Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
34 minutes ago, ilpostino said:

Så skal ikke sorteres som plast?

Nei, plastavfall er kun plastemballasje, så det skal ikke der.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror også restavfall er det mest korrekte. Jeg har lekt med tanken på å prøve å støpe med filamentrester eller dyppe for å belegge, men har ikke gått noe videre med det.

Litt på sidelinja, men løste opp ABS i aceton for å "lime" kåpa på junior sin motorsykkel, det ser ut til å fungere veldig bra. 
Edit: Bilde

IMG_0498.JPEG

Endret av Leo_
  • Liker 1
Skrevet
Aetius skrev (2 timer siden):

Hvor gjør dere av kasserte PLA prints og filamentrester? Finnes det noe sted å returnere slikt for resirkulering, eller er det bare å dumpe det i restsøpla?

Det skal være et firma i Tyskland som tar i mot slikt. Husker ikke betingelsene helt, men over en vekt kunne man sende fraktfritt (7kg fra Europa). Og hvordan man får ordnet med betaling av frakten vet jeg ikke. 
Den som googler skal finne...

Skrevet
23 minutes ago, Leo_ said:

Jeg har lekt med tanken på å prøve å støpe med filamentrester

Samme her, men jeg tror ikke det er verdt kostnaden.

• Liker 1
Skrevet

Du kan levere det gratis på gjenvinningssenter. Der har de containere for det meste. Nesten alt kan kildesorteres, spesielt de tingene som er laget i ett materiale.

Skrevet
RRhoads skrev (5 timer siden):

Du kan levere det gratis på gjenvinningssenter. Der har de containere for det meste. Nesten alt kan kildesorteres, spesielt de tingene som er laget i ett materiale.

Sikker på det er gratis? BIR i Bergen skulle iallefall ha betalt for min gedigne pose med filament-droppings (men papp og elektronikk får jeg alltid kaste gratis), så jeg slutta å samle opp og bare kaster i vanlig restavfall som BIR tømmer hver uke.

Skrevet
ali q skrev (58 minutter siden):

Sikker på det er gratis? BIR i Bergen skulle iallefall ha betalt for min gedigne pose med filament-droppings (men papp og elektronikk får jeg alltid kaste gratis), så jeg slutta å samle opp og bare kaster i vanlig restavfall som BIR tømmer hver uke.

Det er gratis her. Har kastet mye slik hard plast, fra utemøbler, spoler til filament, og også filamentpoop. 

https://www.sirkula.no/gjenvinningsstasjoner/kretslopsparken/

Sitat

1. Restavfall
2. Metall
3. Isolasjon
4. Hvit isopor
5. Glass- og metallemballasje
6. Gjenstander og klær til ombruk
7. Plastemballasje
8. Hardplast
9. Papir
10. Papp
11. Ikke brennbart
12. Gips
13. Farlig avfall
14. Elektrisk og elektronisk avfall
15. Trevirke
16. Impregnert trevirke
17. Hageavfall

Restavfall er det eneste som koster penger å kaste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...