremmedfrykt osv. akkurat som "bøgda" i statene :)

 

Jeg har bodd hele mitt liv ved utkanten av Oslo (Lambertster, Nordstrand), og trives meget godt her. Kan ikke tenke meg at jeg hadde trivdes noe særlig i en mindre by. Mesteparten av Oslo er faktisk stille og rolig uten drama og ikke overfylt med narkomane, prostituerte, kriminelle og terrorister. De holder hovedsakelig til i bykjernen, og når man er i sentrum er man gjerne litt mer "på hugget" av slike ting enn ellers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har i Norge alltid hatt veldige motsetninger mellom by og land. I min oppfatning er Distrikts-Norge mer likt USA enn Oslo er. Oslo ligner mer på Europa. Distriktene er (i mine øyne) fulle av bønder, lastebiler, traktorer, cowboy-musikk, skytevåpen, fremmedfrykt osv. akkurat som "bøgda" i statene :)

 

Jeg har bodd hele mitt liv ved utkanten av Oslo (Lambertster, Nordstrand), og trives meget godt her. Kan ikke tenke meg at jeg hadde trivdes noe særlig i en mindre by. Mesteparten av Oslo er faktisk stille og rolig uten drama og ikke overfylt med narkomane, prostituerte, kriminelle og terrorister. De holder hovedsakelig til i bykjernen, og når man er i sentrum er man gjerne litt mer "på hugget" av slike ting enn ellers.

Nå vet ikke jeg hvor mye du har vært ute å reist men Oslo ligner ikke på noen som helst vest-europeisk by.. Det ligner på en ukjent kommunist by i Hviterussland eller Ukraina... Veiene er ekstra smale i Norge og det er ingenting som tyder på at man skal utvide norske veier.

 

Oslo minner meg om New York... Det er i så fall kun nybebyggelse på Bjørvika, Tjuvholmen og skylineren langs Oslo S som ligner litt på Europa... Alltid når jeg har vært ute å reist så syns jeg at Oslo er en stygg, simpel og kjedelig by når jeg kommer tilbake. Husene er små... Veiene er trange.. Fortauene er trange... Damene er umulige... Folk eier ikke skam... Folk eier ikke folkeskikk... Det er vel ingen byer i Europa som folk vimser mer rundt enn i Oslo og det har vel sine grunner...

 

Jeg har bodd i Oslo, samt flere andre fylker.. Jeg har vært veldig mye ute å reist, sett, studert og sett de store differansene.

 

Fortiden så bor jeg på bøgda og jeg trives godt... Det er bare langt mellom de potensielle vennene og kjærestene mine.

 

Vil nå si at det er mindre politi på bøgda enn det er i byene men dette blir så forskjellig.. Kommer an på betjentene i like stor grad som det kommer an på saksbehandleren du får på NAV...

 

Er bare forferdelig mange dumme folk rundt om kring... :C

 

Jeg linker ikke vold og med folk som faktisk er smarte... Jeg ble ferdig med fest og fyll på etter 2 år så det tok ikke lang tid før jeg fant bedre interesser som jeg liker bedre enn fest og fyll men jeg ser jo at største delen av befolkningen syns det er kult med fyll og fest hele livet sitt... Jeg liker det rolig og romantisk... Fest for meg er godt selskap, latter, glede og hygge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...