Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvis du gjør det selv blir det billig...

 

Interessant, skal undersøke det der litt! :)

 

 

Kan jeg spørre hvordan du ødela den og har du ødelagt digitizeren også?

 

Veldig irriterande, mista den ganske enkelt på golvet, var i grunnen litt overraska over at den knuste. Ja, eg kunne levd med eit relativt stor sprekk i skjermen så lenge funksjonaliteten hadde vore der, men det er heller der problemet ligg. Øvre halvdel av skjermen fungerer ikkje.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å skaffe meg dette brettet. Synes prisen var litt stiv, så jeg vurderer å kjøpe gråimport-versjonen fra IT24.no. Siden jeg bor i Oslo, kan brettet hentes veldig kjapt.

 

Er det noen her som har kjøpt Nexus 7 fra IT24.no? Hvordan er medfølgende adapter f.eks?

 

Offtopic: Hvordan er IT24.no generelt som nettbutikk? Bra kundeservice?

 

Jeg bestillte OG hentet igår faktisk. Alt gikk veldig greit og medfølgende adapter er bare en norsk converter.

 

Ble hentet på FRUKT OG GRØNT butikken i Vibesgate. Fyren bak disken var noe forundret da jeg var nummer 20 som hentet nettopp Nexus 7 v2 denne dagen.

 

Handlet en del ipoder der tidligere. Bra priser og kan hentes, derfor er frakten også 0,-.

 

Ingen problemer med å anbefale de. Kundeservice vet jeg ikke noe om da jeg aldri har hatt behovet

Lenke til kommentar

 

Jeg bestillte OG hentet igår faktisk. Alt gikk veldig greit og medfølgende adapter er bare en norsk converter.

 

Ble hentet på FRUKT OG GRØNT butikken i Vibesgate. Fyren bak disken var noe forundret da jeg var nummer 20 som hentet nettopp Nexus 7 v2 denne dagen.

 

Handlet en del ipoder der tidligere. Bra priser og kan hentes, derfor er frakten også 0,-.

 

Ingen problemer med å anbefale de. Kundeservice vet jeg ikke noe om da jeg aldri har hatt behovet

 

Siden det er så billig på it24.no i forhold til andre butikker regner jeg med at det er en bakside ved å handler der(?).

 

Når det kommer til det nye nettbrettet (2 generasjon), hvordan er det satt opp i mot andre nettbrett? Har i grunn aldri vurdert å kjøpe meg noe nettbrett før må, og har da begynt å følge litt med på diverse nettbrett.

 

Hvorfor er Nexus brettene såpass mye rimeligere enn andre? Er det fordi det er et rent Google nettbrett, uten diverse GUI fra ASUS f.eks?

 

Etter å ha funnet Nexus 7 brettet virker det veldig interessant. God pris, og det virker som et bra produkt.

Lenke til kommentar

 

Siden det er så billig på it24.no i forhold til andre butikker regner jeg med at det er en bakside ved å handler der(?).

 

Når det kommer til det nye nettbrettet (2 generasjon), hvordan er det satt opp i mot andre nettbrett? Har i grunn aldri vurdert å kjøpe meg noe nettbrett før må, og har da begynt å følge litt med på diverse nettbrett.

 

Hvorfor er Nexus brettene såpass mye rimeligere enn andre? Er det fordi det er et rent Google nettbrett, uten diverse GUI fra ASUS f.eks?

 

Etter å ha funnet Nexus 7 brettet virker det veldig interessant. God pris, og det virker som et bra produkt.

 

Ikke noen spesielle baksider eller ulemper her.

 

Google utvikler android uten å ta betalt for det, og ser på det som en mulighet til å få folk til å ta i bruk googles tjenester. På samme måte er nexus enhetene ment å få folk til å ta i bruk android og vise hvordan en android enhet bør være, ikke å skape inntekter. Google selger enhetene til en pris som er omtrent lik kostnad for produksjon + distribusjon gjennom sin play store. Play store er ikke tilgjengelig i Norge, men IT24 importerer enhetene fra USA, legger ved en uorginal lader til norske kontakter og betaler moms til norske myndigheter. De fleste butikkene som selger samme nettbrett i Norge får nettbrettet gjennom andre kanaler, som ser ut til å ta noe høyere priser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte meg en Nexus 7 (2013) 32GB i Hong Kong til ca 2.2kNOK.

 

Har aldri tenkt på tablets siden iPad 1 ble launcha da jeg bare bruker laptop og smartphone, men nå trengte jeg noe å ta notater med under lectures + laste ned power points osv.

 

Så hva bruker legger man på Android tablets? Hvilke apps er bra, widgets, hvordan customiser man som vanlig home screensa? :p

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en Nexus 7 (2013) 32GB i Hong Kong til ca 2.2kNOK.

 

Har aldri tenkt på tablets siden iPad 1 ble launcha da jeg bare bruker laptop og smartphone, men nå trengte jeg noe å ta notater med under lectures + laste ned power points osv.

 

Så hva bruker legger man på Android tablets? Hvilke apps er bra, widgets, hvordan customiser man som vanlig home screensa? :p

Anbefaler deg å søke litt rundt på kule widgets, launchers, apps osv... Kan anbefale Nova launcher med Minimal UI, er veldig pent å se på (om man liker litt minimalistisk) og evt. Clockr widgets. De er pene.

 

Andre som irriterer seg over lugging i Chrome? Når jeg scroller nedover, vil det ofte henge seg opp i noen hundredels/tidels sekund før det går videre igjen. Veldig merkbart på brukeropplevelsen. Er det noen andre nettlesere å anbefale som helst har synkronisering med enten Firefox eller Chrome bookmarks, som ikke lugger? Det meste annet går lynraskt, men lurer på om det er problem med Android ettersom andre apps også lugger iblant...

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Det er en ting jeg stusser på. Da jeg vurderte nettbrett for endel måneder siden stod det mellom iPad mini og Nexus 7. Jeg valgte iPad blant annet fordi den var noe bedre på grafikk.

 

Nå leser jeg på DinSide at nye Nexus 7 "lugger" litt i det heftigste øyeblikkene i bilspillet Asphalt 8. Dette gjelder også iPad mini, basert på mine erfaringer.

 

http://www.dinside.no/922800/google-nexus-7-2013

 

 

Jeg vet man kan måle det ene og det andre, men basert på dette praktiske eksempelet:

 

Burde ikke Nexus 7 (2013) strengt tatt vært bedre på grafikk enn dagens iPad mini?

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg stusser på. Da jeg vurderte nettbrett for endel måneder siden stod det mellom iPad mini og Nexus 7. Jeg valgte iPad blant annet fordi den var noe bedre på grafikk.

 

Nå leser jeg på DinSide at nye Nexus 7 "lugger" litt i det heftigste øyeblikkene i bilspillet Asphalt 8. Dette gjelder også iPad mini, basert på mine erfaringer.

 

http://www.dinside.no/922800/google-nexus-7-2013

 

 

Jeg vet man kan måle det ene og det andre, men basert på dette praktiske eksempelet:

 

Burde ikke Nexus 7 (2013) strengt tatt vært bedre på grafikk enn dagens iPad mini?

Merkelig jeg har spilt det spillet over flere timer og har ikke merket noe lagg. Nexus 7 2gen kontra Ipad mini kan ikke sammenlignes på verken grafikk eller kraft det er alle enige om.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke merket dette på min Nexus 7 (2013).

 

Utifra de fleste tester viser det seg at Nexus 7 skal være mer enn 3 ganger raskere enn iPad mini.

En annen også relevant test jeg har kjørt er "Passmark" appen som evaluerer alt fra CPU og disk ytelse til minne, 2D og 3D grafikk. Her scorte Nexusen opp mot 3418 kontra iPad mini som fikk opp mot 1967. (Høyest er best)

 

Men som du nevner så er det ikke sikkert alt fungerer bedre i praksis! Men jeg har generelt et bedre inntrykk av Nexusen enn ipaden. (Har hatt begge to)

 

Test av ytelsen: http://blog.laptopmag.com/apple-ipad-mini-vs-google-nexus-7

Lenke til kommentar

Hmmm... Har ikke testet det på Nexus 7, refererer bare til artikkelen på DinSide.

 

Satt side om side i natt og testet forskjeller på nexus 7 og ipad mini. Nexusen virker definitivt raskere på en del spill, spesielt oppstarten, men forskjellen er ikke veldig stor, det er fordi ipaden må drive 786k piksler og nexusen må drive 2304k piksler, dvs ipaden har bare 34% av pikslene å drive i dem spillene som kjører full oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...