Gå til innhold

Norske menn og thai damer...


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Da formoder jeg, at du ikke bor sammen med den dama lenger. Men jeg undrer på om vi prater noe forbi hverandre. Tror ikke du helt forstår hva jeg mener med kravstore norske damer. Har du bodd i sammen med noen?

 

Hvis enkelte idioter skal "mure" dama inne, nekte dem å praktisere sin religiond og ha kontakt med andre thai folk her, da er mennene syke i hodet og trenger hjelp.

 

Nei, jeg har ikke krav på sex med noen! Men uten sex, ville jeg ikke bodd lenge i sammen med noen damer. Hverken norske eller utenlandske!

 

Da formoder du feil - vi henger sammen enda :ohmy:

 

Og angående spørsmålet om erfaringer med norske partnere - har jeg helt oppdaterte og ferske erfaringer i så måte. Jeg har vært så heldig å ha ikke mindre enn 22 norske "samlivspartnere" (23 til ca 60 år gamle) (profesjonelle foreldre for barn, under omsorgen av barnevernet), i løpet av de siste seks årene, og de erfaringene, går alle i en retning - nemlig at kvinnene er akkurat sånn som de har vært hele tiden .... Og når jeg sier "hele tiden", tenker jeg på generelle sannheter om "kvinnen/mor" som har oppstått lenge før vår tid.

 

Så jeg vil friskmelde våre norske kvinner, uten unntak

 

Angående sex, så forstår jeg hva du mener, og samtidig humrer man litt over hvor skrøpelige vi menn er ... Tenke seg til at det lille ubetydelige kjøttstykket, kan få oss menn til å gå helt av skaftet ... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da formoder du feil - vi henger sammen enda :ohmy:

 

Og angående spørsmålet om erfaringer med norske partnere - har jeg helt oppdaterte og ferske erfaringer i så måte. Jeg har vært så heldig å ha ikke mindre enn 22 norske "samlivspartnere" (23 til ca 60 år gamle) (profesjonelle foreldre for barn, under omsorgen av barnevernet), i løpet av de siste seks årene, og de erfaringene, går alle i en retning - nemlig at kvinnene er akkurat sånn som de har vært hele tiden .... Og når jeg sier "hele tiden", tenker jeg på generelle sannheter om "kvinnen/mor" som har oppstått lenge før vår tid.

 

Så jeg vil friskmelde våre norske kvinner, uten unntak

 

Angående sex, så forstår jeg hva du mener, og samtidig humrer man litt over hvor skrøpelige vi menn er ... Tenke seg til at det lille ubetydelige kjøttstykket, kan få oss menn til å gå helt av skaftet ... :p

 

Da undrer jeg på hvor mange dager, du bodde i sammen med hver enkelt av disse norske damene? Eller er du 150 gammel? Du har jo tidligere fortalt, at du har mer en 30 år som samboer med ei thai dame og nå forteller du, at du også har hatt 22 norske samboere? Høres ut til, at du lyger, så du tror det selv! Og du må ha norgesrekord i antall samboerskap, med minst 23 samboerskap. Hurra! :( Undrer på hvilke verden du lever i?

 

Humrer... ja humre du! Har du innoveriss, eller er du impotent? Uten sex, er en av de viktigste momentene for å være i sammen med ei dame borte. Det blir i alle fall ikke meg, som bor i sammen med ei dame, uten sex.

 

Din friskemelding av flertellet av norske damer, er en vits!

Endret av geco5
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da undrer jeg på hvor mange dager, du bodde i sammen med hver enkelt av disse norske damene?

Jeg tror kanskje du misset poenget geco.

 

Les en gang til. Men PC vil kanskje oppklare misforståelsen selv.

 

Mye kan sies om norske damer. Men jeg er slett ikke sikker på om man kan si noe vesentlig annet om kvinner fra andre land. Det kultur og velstand som styrer, hvilket vises ved at innvandrerkvinner uten en sterk kulturtilknytning gjerne blir "norske" i væremåte og skikker. Det gjelder tilsynelatende også thaidamene. (Unntaket er selvsagt enkelte kvinner fra strengt muslimske land, som ikke får lov å bli "norske".)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje du misset poenget geco.

 

Les en gang til. Men PC vil kanskje oppklare misforståelsen selv.

 

Mye kan sies om norske damer. Men jeg er slett ikke sikker på om man kan si noe vesentlig annet om kvinner fra andre land. Det kultur og velstand som styrer, hvilket vises ved at innvandrerkvinner uten en sterk kulturtilknytning gjerne blir "norske" i væremåte og skikker. Det gjelder tilsynelatende også thaidamene. (Unntaket er selvsagt enkelte kvinner fra strengt muslimske land, som ikke får lov å bli "norske".)

 

Geir :)

Hvis du er ening med PC om at østens damer blir like kravstore, som (mange) bortskjemte norske kvinner, er jeg dypt uening med deg. Til tross for at jeg aldri har vært samboer, med noen av dem.

 

At østens kvinner endrer på levemåte og får norske kvinner rettigheter, gjør dem ikke til bortskjemte "drittunger" for det! Slik jeg forstår PC, mener han at østens kvinner blir like ille og jeg har nevt eksempler på hva norske kvinner kan ty til, for å få viljen sin. Dette er også en av grunnene til, at flere norske menn har "gitt opp" norske kvinner og søker noe annet.

 

Kultur? Tja.... jeg er vokst opp i Norge, men er ikke bortskjemt, i forhold til andre norske menn. Så det at kultur og vestand, lager bortskjemte drittunger, er jeg ikke enig i. Men at oppvekst og egne holdninger har større betydning.

 

Så jeg holder fremdeles på, at mange norske kvinner (ikke alle), er bortskjemte og kravstore! De vil ikke jeg ha, da er jeg heller aleine. Så langt har jeg klart å sjalte dem ut, men det er langt i mellom norske kvinner, som ikke er bortskjemte.

Lenke til kommentar

Hvis du er ening med PC om at østens damer blir like kravstore, som (mange) bortskjemte norske kvinner, er jeg dypt uening med deg. Til tross for at jeg aldri har vært samboer, med noen av dem.

"Like kravstore" er en vanskelig målestokk. For jeg finner ikke at alle norske kvinner er det, og jeg finner forskjeller mellom de utenlandske jeg har kjent også.

 

Det er åpenbart at bakgrunn har en betydning. Jo eldre de utenlandske damene er når de kommer til Norge, jo mer er de påvirket av hjemlandets kultur og skikker. Problemer med thaidamene er at de ofte er realtivt unge. (Slett ikke alle, selvsagt.) Da sitter ikke oppveksten like sterkt i ryggmargen.

 

At østens kvinner endrer på levemåte og får norske kvinner rettigheter, gjør dem ikke til bortskjemte "drittunger" for det!

Jeg synes ikke norske kvinner er bortskjemte jeg, men vi vanker kanskje ikke i de samme miljøer.

 

Slik jeg forstår PC, mener han at østens kvinner blir like ille og jeg har nevt eksempler på hva norske kvinner kan ty til, for å få viljen sin. Dette er også en av grunnene til, at flere norske menn har "gitt opp" norske kvinner og søker noe annet.

Ser den, men jeg mistenker at det er en dårlig begrunnelse for å søke utaskjærs. Allikevel skal sies at det lille som er av statistikk viser relativt lave skilsmissetall for thaiekteskapene.

 

Kultur? Tja.... jeg er vokst opp i Norge, men er ikke bortskjemt, i forhold til andre norske menn. Så det at kultur og vestand, lager bortskjemte drittunger, er jeg ikke enig i. Men at oppvekst og egne holdninger har større betydning.

Jeg er litt usikker på hva du vil fram til: Hvis velstand ikke lager bortskjemte drittunger av oss, hvorfor bruker du det uttrykket om norske kvinner?

 

Så jeg holder fremdeles på, at mange norske kvinner (ikke alle), er bortskjemte og kravstore! De vil ikke jeg ha, da er jeg heller aleine. Så langt har jeg klart å sjalte dem ut, men det er langt i mellom norske kvinner, som ikke er bortskjemte.

Jeg kjenner deg ikke, og du er kanskje unntaket fra regelen, men det høres ut som en oppskrift på nettopp å forbli alene.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Allikevel skal sies at det lille som er av statistikk viser relativt lave skilsmissetall for thaiekteskapene.

Det er faktisk gjort en studie på dette området ångående sveitiske giftemål med utlendinger. http://www.immigrantwomen.ch/PDF/The%20Struggle%20of%20LA%20Women%20for%20Integration.pdf

 

the average divorce rate for couples involving a Swiss man and a foreign woman

was 30%

 

the average divorce rate for couples involving a Swiss woman and a foreign man was much higher, at a remarkable 80%

 

Marriages between Brazilian or Thai women and Swiss turned out to be more durable than expected, the divorce rate reached the low rate of 30%.

 

Gjennomsnittet i den perioden for alle ekteskap var på 50%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det tilsvarer norske rapporter. Verst stilt er norske kvinner som gifter seg med ikke-vestlige menn, om enn ikke så markant som i Sveits. Man kan jo mistenke at en del av dem er pro-forma ekteskap da. (Synd for dem som ikke er det, og ikke blir trodd av myndighetene, selvsagt.)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg er nok litt mannssjåvinistisk. Beklager, Trine.

 

Man kan jo undres på hva som ellers forårsaker de høyere skilsmissetallene. Her er statisikkene fra SSB:

 

post-52698-0-71620700-1355132211_thumb.png

 

post-52698-0-49367300-1355132223_thumb.png

 

Som vi ser er tallene langt høyere for norske kvinner gift med menn fra Øst-Europa, Asia og Afrika enn for det omvendte.

 

Som sagt, synd for de som ikke er proforma. Og det kan selvsagt være at kulturforskjellene bare er vanskeligere å leve med den veien.

 

Geir :)

 

Edit: Litt trykkleifer. La til Øst-Europa.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

En annen tanke omhandler økonomi.

 

Om radikalfeministene skal ha rett i "menn i 3dje verden eier alle pengene", så følger det logisk at det er flere utenlandske menn som blir mistenkt for å gå inn i proforma. En annen vinkling er å se sosial/arbeid-status på de norske kvinnene og mennene før giftemål. La meg vilt gjette at det er en overvekt av "navere" hos kvinnene, mens mennene er i hele bredden fra nav til topp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Like kravstore" er en vanskelig målestokk. For jeg finner ikke at alle norske kvinner er det, og jeg finner forskjeller mellom de utenlandske jeg har kjent også.

 

Det er åpenbart at bakgrunn har en betydning. Jo eldre de utenlandske damene er når de kommer til Norge, jo mer er de påvirket av hjemlandets kultur og skikker. Problemer med thaidamene er at de ofte er realtivt unge. (Slett ikke alle, selvsagt.) Da sitter ikke oppveksten like sterkt i ryggmargen.

 

 

Jeg synes ikke norske kvinner er bortskjemte jeg, men vi vanker kanskje ikke i de samme miljøer.

 

 

Ser den, men jeg mistenker at det er en dårlig begrunnelse for å søke utaskjærs. Allikevel skal sies at det lille som er av statistikk viser relativt lave skilsmissetall for thaiekteskapene.

 

 

Jeg er litt usikker på hva du vil fram til: Hvis velstand ikke lager bortskjemte drittunger av oss, hvorfor bruker du det uttrykket om norske kvinner?

 

 

Jeg kjenner deg ikke, og du er kanskje unntaket fra regelen, men det høres ut som en oppskrift på nettopp å forbli alene.

 

Geir :)

Er vist på tide, at du også leser hva som blir skrevet!

 

Jeg har ikke skrevet og ment, at alle norske kvinner er bortskjemte! Jeg har brukt utrykk som "mange" og "ikke alle", i den forbindelse.

 

At ikke du kjenner noen bortskjemte og kravstore norske kvinner, sier vel sitt om deg. Må være en begrenset omgangskrets du har. Du har vel aldri opplevd at dama, skylder på "vondt i hodet" (i dager/uker) og surmuling, vanskelig å samarbeide med, m.m., når de ikke får viljen sin. Eller så er du en "dott", som mener alle norske kvinner har rett på å styre huset, kjøpe dyre klær, parfyme, krav på dyre reiser og da fortrinnsvis av felleskonto!

 

Slik du utrykker deg, så tviler jeg på at du kjenner mange thai damer, som er gift med en nordmann.

 

Det er mulig du er en bortskemt dritt unge, men jeg har måttet klart meg selv! Og når jeg har vært samboer, har jeg alltid ytt minimum. min skjerv. (Normalt en god del mer, grunnet en akseptabel fordeling) Og da går det ikke inn i mine begreper om å være bortskjemt, på bekosning av andre! Det er jo det som er poenget, som du ikke evner å forstå! At norsk befolkning ble "bortskjemt" (etter at det ble funnet olje), i forhold til andre nationaliteter, vedkommer ikke saken.

 

For tiden aleine. Og ja, de siste årene av mitt liv er jeg heller aleine, enn å være en "dott" under ei borskjemt og kravstor kvinne! Så hvis jeg ikke finner noe bedre, kan nok jeg også finne ei fra Østen. Har godt inntrykk av de fleste, som kommer derfra. Og jeg er nok ikke aleine, om det intrykket og flere blir det hvert år.

Endret av geco5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da undrer jeg på hvor mange dager, du bodde i sammen med hver enkelt av disse norske damene? Eller er du 150 gammel? Du har jo tidligere fortalt, at du har mer en 30 år som samboer med ei thai dame og nå forteller du, at du også har hatt 22 norske samboere? Høres ut til, at du lyger, så du tror det selv! Og du må ha norgesrekord i antall samboerskap, med minst 23 samboerskap. Hurra! :( Undrer på hvilke verden du lever i?

 

Humrer... ja humre du! Har du innoveriss, eller er du impotent? Uten sex, er en av de viktigste momentene for å være i sammen med ei dame borte. Det blir i alle fall ikke meg, som bor i sammen med ei dame, uten sex.

 

Din friskemelding av flertellet av norske damer, er en vits!

 

Hvis du leser den forrige posten og bruker litt bedre tid på å forsøke å forstå det som er skrevet, tror jeg det meste blir klart. Men siden du er opphengt i dette litt sørgelige "kjøttstykket", kan jeg spesifisere litt til.

 

Når man jobber med en makker av motsatt kjønn, og hvor oppgavene er helt klare på forhånd, nemlig: være gode foreldre, og sammen skape et godt hjem (etter vanlige norske standarder), og bor sammen som et vanlig ektepar, og løser de vanlige oppgavene som vanlig foreldre må løse, men slipper å forholde seg til hverandres seksuelle behover, gir det muligheter for å kunne se kvaliteter og egenskaper på en helt annen måte, enn ordinære ekteskapelige settinger gir.

 

Så, påstanden min står ved lag den, og du bare bekrefter at man kan bli ganske forvirret hvis man ikke skiller mellom hviket av "hodene" man tenker med.

 

De fleste av dise makkerne, sa gjerne noe om at de syntes det var interessant og litt "befriende" å se at det faktisk går an å få det litt bedre til, når man slipper å forholde seg til hverandres lyster. Og bare kan fokusere på det som skaper et godt hjemmemiljø, for alle som forholde seg til det. Det fjerner rett og slett mye usikkerhet, og man får roligere og tryggere barn, har jeg erfart

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Hvis du leser den forrige posten og bruker litt bedre tid på å forsøke å forstå det som er skrevet, tror jeg det meste blir klart. Men siden du er opphengt i dette litt sørgelige "kjøttstykket", kan jeg spesifisere litt til.

 

Når man jobber med en makker av motsatt kjønn, og hvor oppgavene er helt klare på forhånd, nemlig: være gode foreldre, og sammen skape et godt hjem (etter vanlige norske standarder), og bor sammen som et vanlig ektepar, og løser de vanlige oppgavene som vanlig foreldre må løse, men slipper å forholde seg til hverandres seksuelle behover, gir det muligheter for å kunne se kvaliteter og egenskaper på en helt annen måte, enn ordinære ekteskapelige settinger gir.

 

Så, påstanden min står ved lag den, og du bare bekrefter at man kan bli ganske forvirret hvis man ikke skiller mellom hviket av "hodene" man tenker med.

 

De fleste av dise makkerne, sa gjerne noe om at de syntes det var interessant og litt "befriende" å se at det faktisk går an å få det litt bedre til, når man slipper å forholde seg til hverandres lyster. Og bare kan fokusere på det som skaper et godt hjemmemiljø, for alle som forholde seg til det. Det fjerner rett og slett mye usikkerhet, og man får roligere og tryggere barn, har jeg erfart

 

:)

Nå er det vel ikke sex, som er det primære. Det var kun nevnt som et eksempel, på hva surmulende og borskjemte norske kvinner kan finne på, for å få viljen sin. Det er i alle fall det jeg forsøkt å sette fokus på. Og som gjør mange norske kvinner lite atraktive.

 

Jeg presser ingen til sex. Jeg flytter ikke i sammen med noen, som ikke er opptatt av å ha mye sex. Uten sex i et forhold, så er det over og ut, selv om det i mellomtiden skulle ha "kommet" noen barn. Og ikke alle har fokus på det å lage barn, det er ikke alle som ønsker, eller MÅ ha barn! Så det som diskuteres, er vel i første rekke samlivet med en norsk dame, kontra en dame fra Østen!

 

Håpet du hadde forklart alle dine 33 samboere, som du basserer dine erfaringer på. :) Ingen nødvendighet for en diskusjon. Men du virker lite troverdig, hvis du kommer med slike referanser, uten å forklare slike uttalelser.

Lenke til kommentar

Jeg presser ingen til sex. Jeg flytter ikke i sammen med noen, som ikke er opptatt av å ha mye sex. Uten sex i et forhold, så er det over og ut, selv om det i mellomtiden skulle ha "kommet" noen barn.

Jeg får lyst til å spørre: Er dette en teoretisk problemstilling, eller har du bodd sammen med noen som du har flyttet fra av den grunn, med barn? Var dere samboere eller gift?

 

Jeg har for ordens skyld vært gift i 27 år, både "gode" og "vonde".

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg får lyst til å spørre: Er dette en teoretisk problemstilling, eller har du bodd sammen med noen som du har flyttet fra av den grunn, med barn? Var dere samboere eller gift?

 

Jeg har for ordens skyld vært gift i 27 år, både "gode" og "vonde".

 

Geir :)

Ære være deg, som har vært gift i 27 år :) Men da er vel også erfaringsgrunnlaget ditt ganske magert, hvis du bare har hatt en samboer. Kanskje du klarte å finne en av de, som ikke var urimelig kravstore.

 

Om jeg har vært samboer, eller gift, er vel uvesentlig, når en lever i sammen på samme måte. Eller tror du "papiret", endrer det som diskuteres med bortskjemte og kravstore norske kvinner.

 

Ellers kan du jo starte en ny tråd, om hvorfor samliv oppløses.

 

Editt: Redigert, grunnet svar til feil adressant.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Nå blander du meg og PencilCase, trur eg. Du har ikke stilt meg noen spørsmål. Skjønt det hadde ikke vært meg i mot å ha noen flere samboere.

 

Jeg ikke bare tror - men vet - at "papiret" endrer hvor lett det er å skille lag med disse bortskjemte kvinnene. Og så er det en ørliten forskjell på folk som snakker av erfaring, og folk som synser om noe de ikke har opplevd. Det var grunnen til at jeg spurte.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå blander du meg og PencilCase, trur eg. Du har ikke stilt meg noen spørsmål. Skjønt det hadde ikke vært meg i mot å ha noen flere samboere.

 

Jeg ikke bare tror - men vet - at "papiret" endrer hvor lett det er å skille lag med disse bortskjemte kvinnene. Og så er det en ørliten forskjell på folk som snakker av erfaring, og folk som synser om noe de ikke har opplevd. Det var grunnen til at jeg spurte.

 

Geir :)

Ja jeg blandet i sammen dere. :) Tror du skrev svaret, før oppdaget feilen og redigerte svaret.

 

Jeg har opplevd det personlig, en gang. En i nær familie har opplevd det. Og flere venner, har opplevd det. Og ennå flere godt bekjente har opplevd dette. Kravstore norske kvinner! Selv om jeg også har eksempler, på at andre norske kvinner, bare har vanlige folkelige og fornuftige krav.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...