Gå til innhold

Erfaringer med Sigma 10-20mm F3.5 EX DC HSM?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke det objektivet, men har bestillt meg et 10-20mm Sigma(f4.0 - .. versjonen). Ut i fra tester jeg har lest så kunne jeg ikke se at det var store forskjellen på bildekvalitet og når de fleste bildene blir tatt på stativ eller handholdt på dagtid med blender F8.0 eller mindre så orker jeg ikke å betale mere for den lille forskjellen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg deler oppfatningen til Døgnvill. Begge Sigma-10-20mm-zoomene fremstår som optisk godtytende objektiver. Skal du først ha en vidvinkelzoom til dårlige lysforhold bør istedet vurdere Tokina 11-16mm f/2.8 fremfor Sigma 10-20mm f/3.5. Det fremstår også hakket bedre optisk enn Sigma-zoomene.

 

Sigma 10-20mm f/4-5.6 = mye vidvinkelzoom for pengene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

vurderer å kjøpe Sigma "10-20mm F3.5 EX DC HSM".

 

 

Legger ved et bilde - 10mm - fra den billigste versjonen: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM

Vidvinkel er moro, men det ser ut som det er mange som det ikke passer for - det er ofte på bruktbørsen ;)

 

DSC_2418_1024_10mm.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Det har du helt rett i. Vidvinkel er morsomt, men vanskelig å få bra.

 

Har 10-20mm f/4-5.6 selv, for Olympus 4/3, og er enig at det er en trivelig sak. Tittet på testene til Photozone, og det er liten forskjell mellom de to utgavene, så da er det like greit å gå for den billigste.

Lenke til kommentar

Jeg har nå solgt mitt GH-2 kamera og 3 objektiver, blant dem et Olympus M.Zuiko 9-18mm. Dette var det objektivet jeg brukte mest så jeg så fort at da jeg bestillte meg en K-5 så måtte jeg bare ha en vidvinkel med i bestillinga. Jeg vurderte de to nevnte Sigma objektivene samt Tamron sin 10-24mm.

Men ut i fra det jeg kunne lese av tester var det Sigma sin 10-20mm f/4-5,6 som ga mest bang for the bucks så da ble det den. Håper jeg blir fornøyd med den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...