Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på stemmesøk osv... men.. viser seg at mikrofonen ikke virker..

Et kjappt google søk viste at dette er et kjent problem :(

Noen sier det hjelper å blåse inn i mikrofon hullet (evt prøve å suge ut luft), andre sier dem har tatt av bakdeksel og fått dyttet litt på mikrofonen og gummien rundt den.

 

Og siste rådet var å sette på skjermrotering, og at mikrofonen da fungerer når skjermen er liggende.

Og det siste rådet fungerer faktisk på min, da tar den opp lyd helt fint.

Blåsing/suging resulterte i at den plukket opp lyd, men ikke noe den forstod..

 

Andre her på forumet som har samme eller lignende problemer?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig Nexus 7 på Spaceworld. Etter noen minutters bruk fikk jeg beskjed om oppdatering, men den oppdaterte seg bare til android 4.1.2. Når jeg nå søker etter ny oppdatering sier den: "systemet er oppdatert". Er det bare treg oppdatering, eller er det noe som ikke stemmer?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig Nexus 7 på Spaceworld. Etter noen minutters bruk fikk jeg beskjed om oppdatering, men den oppdaterte seg bare til android 4.1.2. Når jeg nå søker etter ny oppdatering sier den: "systemet er oppdatert". Er det bare treg oppdatering, eller er det noe som ikke stemmer?

 

Jeg fikk også beskjed etter noen minutter, men min oppdaterte seg til 4.2.1 :-)

Lenke til kommentar

Har ikke forsøkt dette på Nexus 7, men hadde et havarert Samsung brett som jeg fikk liv i på omtrent denne måten. (Og det har fungert helt fint siden.)

 

http://gametipcenter...-nexus-7-tablet

 

En problemstilling å ta med i betraktning .. Vil en slik framgangsmåte slette garantien. Kan ikke garantere noe, men ville ikke tro det.

 

Bra med en tilbakemelding hvis metoden blir testet.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Har ikke forsøkt dette på Nexus 7, men hadde et havarert Samsung brett som jeg fikk liv i på omtrent denne måten. (Og det har fungert helt fint siden.)

 

http://gametipcenter...-nexus-7-tablet

 

En problemstilling å ta med i betraktning .. Vil en slik framgangsmåte slette garantien. Kan ikke garantere noe, men ville ikke tro det.

 

Bra med en tilbakemelding hvis metoden blir testet.

Skal ikke slette garantien nei :) Da min, avdøde, Desire sluttet og virke etter en korrupt oppdatering ringte jeg kundesupporten, som ba meg om å gjøre som beskrevet. Skjønner ikke helt hvorfor brettet må kobles til en datamaskin for å fullføre prosessen da... Uansett så er det trygt å gjøre det slik ;)

 

Er det mange som opplever problemer med oppdatering til 4.2? Vurderer å kjøpe en sliken N7 til meg selv i julegave til kr. 1990,- på komplett.no.

Har ikke opplevd noen problemer jeg. Er i hvertfall et godt kjøp! Kommer du over et problem under oppdateringen, er det vel bare å "hard reset" 'e som i posten over ;)

Lenke til kommentar

Skal ikke slette garantien nei :) Da min, avdøde, Desire sluttet og virke etter en korrupt oppdatering ringte jeg kundesupporten, som ba meg om å gjøre som beskrevet. Skjønner ikke helt hvorfor brettet må kobles til en datamaskin for å fullføre prosessen da... Uansett så er det trygt å gjøre det slik ;)

 

 

Har ikke opplevd noen problemer jeg. Er i hvertfall et godt kjøp! Kommer du over et problem under oppdateringen, er det vel bare å "hard reset" 'e som i posten over ;)

Ja, det er helt sant at en hard reset kan fikse event. problemer. :wee:

Da blir nok dette en førjulsgave til meg selv, klarer ikke vente helt til jul! :xmas:

Lenke til kommentar

Er det mange som opplever problemer med oppdatering til 4.2? Vurderer å kjøpe en sliken N7 til meg selv i julegave til kr. 1990,- på komplett.no.

Hvorfor kjøpe på nett og betale for frakt pluss at du må vente på posten, når du kan kjøpe den i butikk til samme pris? Min N7 hoppet til 4.2 etter en dag eller noe så er ikke alltid det skjer med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...