Gå til innhold

Billig nettbrett, Jelly Bean og medieball fra Google.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper gjerne Nexus 7 hvis det kommer til Norge. Jeg har prøvd telefon og nettbrett med både iOS og Android nå, og jeg mener at telefonen passer best med iOS og nettbrettet med Android. Det gjør ingenting om nettbrettet er litt puslete, det er en hobby-device uansett. Jeg HATER bugs på telefonen, så jeg har tenkt å kvitte meg med SGS2 til høsten og kjøpe den nye iPhone.

Pluss at 10" er for stor for meg, så 7" er perfekt som "bedroom TV" ;)

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar
Liker at de har tatt bort kameraet på baksiden, det er jo helt meningsløst på iPad. Front kamera er derimot lurt for FaceTime ol.
Å? Ser jo stadig folk bruke iPad som kamera ved bassengkanten på sydentur. Vel ihvertfall så jeg et par sist gang jeg var på ferie. :)

 

Der sa du det, ET par ;) Du vet kamera på baksiden er bare smøring for å legge til 500 kr ekstra :p

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig at det ikke var noe som gjør at jeg veldig gjerne vil oppgradere til Jelly Bean, egentlig... Det nærmeste er Google Now, men jeg antar at denne tjenesten fungerer dårlig her i Norge, og hvis den fungerer greit i Norge, så er det fremdeles sannsynligvis bare i Oslo :-P

 

Både Google og Apple skryter av at de er så store verdensomspennende, men allikevel har begge to veldig stort fokus på ting i USA... Jeg savner mer verdensomspennende nyheter... Det største ved iPhone 4S var Siri, som bare snakket fire språk (vet ikke om det var dårligere eller like bra med de andre, though). Det største med Jelly Bean er Google Now og Voice Search, også disse er begrenset. Jeg vet ikke hvilken av de som vil støtte bredest befolkning, men jeg tror faktisk at det er Voice Search, siden den støtter LANGT flere språk enn Siri: http://support.google.com/mobile/bin/answer.py?hl=en&answer=170820. Også der vet jeg ikke hvordan ikke-engelske språk fungerer sammenlignet med engelsk.

 

Google har gjort en langt bedre jobb enn Apple, men allikevel føler jeg at de er veldig sentrerte rundt Amerika. Men vi får se. Jeg håper jo at Google Now faktisk blir brukbart i Norge også, selv om jeg tviler på at den finner busstidene fram når man venter på bussen her i Kristiansand... Eller om jeg drar til Danmark, hvor jeg er litt mindre kjent, for den saks skyld...

Lenke til kommentar

Hei, jeg tester en del tablets som skal brukes i embeddede systemer,og kjøper pr tiden jalla-brett fra dealextreme.com og den slags. "Ekte" brett som Asus transformer-serien til 3500 er litt i overkant av hva vi kan betale da det er snakk om et større volum.

 

Hadde vært gull å teste Nexus 7 før vi kjøper inn cheap-stuff fra østen (som kanskje funger bra, men vi har litt delte erfaringer for å si den sånn), hva er korteste vei til mål her? Forhåndsbestille i en butikk i London og ta en dagstur ned for å hente det?

 

Eller pleier det relativt kjapt å bli tilgjengelig i nettbutikker som har gråimport av slike enheter?

 

Er det evt andre billige android-brett allerede tilgjengelig i Norge og til en ålreit pris? Blir glad for alle tips! :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...