Gå til innhold

Feminisert nasjon


  

240 stemmer

  1. 1. Har Eivind Berge mer eller mindre korrekt i sin antakelse av vi lever i en feministstat?

    • Helt rett
      93
    • Delvis rett
      92
    • Hverken rett eller galt
      10
    • Delvis galt
      9
    • Helt galt
      36


Anbefalte innlegg

Så hvis Ottar starter en ny organisasjon som heter Gunnar og sier "her kan gutta være medlem", så diskriminerer de ikke...?

Ja i følge Likestillings- og diskrimineringsombudet så er det slik:

http://www.ldo.no/no...un-for-kvinner/

Og i følge LDO hadde ikke en gang "Gunnar" trengt å vært forbeholdt menn. De kunne hatt Ottar kunn for kvinner også "Gunnar" for både kvinner og menn og allikevel ville ikke LDO definert det som diskriminering i Ottar i følge logikken i saken i linken.

 

Men hvis det hadde vært byttet om på kjønnene er jeg rimelig sikker på at fløyten plutselig hadde fått en annen lyd. For LDO er feminister, og som sagt er dobbeltmoral og hykleri regelen i den leiren, og ikke unntaket...

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dagbladet.no/2012/09/06/kultur/debatt/debattinnlegg/likestilling/maskulinitet/23275475/

 

http://www.dagbladet.no/2012/09/03/kultur/debatt/kronikk/likestilling/menn/23228566/

 

Uten å ta så alt for mye stilling til innholdet i artikklene er det interesangt å merke seg at kvinner som klager over å ikke ha fått nok rettigheter kjemper en viktig kamp, mens menn som gjør det samme sutrer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er galt med den norske mannen? http://www.aftenposten.no/kultur/--Hva-er-galt-med-den-norske-mannen-6986303.html

 

Sørhaug forklarte da for måpende canadiere at selv om Norge er et av verdens mest likestilte land, så ligger landet vårt på Europa-toppen i partnerdrap sammen med Spania.

- Hva i all verden er det som er galt med den norske mannen. Hvorfor er det slik, ville en kvinne vite fra salen.

- Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg er jo ikke vitenskapskvinne, svarte Sørhaug først veldig kort, før hun etter flere oppfølgingsspørsmål la til at det kunne tenkes at likestillingens fremskritt kunne ha noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Hva er galt med den norske mannen? http://www.aftenpost...en-6986303.html

 

Sørhaug forklarte da for måpende canadiere at selv om Norge er et av verdens mest likestilte land, så ligger landet vårt på Europa-toppen i partnerdrap sammen med Spania.

- Hva i all verden er det som er galt med den norske mannen. Hvorfor er det slik, ville en kvinne vite fra salen.

- Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg er jo ikke vitenskapskvinne, svarte Sørhaug først veldig kort, før hun etter flere oppfølgingsspørsmål la til at det kunne tenkes at likestillingens fremskritt kunne ha noe med saken å gjøre.

 

Det burde heller bli skrevet artikler med spørsmål om hva som er galt med den norske kvinnen og med "feminismen"

For kvinnen har som regel alltid det psykiske overtaket i et ekteskap, fordi mannen er satt sammen slik athan ønsker å beskytte kvinnen og gjøre alt han kan for at hun skal ha det bra.

 

Nr så kvinnen pga denne elendige femininsmen og såkalt "likestilling" vil være "selvstendig" og ikke vil ha det mannen vil gi henne, men stadig provoserer ham ved ganske enkelt ikke å bry seg om dette, mens hun heller går sine egne veier, så hender det at menn blir så fortvilt at de til slutt ikke ser noen annen utvei enn å bruke fysisk vold.

 

Kvinner bruker også både psykisk og fysisk vold for å få det slik de vil, men dette blir av forskjellige grunner ikke kjent, bla fordi dagens politikk er at kvinner alltid skal fremstilles som et offer.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Hva er galt med den norske mannen? http://www.aftenpost...en-6986303.html

 

Sørhaug forklarte da for måpende canadiere at selv om Norge er et av verdens mest likestilte land, så ligger landet vårt på Europa-toppen i partnerdrap sammen med Spania.

- Hva i all verden er det som er galt med den norske mannen. Hvorfor er det slik, ville en kvinne vite fra salen.

- Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg er jo ikke vitenskapskvinne, svarte Sørhaug først veldig kort, før hun etter flere oppfølgingsspørsmål la til at det kunne tenkes at likestillingens fremskritt kunne ha noe med saken å gjøre.

Finnes det noe bevis på denne påstanden om at Norge ligger på Europa toppen for partnerdrap på kvinner?

 

For ut fra politiets statistikk så var det av totalt 34 drap i Norge i 2011 (terrorsaken ikke tatt med) bare 4 av disse drapene som var partnerdrap på kvinner. Dette gir 0,16 kvinner drept i partnerdrap per 100 000 kvinner hvis vi går ut fra at det er ca 2 500 000 kvinner i Norge. Og tilsvarende tall for 2007 med 6 partnerdrap på kvinner blir da 0,24 partnerdrap på kvinner per 100 000 kvinne i Norge. Og hvis vi da ser på tilsvarende tall for USA (som var det jeg lettest fant) så var det der i 2007 1,07 partnerdrap på kvinner per 100 000 kvinner. Så når vi er så enormt mye bedre enn USA så tviler jeg på at vi er så mye værre enn resten av Europa. Jeg lukter feminist juks i statistikk som vanlig.

 

Og dessuten så er vel noe som det er bare 4-6 tilfeller av i året et veldig tynt statistisk grunnlag å si noe si noe som helst om noe trender, el. på eller synse noe om årsaker på. F.eks så gikk jo antall partnerdrep på kvinner fra 2003 til 2004 fra 10 til 5 stk. Det ble altså halvert! men sier det egenklig noe som helst om noe årsaker til dette når det er så få tilfeller statistikken går ut fra? Og neste året i 2005 gikk det opp til 8 stk igjen altså en 60 % økning fra året før...

 

Kilder:

Drap i Norge: https://www.politi.n...edlegg_1578.pdf

 

Partnerdrap i USA: http://bjs.ojp.usdoj...m?ty=tp&tid=971

Og til info så er "Bureau of Justice Statistics" den aller beste kilden på kriminal statistikk i USA

 

 

Jeg er rimelig sikker på at dette bare er ren feministisk propaganda.

Endret av flesvik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er galt med den norske mannen? http://www.aftenpost...en-6986303.html

 

Sørhaug forklarte da for måpende canadiere at selv om Norge er et av verdens mest likestilte land, så ligger landet vårt på Europa-toppen i partnerdrap sammen med Spania.

- Hva i all verden er det som er galt med den norske mannen. Hvorfor er det slik, ville en kvinne vite fra salen.

- Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg er jo ikke vitenskapskvinne, svarte Sørhaug først veldig kort, før hun etter flere oppfølgingsspørsmål la til at det kunne tenkes at likestillingens fremskritt kunne ha noe med saken å gjøre.

Finnes det noe bevis på denne påstanden om at Norge ligger på Europa toppen for partnerdrap på kvinner?

 

Bevis? Selvsagt ikke. Dog, men det er snart "telling av vold i nære relasjoner" igjen. Så du skal nok se at tallene går opp opp, i forhold til de tre forriggående tellingene.

 

Side 8 (pdf), punkt 5.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

[...]Burde vært burt inne hele hurven.

Nåja, det trenger ikke å bety at de er onde. Kan jo hende de bare er skikkelig dårlige på å tolke statistikk....

 

Selvsagt er de ikke dårlige. De vet utmerket godt hva de gjør. F.eks for radikalfeministene i Amnesty er det ikke første gang.

 

- Komiteens kritikk gjenspeiler dessverre realitetene, og bekrefter forhold som både Likestillings - og diskrimineringsombudet (LDO) og mange frivillige organisasjoner har påpekt over lang tid. Omfanget av vold mot kvinner i Norge er omfattende, og det mangler en reell politisk vilje til offensiv satsing for å forebygge og bekjempe volden, sier Kaatee.

 

Dette omhandler "årets" kritikk. Som altså Kaatee vet utmerket godt er feil. Og grunnen? I 2005 gjorde de eksakt det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ergo, vi [har funnet ett av et hav eksempler som bekrefter at vi] lever i en feministstat.

 

Her er et annet morsomt eksempel. Etter å ha lest dette forstår du at det må være uendelig mange slike som bekrefter at Norge idag har blitt til en feministstat.

 

Den obligatoriske skole underviser ikke barna realiteter mht kvinners såkalte frigjøring. Bøkene inneholder fakta om at kvinner i hovedsak tidligere var husmødre hvor hun i sin professjon i prinsipp hadde sin mann som arbeidsgiver. Dette avhengighetsforhold har hun nå blitt av med. Fremfor å motta penger fra egen mann sin lommebok så får hun det fra staten. Hun har idag typisk sin stilling i det offentlige der hun gjerne er lærer eller sykepleier. Lærebøkene sier intet om at pengene fremdeles kommer fra nøyaktig samme sted, hennes mann. De har bare tatt veien om en proxy kalt staten. Fremdeles er det mannen med sin jobb i det private næringsliv hvis bedrift i all hovedsak lever av frivillig handel med andre bedrifter av sammet type eller lever av konsument i en bransje hvor staten ikke har fjernet, helt eller delvis, konkurransen. Daglig konfronteres han med kniven på strupen om å produsere mer for mindre og det er kun hans penger som representerer netto inntekt for staten. Offentlige ansatte som betaler skatt er et latterlig påfunn for å fremstille kvinner som likeverdige medborgere, hvilket de åpenbart ikke er. Deres lønn kan bare betales med friske penger utenfra, fra det konkurranseutsatte næringsliv. Offentlige ansattes skatt har ingen annen praktisk funksjon enn å forandre indeks for kostnadsnivå. Kvinnen er som hun alltid har vært, et uselvstendig menneske som lever på sin mann.

 

Når slik viktig informasjon er utelukket i samfunnsfag i den norske skole kan dette bare forklares med feminisme. Formålet med bedrageriet er å løfte kvinnen til et høyere nivå enn hun faktisk befinner seg. Nesten 90% av alle kvinner arbeider enten i det offentlige eller i bedrift som i hovedsak lever av det offentlige. Det kan ikke eksistere et annet motiv. Barna skal bedras til å tro at mor deres ikke er å betrakte som en parasitt på menns bak. Før var det frivillig fra mannens side. Nå er det gjort med tvang. Det er eneste prinsipielle forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er galt med den norske mannen? http://www.aftenpost...en-6986303.html

 

Sørhaug forklarte da for måpende canadiere at selv om Norge er et av verdens mest likestilte land, så ligger landet vårt på Europa-toppen i partnerdrap sammen med Spania.

- Hva i all verden er det som er galt med den norske mannen. Hvorfor er det slik, ville en kvinne vite fra salen.

- Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg er jo ikke vitenskapskvinne, svarte Sørhaug først veldig kort, før hun etter flere oppfølgingsspørsmål la til at det kunne tenkes at likestillingens fremskritt kunne ha noe med saken å gjøre.

Finnes det noe bevis på denne påstanden om at Norge ligger på Europa toppen for partnerdrap på kvinner?

 

...........................................

Jeg lukter feminist juks i statistikk som vanlig.

 

.........................................

Jeg er rimelig sikker på at dette bare er ren feministisk propaganda.

Intet nytt under solen altså. Nok engang blir radikalfeministene tatt med buksene nede. Og nok en gang er unnskyldningen: "det er allikevel et problem".

 

Burde vært burt inne hele hurven.

Hehe og min feminist statistikk juks nese virker like bra som før viser det seg.

 

Når det gjelder påstander og rapporter fra Amnesty generelt eller gjort på bestilling av Amnesty så kan man ta som utgangspunkt at det er bare løgn og statistikkjuks. For det meste som kommer fra den kanten er nettopp det.

Lenke til kommentar

Hehe og min feminist statistikk juks nese virker like bra som før viser det seg.

 

Når det gjelder påstander og rapporter fra Amnesty generelt eller gjort på bestilling av Amnesty så kan man ta som utgangspunkt at det er bare løgn og statistikkjuks. For det meste som kommer fra den kanten er nettopp det.

 

Er jo ikke noe nytt fra den kanten og Patrica Kaatee i Amnesty (2005), hun ble fersket i regelrett løgn da også.

 

edit: ser forsåvidt jeg har nevnt det tidligere, men en annen vinkling av den saken skader vel ikke. Foruten Kaatee dog.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Var ikke det tilfellet med han som fikk så mye oppmerksomhet for å si at han skulle drepe politi da? Og tilfellet med han som drepte politi.

 

Mislykka unge menn som bor hjemme hos mora si. Sutrer og klager: samfunnet er for feministisk.

 

Hvis vi slipper å høre på dette maset så kan vi kanskje finne frem øksa igjen og hogge noen trær.

 

Klarer ikke å ta slike ytringer seriøst fra noen som drikker rusbrus og hører på trance.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...