Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folkens! Da har jeg hentet N7 og så langt ser alt bra ut med min enhet. Ser ut som at jeg fikk en god eksemplar med null feil så langt. Er mange på XDA forumet som har opplevd diverse problemer med sine enheter, men her ser det riktig så bra ut. Driver og oppdaterer til siste Android versjon nå! Kommer senere tilbake her med mer info.

Lenke til kommentar

Til info:

 

Fikk den akkurat til å kjøre med eksternt USB plugg og med ekstern harddisk.

 

Bryker en kabel med mikro usb "hann" og vanlig USB "hun" og programmet "Nexus Media Importer" som koster ca 16 kr.

 

Det fungerer meget bra og fullstendig "plug and play". Fat 32 og NTFS ser ut til å fungere like bra som filsystemer for USB lagret.

 

Man kan enten spille media fra USB plugg eller fra harddsisk, eller man kan downloade fra eksternt lager og til internt lager.

 

Ellers så testet jeg også et trådløst tastatur og mus via usb adapter og det fungerte også meget bra og bedre enn med tilsvarende basert på bluetooth.

 

Bruker i øyeblikket en 200 GB 2.5 toms harddisk og en 16 Gb minnepenn som eksterne lagre.

 

Vil tro at den ideelle løsning kanskje er en 128 Gb minnepenn. Da har man i praksis 128 Gb tilgjengelig og så blir det veldig smått og ganske transportabelt og samtidig dobbelt så "stort" som Ipad 64.

 

Edit:

 

Holder på å finne ut om det er mulig å få Nexus 7 til å bruke et Huawei USB modem. Har foreløpig kommet omtrent like langt med det prosjektet som beskrevet i denne tråden:

http://www.tabletpcs...c-of-tablet-pc/

 

(Modemet blinker ved tilkobling og ser ut til å "være i live" men det finnes ingen software for å sette tilkoblingsparametrene til 3G nettverkket.)

 

Her er en løsning som kan tenkes å fungere, men den krever root:

http://www.jayceooi....dem-on-nexus-7/

 

Og ..

http://www.vgizmo.com/how-to-connect-usb-modem-to-google-nexus-7-tablet/

 

Hmm .. en mulighet:

http://www.jayceooi....k-method-video/

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Ei jeg kjenner fikk et sånt import nettbrett.. sånn billig sak..

Den har USB port, og kjører Android 4.0.3 eller noe sånt.

Hu har Telenor mobilt bredbånd, og kobla til modemet i den, etter ei stund ble hu spurt etter pin kode, men den ble ikke godkjent (på pc så virka det med en gang..), så tenkte jeg at jeg kunne prøve å deaktivere pin.

Og det var løsningen ;)

 

Så jeg vil tro det funker på nexusen også.. hadde ikke noe usb adapter tilgjengelig akkurat da, så jeg fikk ikke testet.

 

Men er jo mulig netcom sitt modem trengere noe andre drivere eller noe?

Regner med at brettet la inn noe for telenor.. siden det tok litt tid før det spurte etter pin koden.

 

PS. har ikke lest på linkene du la ut, da jeg har litt dårlig tid akkurat nå ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Takk! adb reboot recovery hjalp. Skjønner ikke at jeg glemte det :)

Måtte gjøre det for å flashe SuperSU, men nå som jeg har root er det bare å laste ned en egen app for det.

 

Er CM10.1 raskere enn stock ROM? Kjøpte den i går så har ikke rukket å teste så mye.

Lenke til kommentar

Iiih! Trenger hjelp! Nexusen lå og lada seg ut helt, jeg glemte at den stod på. Nå er den død, den tar ikke lading og den vil ikke skru seg på. Når jeg kobler den til PC så får jeg en eller annen feilmelding, den sier noe om USB device unknown og at USB device has malfunctioned. Det kan jo være et resultat av at den rett og slett ikke er på når den er koblet til.

 

Jeg har prøvd tre forskjellige ladere og den er koblet til to forskjellige PC-er med samme feilmelding. Jeg lot den også ligge i over 12 timer koblet i en lader jeg vet fungerer.

 

What to do?

 

Edit: Krise avblåst. Den har tatt lading, men den har bare ikke gitt indikasjon (normalt sett popper det opp et batteri på skjermen selv om brettet er avskrudd). På-knappen ble holdt inne i minst ett minutt, og da starta den opp.

 

Skriver dette på kontoen for uberegnelig dings som følge av helt utladet batteri, så passer jeg bedre på i fremtiden. ;)

Endret av Snirfle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

 

Hvordan er det med dette (og legge inn annet ROM) i forhold til garanti på nettbrettet?

Alt av garanti forsvinner ikke, men det å gå tilbake til stock rom tar ikke mere enn 5 minutter. Finnes tusenvis av guider som han hjelpe deg.
Lenke til kommentar

Har testet videre med programmet "Nexus Media Importer", USB kabel og ulike minner og minneadaptere.

 

Får alle typer minne til å fungere helt OK, vanlig minnepenn, SD kort. micro SD, vanlig harddisk, osv, alt fungerer.

 

Det er spesielt praktisk å kunne sette over SD kortet fra kamera og "rett over" i Nexus 7, slik at man kan kikke på bilder og på film. Det er faktisk mye mer praktisk og bedre å gjøre det på denne måten enn å ha filmkamera innebygget i selve brettet. (Mine to Cannon kameraer fungerer bedre for å ta opp bilder og film enn et nettbrett.)

 

Når det gjelder 3G modem, via USB så er denne muligheten sperret fra Google, slik at man må være root for å kunne bruke 3G modem. Alle typer tastatur og mus ser der i mot ut til å fungere.

 

Har ikke testet USB kamera og vet ikke om det kan funke.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Iiih! Trenger hjelp! Nexusen lå og lada seg ut helt, jeg glemte at den stod på. Nå er den død, den tar ikke lading og den vil ikke skru seg på. Når jeg kobler den til PC så får jeg en eller annen feilmelding, den sier noe om USB device unknown og at USB device has malfunctioned. Det kan jo være et resultat av at den rett og slett ikke er på når den er koblet til.

 

Jeg har prøvd tre forskjellige ladere og den er koblet til to forskjellige PC-er med samme feilmelding. Jeg lot den også ligge i over 12 timer koblet i en lader jeg vet fungerer.

 

What to do?

 

Edit: Krise avblåst. Den har tatt lading, men den har bare ikke gitt indikasjon (normalt sett popper det opp et batteri på skjermen selv om brettet er avskrudd). På-knappen ble holdt inne i minst ett minutt, og da starta den opp.

 

Skriver dette på kontoen for uberegnelig dings som følge av helt utladet batteri, så passer jeg bedre på i fremtiden. ;)

 

Den hadde nok hengt seg opp ;)

Skjedde nesten det samme med min.. men etter å ha holdt power knappen inne i noen sekunder så restartet min også.

Men min hang seg vel opp under bruk, og endte opp med svart skjerm :p lot den ligge å lade over natta, men den var fremdeles død.. Holdt power knappen inne i noen sekunder og den begynte å virke igjen :)

Heldigvis bare skjedd en gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...