Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

ex kompis skylder meg penger


NiJoh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en veldig god ex kompis skylder meg 2500kr

 

jeg har facebook som bevis, også broren min og kompisen hans og stebroren min så på mens vi bytta, kan jeg gå og anmelde han da?

 

hvis han truer meg, tror hna kommer til å gjøre det, kan jeg også bruke dette i retten da?

 

 

har ialeffall lært 1 ting, ikke lån mer enn 500kr.

det du trenger er en van, en rull gaffateip, og en stor hammer eller liten slegge, bruk disse slik fantasien din tilsier at de bør brukes til å stimulere frykt og betalingsvillighet hos din ex-kompis ;)

 

men jeg ville ha startet med konfliktrådet istede for mer drastiske middler ;)

 

-frank

Lenke til kommentar

har banka han før, http://www.ringblad....icle5271758.ece

 

jeg lovte på ære og samvittighet at jeg ikke skulle røre han igjen, det må jeg holde.

Dust!

 

DU har ingen beskyttelse av rettsvesenet når du har banket ham. Faktisk så skjøt du deg selv figurativt i foten fordi å banke ham gjør han MINDRE villig til å gi deg tilbake pengene, derfor gode torpedoer IKKE bruker vold eller trussler men heller intimerer trusselen da det har betydelig større effekt.

 

Så jeg tror du skal glemme pengene dine, og kalle det "erstatning" for tort og svie, for å banke en og fortsette slik du tydeligvis gjorde er virkelig motbydelig, det er ingen ære i en unfair fight, uansett grunnen, og det finnes hundrevis av muligheter før man trenger å ty til vold.

 

Et annet prinsipp du burde lære deg hvis du fortsetter på kriminalitetens vei, er at fortjeneste må være større enn risiko, dvs. å rane en bank gir liten fortjeneste, (maks 50'000), mot risikoen for å bli tatt, (90%), og straffeutmålingen, (1-5 år avhengig av omstendighetene). Du ser aldri et mord om penger med mindre det er snakk om betydelige summer, (>250'000), så å bruke grov vold for de småpengene du skyldes er barabarisk og utenfor normal kriminell ettikette.

 

-frank

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...