Gå til innhold

Samsung Galaxy S 2 bruker plutselig veldig mye batteri


SaJo

Anbefalte innlegg

Hei

 

For et par uker siden begynte plutselig mobilen min å bruke veldig mye batteri.

Tidligere holdt batteriet helt fint en hel dag, men nå klager den på lite batteri hver kveld. Jeg bruker heller ikke mobilen mer nå enn før, og kan ikke huske å ha lasted ned noen nye apper eller annet som kan "stjele" strøm.

Android-versjon er 4.0.3.

 

Idag toppet (eller bunnet) det seg helt. Telefonen var fulladet da jeg sto opp, og 4 timer senere var batterikapasiteten nede på 41%. Jeg hadde da kun brukt telefonen til å lese forsiden på Dagbladet og VG, samt hatt to ubesvarte anrop. Telefonen henter jobb-mail automatisk, men dette gjorde den også før ferien uten å bruke på langt nær så mye batteri.

 

Noen som har noen forslag til hva jeg kan sjekke eller endre på? Eller har rett og slett batteriet blitt "oppbrukt"?

Telefonen var forøvrig ny i januar/februar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde problemet selv, oppstod alltid etter lading. Etter en time uten brukt kunne 20-30% av batteriet være oppbrukt. Løste det ved å starte telefonen på nytt.

La også merke til at mobilen ble veldig varm når dette skjedde.

 

Har ikke oppstått på nytt etter en oppdatering som kom for en ukes tid siden. Sikkert en patch som fikset opp i dette problemet.

Lenke til kommentar

Takk for mange svar! Har også oplevet at telefonen noen ganger er (og forblir) varm etter lading, da er det kun en restart som hjelper.

 

Nå er det ca to timer siden jeg tok ut laderen, og det er 78% igjen på batteriet. Skjermen leder i strømforbruket med 32%, tett fulgt av "Android OS" med 31%. De andre på lista er Chrome, Norsk Tipping, Android-system, cellestandby og telefpn inaktiv. Da har jeg ikke brukt andre apper enn nettopp nettleseren og tipping.

 

Hvordan får jeg tak i den siste oppdateringen? Har 4.0.3 nå, og søkte akkurat etter oppdateringer uten å finne.

Lenke til kommentar

Kan anbefale Carat. En app som analyserer strømbruk på mobilen din og du får analyser om apper som kanskje bruker mer strøm enn normalt . Fra Hjemmesiden :

 

"Carat is a research project that aims to detect energy bugs---app behavior that is consuming energy unnecessarily---using data collected from a community of mobile devices. After running Carat for about a week, you will start to receive personalized recommendations for improving your battery life. We are based out of the AMP Lab in the EECS Department at UC Berkeley, collaborating with the University of Helsinki."

 

Du finner den på marked og du kan lese om den på : http://carat.cs.berkeley.edu/

Lenke til kommentar

Sliter man med plutselig dårlig batterilevetid som ikke kan skyldes en systemoppdatering er det som sagt veldig greit å se på strømforbruksoversikten som ligger i Android. Facebook app'en er et flott eksempel på en applikasjon som sliter med memleaks så det holder. På det værste kunne den gå helt i lås og trekke opp mot 25% av forbruket. Jeg avinstallerte og bruker heller webvarianten, eventuelt Friendcaster.

Lenke til kommentar

Hvordan tilbakestiller jeg mobilen skikkelig?

Batteriforbruket er fortsatt høyt, så jeg forsøkte en "Nullstill til fabrikkdata". Dette slettet alt fra mobilen, men Androidversjonen forble lik (4.0.3) og strømforbruket er fortsatt høyt. Regner derfor med det beste hadde vært å få nullstilt telefonen skikkelig, og så legge onn Android-oppgraderingen til 4.0.3 på nytt.

 

Noen tips? :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...