Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er godt fornøyd , slik det er nå.

Er livredd for å miste data ved en update.

 

Har brukt mange mange timer på å fylle opp notatblokken med viktige opplysninger....

 

Installer app fra Dropbox eller Google Drive.

Begge gir noen GB gratis lagringsplass, dermed kan du lagre alt du har fylt opp notatblokken med.

(Her er vel ikke snakk om kan eller bør, du MÅ ta jevnlige backup hvis det er noe du er redd for å miste.)

Lenke til kommentar

Jeg er godt fornøyd , slik det er nå.

Er livredd for å miste data ved en update.

 

Har brukt mange mange timer på å fylle opp notatblokken med viktige opplysninger....

Installer app fra Dropbox eller Google Drive.

Begge gir noen GB gratis lagringsplass, dermed kan du lagre alt du har fylt opp notatblokken med.

(Her er vel ikke snakk om kan eller bør, du MÅ ta jevnlige backup hvis det er noe du er redd for å miste.)

Google har jo lagt alt til rette for at man skal kunne lage ting uavhengig av dings, det være seg mobil, nettbrett eller pc! Ikke noe av å være redd for, ta backup og OPPDATER!

Lenke til kommentar

Jeg har installert programmet ( Color Note ) ifra PlayGoogle.

Har også tatt backup opp mot kontoen min der.

 

Har laget over 30 forskjellige mapper , som er sortert opp i en bestemt rekkefølge.

Hver mappe er fyllt opp med opplysninger , som kun skal være akkurat der.

Er nødt til å ha umiddelbar tilgang til opplysningene som ligger der.

 

 

Hvis noe skulle skjære seg, hvordan kan jeg vite at backupen vil fylle hver mappe med riktige opplysninger , og ikke minst , vil den sortere mappene riktig igjen ?

 

 

 

Backup av de viktige data'ene har jeg også på Hovedmaskinen min.

Problemet er bare at jeg ikke vil bruke massevis av tid på å evt. gjøre alt manuelt på nytt igjen...

 

 

Nettbrettet kommer også sannsynligvis kun til å bli brukt til dette.

Får jeg brukt for brettet i andre sammenghenger , vil jeg kjøpe et annet brett.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Når du kommer til det bildet kan du velge apply update from adb ved og flytte markøren med volume + og - og entre den med power putton. og når du da har kommet dit skriver du

"adb sideload update.zip"

 

Du må velge "apply update from adb" før du får kontakt med nettbrettet i recovery modus.

 

Forutsetter at du har android sdk og adb driveren innstalert.

 

Og du må velge riktig update så du ikke prøver og oppgradere fra en versjon som updaten ikke støtter.

f.eks Du kan ikke gå fra 4.1.2(JZO54K) til 4.2.1(JOP40D) du må innom 4.2(JOP40C) først.

 

Liste over updates.

http://forum.xda-dev...d.php?t=1745781

 

Eller du kan også velge Wipe cache partisjon for og laste ned updaten fra nettbrettet på nytt i tilfelle din første update er korupt eller noe.

Forsøkte alt dette, problemet var at når jeg hadde valgt adb sideload, mistet jeg kontakt med brettet og det var dermed ikke mulig å sideloade noe inn.

Lenke til kommentar

Hadde problemer med oppdatering på min Nexus 7 også. Fikk varsel om oppdatering kort tid etter at jeg brukte den første gang, men oppdateringen feilet (rød trekant). Prøvde å oppdatere med ADB, som også feilet.

 

Fikk til slutt oppdatert til nyeste Jelly Bean med Nexus Root Toolkit :-) Kan være verdt et forsøk for andre med samme problem, men HUSK BACKUP!

Lenke til kommentar

Hadde problemer med oppdatering på min Nexus 7 også. Fikk varsel om oppdatering kort tid etter at jeg brukte den første gang, men oppdateringen feilet (rød trekant). Prøvde å oppdatere med ADB, som også feilet.

 

Fikk til slutt oppdatert til nyeste Jelly Bean med Nexus Root Toolkit :-) Kan være verdt et forsøk for andre med samme problem, men HUSK BACKUP!

Problemet mitt er løst. Pengene tilbake fra expert. God service forresten. Tenker at det jeg handler i butikk skal fungere. Hadde det vært et gammelt brett kunne jeg nok bruk mer tid på det.

Lenke til kommentar

Ny bruker av N7*ern men har hatt 3 Samsung G S'er så vel vant med Android. Bra nettbrett - veldig smooth og blir nok ett hyggelig bekjentskap...

 

MEN, noen som vet hvordan man kan fjerne denne "google -søkeboksen" fra homescreen.... Har såvidt prøvd med Apexlauncheren men ikke lyktes helt - mulig jeg ikke har funnet riktig plass i configen på Apex da ???

 

løst ! :hmm: .... fikk ikke til å slette innlegget

Endret av toresuul
Lenke til kommentar

Fikk "min" igår, og har lekt litt. Merker det ikke finnes EN app, som spiller mkv bra, har støtte for DTS, OG har fin UI.

 

"BS player" eller noe i den duren tok DTS lyd, men nektet å la meg spole.

 

Den skal være til film og serier, den skal brukes av noen som vil at ting skal funke enkelt, så om det finnes en avspiller, som tar alt, er det awesome. Den er ikke roota, det da jeg vil ha garantien. Eneste modifisering er custom launcher (GO launcher noenoe).

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på hva forkortelsene betyr, men mediaspiller som spiller mye: VLC

 

Denne er i beta og kjører ustabilt på en del samsungenheter som jeg har men stabilt på Nexus 7.

 

DTS er "Digital Theater Surround", såvidt jeg husker, og er lyd-typen på de fleste filmer. Serier har visst AC-3 (iallefall american horror story s2).

 

Prøver VLC.

 

Edit: Finnes det kabel (mini usb - mini usb), så jeg kan koble ekstern hdd til taben?

Endret av Telefonsvarer
Lenke til kommentar

DTS er "Digital Theater Surround", såvidt jeg husker, og er lyd-typen på de fleste filmer. Serier har visst AC-3 (iallefall american horror story s2).

 

Prøver VLC.

 

Edit: Finnes det kabel (mini usb - mini usb), så jeg kan koble ekstern hdd til taben?

Da må du vel roote afaik. Men det finnes kabler til det bruket, husker riktignok ikke hva de heter, men ja det finnes!

Lenke til kommentar

Da må du vel roote afaik. Men det finnes kabler til det bruket, husker riktignok ikke hva de heter, men ja det finnes!

 

Ganske sikker på at det fungerer med en slik en:

 

http://www.ebay.com/itm/USB-A-Female-to-Micro-USB-5-Pin-Male-Adapter-Host-OTG-Data-Charger-Cable-4-Phone-/200804977922?pt=US_USB_Cables_Hubs_Adapters&hash=item2ec0e8cd02

 

Bare Nexus 4 som har fått kritikk for at den ikke støtter USB OTG, sånn at man kan ikke koble til ting eksternt.

Lenke til kommentar

Fikk "min" igår, og har lekt litt. Merker det ikke finnes EN app, som spiller mkv bra, har støtte for DTS, OG har fin UI.

 

"BS player" eller noe i den duren tok DTS lyd, men nektet å la meg spole.

 

Den skal være til film og serier, den skal brukes av noen som vil at ting skal funke enkelt, så om det finnes en avspiller, som tar alt, er det awesome. Den er ikke roota, det da jeg vil ha garantien. Eneste modifisering er custom launcher (GO launcher noenoe).

 

Forslår MX Player

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mxtech.videoplayer.ad

 

VLC som blir foreslått over er god på PC, men foreløpig har den et godt stykke igjen for å hevde seg på Android

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...