Gå til innhold

Sommer-OL 2012 - Den store tråden


Anbefalte innlegg

Btw hva synes dere om at Erik Tysse fikk bli med i OL-troppen? Tatt for doping i 2010, men får være med nå. Er veldig mange som har støttet Tysse i at han er uskyldig, og at prøvene gir god tvil til mistanke om feil. Jeg synes uansett at det er feil å sende han siden han ble dømt. Folk som blir tatt for doping bør bli utestengt fra OL permanent, helt til de kan bevise at prøvene faktisk var feil. Her synes jeg Norge har gjort en svak jobb mot en sportverden fri for doping.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig Wigir, slik er det. Selv de beste blir jo tatt, f.eks. han Armstrong fra Tour De France (?). Han var jo liksom uskyldig som alle andre liksom er. Bare fordi de ikke innrømmer det, hadde jeg vært dem hadde jeg lagt meg flat.

Endret av thypthon^
Lenke til kommentar

Btw hva synes dere om at Erik Tysse fikk bli med i OL-troppen? Tatt for doping i 2010, men får være med nå. Er veldig mange som har støttet Tysse i at han er uskyldig, og at prøvene gir god tvil til mistanke om feil. Jeg synes uansett at det er feil å sende han siden han ble dømt. Folk som blir tatt for doping bør bli utestengt fra OL permanent, helt til de kan bevise at prøvene faktisk var feil. Her synes jeg Norge har gjort en svak jobb mot en sportverden fri for doping.

 

Vi kan ikke behandle norske dopere annerledes enn de utenlandske. Tysse er tatt for doping, og skal IKKE være med i noe OL-tropp. At han blir beskyttet av Olympiatoppen er ekstremt kvalmt, og jeg mister troen på den organisasjonen der. OM Tysse er skyldig eller ikke er helt irrelevant, men han er tatt og blitt utestengt for det, så han burde uansett ikke få være med i OL, punktum.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Må si meg enig Wigir, slik er det. Selv de beste blir jo tatt, f.eks. han Armstrong fra Tour De France (?). Han var jo liksom uskyldig som alle andre liksom er. Bare fordi de ikke innrømmer det, hadde jeg vært dem hadde jeg lagt meg flat.

What.

What? Var det noe du ikke skjønte?

Lenke til kommentar

Må si meg enig Wigir, slik er det. Selv de beste blir jo tatt, f.eks. han Armstrong fra Tour De France (?). Han var jo liksom uskyldig som alle andre liksom er. Bare fordi de ikke innrømmer det, hadde jeg vært dem hadde jeg lagt meg flat.

What.

What? Var det noe du ikke skjønte?

 

Ja, fyllesyk som jeg er skjønte jeg ingenting av det du skrev. Kan hende det ble et par "liksom" for mye. Angående Armstrong så er han uskyldig til det motsatte er bevist.

 

Selv er jeg for å utestenge alle som har vært dopet på livstid fra olympiske leker. Problemet med det er å finne ut hvor går grensen? Hardbarka bloddoping eller litt for høye verdier av koffein i blodet? I saken til Tysse er det visst flere ting som tyder på at han ble feilaktig dømt, men mener det er helt idiotisk av Norge å sende han til OL når saken ikke er oppklart.

Lenke til kommentar

Det at Vinokourov soner to år, for så å vinne OL noen år etterpå er patetisk. Er mann tatt for doping bør mann bli utestengt for alltid, både fra OL, og fra de store konkurransene som TdF som Vino har fått syklet etter dommen. Man kommer ingen vei med dette. Vinokourov fikk nå en fantastisk karriere med et OL-gull, selv om han har jukset tidligere. For å få en ren sport må utdøvere bli utestengt på livstid, slik at de ikke får sjansen til å vinne OL eller TdF. Først da tror jeg folk blir så skremt at de ikke tør å dope seg in the first place.

Lenke til kommentar

I saken til Tysse er det visst flere ting som tyder på at han ble feilaktig dømt, men mener det er helt idiotisk av Norge å sende han til OL når saken ikke er oppklart.

 

Når saken ikke er oppklart, så er det enda mer idiotisk at Olympiatoppen syr puter under armene på han, og forsvarer han. Er han uskyldig, så er han uskyldig, men det er flaut at han reiser til OL med støtte fra Olympiatoppen.

Lenke til kommentar

Tysse burde ikke vært med. Er man tatt i doping bør man ikke få delta i OL. Jeg er for at man utestenger dopingtatte utøvere på livstid. Skulle det vise seg at Tysse (eller noen annen utøver) faktisk har blitt feilaktig dømt kan han delta i fremtidige OL, men ikke nå som det fortsatt er tvil.

 

Den olympiske ed bør tas litt mer alvorlig, og det bør være nulltoleranse for doping i idretten. Sier som Kristoff, har man dopet før har man jo allerede tatt steget, og da er kanskje terskelen for å gjøre det igjen litt lavere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I retten, så skal tvilen komme tiltalte tilgode. Det kan man ikke gjøre når det gjelder anti-doping. Her må man suspendere noen frem til det ligger en "rettskraftig" avgjørelse. Det er det ikke kommet i Tysse sin sak, og som nevnt, Tysse har jobbet med og fått søtte av Olympiatoppen igjennom hele perioden etter de positive prøvene hans. Ekkelt. Først og fremst av Olympiatoppen.

 

Er helt enig i livstid for doping. Først og fremst prestasjonsfremmende. Å få i seg x milligram med Clenbuterol, som ikke er prestasjonsfremmende er ikke noe som burde kvalifisere til livstid, men alt av bloddoping og det som gir deg en ufortjent fordel skal straffes med det strengeste man kan, nemlig utestengelse fra ALL idrett, også trenerarbeid for yngre utøvere. Anti-doping-arbeidet hjelper ikke når de unge rytterne ser at heltene får ett lite år eller to på sidelinjen, også kan de komme tilbake og konkurrere i OL/VM, Tour de France, Golden League whatever.

 

Det gjøres en bedre og bedre jobb med å ta de som har fått i seg ulovlige midler, men straffen for de er ALT for lav.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Jepp, det er ikke akkurat et bra signal man sender til fremtidens utøvere når en som har blitt tatt i bloddoping senere kan komme og vinne OL, Liège–Bastogne–Liège og etapper i Tour de France. Det viser bare at man kan ha en lukrativ karriere selv etter å ha jukset.

 

Er enig i de som sier at Vinokourov har en underholdende kjørestil, og at det er gøy å se en så offensiv rytter, men at han som person ikke fortjener noen form for suksess.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...