Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Herlig, docken på komplett som opprinnelig var 19. desember er blitt flyttet til ubekreftet 15 februar. Har ventet siden midten av juli på dock, kan vell vente noen måneder til :)

Hvorfor skal de drøye så lenge med en plastikkdings med 3 pogopins og lydutgang :grumpy:

Ser for meg bordklokke/vekkerklokke med Daydream samt mye annet :cry:

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk endelig min Nexus 32GB til Jul jeg og.

Fantastisk liten sak og, Netflix, spill mm fungerer ypperlig må jeg si.

Batteritiden var svært overraskende og, brukte taben ganske så konstant i dag med film,tv,spill etc og den holdt faktisk i 14timer. Meget bra!

 

Og fikk da også heldighvis en tablet uten feil, ingen screen lift, dårlig write speeds,etc her i gården.

Lenke til kommentar

Fikk en Nexus til jul jeg også, men forundrer meg over noe. Syntes skjermen sitter litt løst. Hvis jeg trykker på skjermplaten (eller hva vi nå skal kalle det), så er det akkurat som om jeg kan trykke den ned. Hvis jeg gjetter riktig, er det dette som kalles screen lift?

 

 

Og fikk da også heldighvis en tablet uten feil, ingen screen lift, dårlig write speeds,etc her i gården.

 

Er det vanlig å få en Nexus med en slik skjerm, da CastleLord faktisk har ett ord for det (Hvis det faktisk er det det betyr da)? Vil helst at skjermen skal sitte ordentlig på.

Lenke til kommentar

Fikk en Nexus til jul jeg også, men forundrer meg over noe. Syntes skjermen sitter litt løst. Hvis jeg trykker på skjermplaten (eller hva vi nå skal kalle det), så er det akkurat som om jeg kan trykke den ned. Hvis jeg gjetter riktig, er det dette som kalles screen lift?

 

 

 

Er det vanlig å få en Nexus med en slik skjerm, da CastleLord faktisk har ett ord for det (Hvis det faktisk er det det betyr da)? Vil helst at skjermen skal sitte ordentlig på.

Kan nesten høres ut som at du har fått en slik en ja. Om du finner serienummeret til enheten, og nummeret inneholder 'C80', da har du fått en enhet som er bevist at har screen-lift. Du kan egentlig ikke gjøre annet enn å kontakte forhandler, og be om en ny, evnt. ta saken i egne hender. Fremgangsmåten er at du tar av bakdekselet og finner ut hvilke skruer som mangler, og finner en forhandler som selger den type skruer. Asusparts.eu selger slike, og er en offisiell side fra ASUS. Den er visstnok dyr, men om du leter, så finner du sikkert noe billigere.

Siden du den til jul, så er den sikkert kjøpt i Norge. Litt enklere det enn å måtte sende den til USA slik som jeg måtte med min første... Billigere pH forsåvidt!

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Så det er altså noen skruer som mangler. Den ble kjøpt i Norge ja, men hvor, er jeg usikker på.

Er det ikke slik at vi mister garantien hvis vi tar av bakdekselet?

 

Nå er jeg også litt usikker på hvor jeg finner serienummeret, men jeg antar at det er det lange nummeret som er plassert rett under høyttaleren, på baksiden? Nummeret inneholder uheldigvis ikke 'C80', men den inneholder 'C10' og 'CBOK'

 

Nå er jeg usikker på om det er så lurt å røpe alt for mye av koden, men den ender slik: 'C10*80*'

 

Men av en eller annen grunn skjer ikke dette hele tiden. Som for eksempel nå. Nå ser den ut til å virke helt perfekt, men etter å ha brukt den en liten stund, kan jeg trykke ned skjermen igjen, som oftest i nærheten av ramma, men også midt på skjermen.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Så det er altså noen skruer som mangler. Den ble kjøpt i Norge ja, men hvor, er jeg usikker på.

Er det ikke slik at vi mister garantien hvis vi tar av bakdekselet?

 

Nå er jeg også litt usikker på hvor jeg finner serienummeret, men jeg antar at det er det lange nummeret som er plassert rett under høyttaleren, på baksiden? Nummeret inneholder uheldigvis ikke 'C80', men den inneholder 'C10' og 'CBOK'

 

Nå er jeg usikker på om det er så lurt å røpe alt for mye av koden, men den ender slik: 'C10*80*'

 

Men av en eller annen grunn skjer ikke dette hele tiden. Som for eksempel nå. Nå ser den ut til å virke helt perfekt, men etter å ha brukt den en liten stund, kan jeg trykke ned skjermen igjen, som oftest i nærheten av ramma, men også midt på skjermen.

Har ikke satt noen tegn til at garantien skulle bli brutt om nånn tar det av, samt ba en fra Asus meg om å åpne selv, så det er nok trygt. Det er den under høyt høyttaleren ja, men jeg har ikke kjennskap til C10, så du må bare google 'c10 screen lift' eller noe. Om du ikke fikser det innen en god stund, vil nok liften bli verre. Har hatt det en stund nå, og det et mer merkbart nå en da jeg oppdaget det.

Det et bare sammenhengende at det nummeret stemmer. Det som til meg er c80, er utsendelsesnummeret. I ditt tilfelle er det c10. Så ganske mange prosent av tilfellene så er c80 med screen lift.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det virka som om min har screen lift.. Meker ikke så mye til det ved vanlig bruk, men om jeg holder den sidelengs og spiller på den, så merker jeg at skjermen gir litt etter.

Spretta av baklokket, og ser klart å tydelig at det mangler en skrue ca midt på skjermen, på ene sida.

 

Er ikke hjemme nå, men skal se om jeg har noe skruer som passer.. tipper kanskje en skrue fra en laptop eller lignende kan passe :)

 

Litt usikker på hvilken batch jeg har.. men serie nr starter med CBOKBC31 og etter serie nr er det et mellomrom, og etter det står det 24.

Lenke til kommentar

Når jeg leste om alle som hadde CBOK, så måtte jeg nesten ta frem eksa og se, fordi det er det som er fremst som er batch-nummeret. Til de som har "CBOK..." så står det egentlig "C80K...". Det kan i hvertfall uten feil sies at det er et 8-tall, fordi mitt serienummer har og en "B" i seg :p

XDA har en tråd om akkurat dette "fenomenet", der diverse forskjeller og sånt blir nevnt. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1863411

Om noen vet hva skruen heter, for jeg har målene på de jeg mangler, og hvor man kan få skaffet slike i Norge. Etter det jeg husker så mangler jeg to tror jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...