Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

ex kompis skylder meg penger


NiJoh

Anbefalte innlegg

en veldig god ex kompis skylder meg 2500kr

 

jeg har facebook som bevis, også broren min og kompisen hans og stebroren min så på mens vi bytta, kan jeg gå og anmelde han da?

 

hvis han truer meg, tror hna kommer til å gjøre det, kan jeg også bruke dette i retten da?

 

 

har ialeffall lært 1 ting, ikke lån mer enn 500kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Sørg for å ikke havne alene med "vennen" - slik at du har vitner. Så, kan du anmelde han for det også, men du kan jo også si fra til ham på forhånd hva som kommer til å skje hvis ...

 

Man blir dessverre ordentlig kjent med sine venner når man låner dem penger. Men pyttsann - det kan jo hende at slike "småsummer" blir billigere enn å fortsette å utvikle vennskapet, for senere å bli snodd på verre måter.

 

lykke til!

:)

Lenke til kommentar

Foreslå for din "venn" en løsning på 250,- i mnd, så har du kanskje mottatt alle pengene i løpet av 10 mnd framfor å kjøre hardt på et beløp han kanskje ikke er i stand til å hoste opp.

Ved å fremme et slikt forslag, får du kanskje vedkommende til å samtidig signere på en slik nedbetalingsavtale, og vips; så har du et signert gjeldsbrev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det ville vært et godt tilbud i en vanlig situasjon, men jeg vil si det er en dårlig deal nesten uansett. Du skal ha pengene, og hvis han skal selge deg billige PC-er får han gjøre det senere. Denne dealen er et dårlig forsøk på å gjøre dere jevnbyrdige. Slå heller av en femhundrelapp på gjelda, så får han ha dårlig samvittighet for det.

Lenke til kommentar

Jeg ville aldri inngått en rabattavtale som gjeldsslette.

Oddsene er at han ikke ville fått mer av å selge den på finn.no til den prisen enn at han selger den til deg.

Om du virkelig trenger PC, gi oss heller specs/modell.

Om han virkelig ikke har bruk for den PCen, be han heller selge den til noen andre, slik at han kan betale tilbake gjelda

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det er en toshiba qosmio 16gig ram i7, gt 570 grafikk kort 18 tommer skjerm

 

får jeg den ned til 5k skal jeg kjøpe den, og da har jeg lært av erfaring at man ikke skal låne mer enn 500kr :)

Hvilken i7? Hva var nypris? hvorfor ønsker han å selge den(defekt, og vil lure deg igjen)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...