Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Ser ut som at jeg kalte min perfekt og uten feil litt for tidlig ser jeg.

 

Har etter litt nærmere innsyn oppdaget at skjermen sliter med backlight bleeding fra alle sider, det er små flekker her og der som kun merkes når skjermen er 100% svart så det er egentlig ikke et problem sånn sett da jeg ikke ser på en 100% svart skjerm hele tiden.

 

Ellers så fungerer den ypperlig til alt det jeg gir den ved unntak av full HD filmer, TV-serier mm. disse lagger i ihvertfall når jeg bruker MXplayer, skal teste VLC sin app litt senere og se om den er bedre da denne burde i teorien klare full HD når min "gamle" Galaxy S greier 720P med sin 1 kjerne prosessor på 1GHz mot Nexus'n sin 4 kjerner på 1.2GHz...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Ser ut som at jeg kalte min perfekt og uten feil litt for tidlig ser jeg.

 

Har etter litt nærmere innsyn oppdaget at skjermen sliter med backlight bleeding fra alle sider, det er små flekker her og der som kun merkes når skjermen er 100% svart så det er egentlig ikke et problem sånn sett da jeg ikke ser på en 100% svart skjerm hele tiden.

 

Ellers så fungerer den ypperlig til alt det jeg gir den ved unntak av full HD filmer, TV-serier mm. disse lagger i ihvertfall når jeg bruker MXplayer, skal teste VLC sin app litt senere og se om den er bedre da denne burde i teorien klare full HD når min "gamle" Galaxy S greier 720P med sin 1 kjerne prosessor på 1GHz mot Nexus'n sin 4 kjerner på 1.2GHz...

 

CPU har ikke noe å si for videoavspilling, ved mindre du kjører noen rare formater som må decodes med software. Sørg for at MX player er satt til HW decoding, og bruk vettuge formater, aka h.264 (det som vanligvis skjuler seg innpakket i .mkv containerfiler)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har ikke Nexus 7 selv, men har/har hatt flere tregere Android dingser, og fortsatt ikke funnet noe h264 innhold som ikke har funka. 1080p inkludert, selvfølgelig. Høres veldig rart ut at de ikke skal takle det

 

Edit: Ah, ja, software decoderen takler ikke 1080p. Vet ikke hvorfor den ikke tar filene med H/W, må være noen rare innstillinger som er brukt for å encode

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Hm, dette var jo på kanten til positivt overraskende. Dingsen klarer alt jeg hiver på den, og med den oppløsningen er jo nettsider tilmed lesbare i vertikalen. Fikk tilmed en blåtannspillkontroller til å kjøre uten noe ekstra programvare. Må imidlertid få ordnet en beskyttelsessak til den da, og lurer litt på denne. Tynn og fin, men hvordan er den festet, egentlig?

Lenke til kommentar

Når det gjelder spørsmål om "tale" ..

 

Jeg har den første og opprinnelige 16 GB versjonen. Den fungerer meget bra som ip telefoni klient. Ville tro at i alle fall det skulle fungere også via 3G.

 

Et lite "problem" at det ikke er mulig å koble til ekstern mikrofon. Løsningen blir å bruke vanlige hesdphones og så snakke til den innebygde mikrofonen i nettbrettet. Denne er imidlertid meget bra.

Lenke til kommentar

Går det ann å få noe lignende Asus sin systemlinje på ett vis? Få tilbake-, hjem- og nylige programmer-knappen og klokken/batteri/wifi osv. samt varslinger på samme linje. Så litt på Asus infinity og det virket ganske praktisk å ha det på den måten. Har nova-launcher og kan fjerne den, men må ha infoen der på varslinger

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Så Nexus 7 har altså ikke mulighet for vanlig telefoni (via høyttaler eller handsfree) og sms når man har sim fra operatør?

Beklageligvis ikke, men vet det er flere på XDA som prøver å få det til å fungere.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...