Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ser for meg to løsninger.

 

1. Jeg kjøper i USA, sender til en privatperson der og ber han sende som gave til Norge. Merkes pris 956, gave.

 

2. Kjøper i USA og sender til privatperson der og ber han sende post restante til Sverige. Bor rett ved grensen og er i Sverige en gang i måneden likevel.

 

Hva er odsene på de ulike? Noen som vet hvordan man sender post restante?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg tror nummer 1 kan bli vanskelig. Det verste som kan skje, er at du må sende inn kjøpsbevis og betale full norsk mva. Nummer 2 vet jeg ingenting om, dessverre.

 

Nå vant jeg kranglingen med bror (pro-Apple) og søster (lar seg påvirke av bror, så Apple-fan) om ipad eller Surface til mor til jul. Det er så mange flere muligheter med Surface, syns jeg. Med USB-porten, type cover og Office som hovedpunktene til bruksområdet til mor.

Lenke til kommentar

1. Jeg kjøper i USA, sender til en privatperson der og ber han sende som gave til Norge. Merkes pris 956, gave.

 

Hvor fikk du 956 kr fra? Er ikke tollgrensen 200?

 

På gave er det 1000. 956 er da ikke reelt, men under kravet.

Endret av NERV
Lenke til kommentar

1. Jeg kjøper i USA, sender til en privatperson der og ber han sende som gave til Norge. Merkes pris 956, gave.

 

Hvor fikk du 956 kr fra? Er ikke tollgrensen 200?

 

På gave er det 1000. 956 er da ikke reelt, men under kravet.

 

Er det sant? :eek:

 

Jeg har snakket med tollvesenet angående dette da fortalte de meg at 200 var tollgrense uavhengig om det var gave eller ikke. Skal ikke overaske meg om tollerne har gitt meg feil info.. Faren min bor i Texas og har sendt en del store pakker gjennom de siste årene som er blitt merket med 190 kr verdi. Så det var veldig greit å vite. :)

 

Vurderte lenge om jeg skulle kjøpe RT i USA og få han til å sende det til meg nå, men er helt opphengt i Pro. Hvis jeg klarer å være tålmodig nok blir det nok en Pro jeg går for over nyttår.

Lenke til kommentar

Har fått toll på ting som har vært merket med beløp f.eks 800 og samtidig som gave. Da jeg klagde på dette, så sa de at "de så på pakken" at dette ikke var noen reell gave.

 

Har lagt inn en bestilling på microsoft tyskland. De har beregnet 25 % moms i bestillingen inkludert i den annonserte prisen, så kan se ut som man slipper å betale moms når den kommer til Norge.

Lenke til kommentar

Synd at surface ikke kommer til Norge.

Hva får deg til å tro dette?

Har ingenting med tro å gjøre, er rett og slett bare en tåpelig påstand, basert på at norge ikke er nevnt som lanseringsland. Men han kan ha rett, han kan ta feil. Det er det bare noen få som vet.

 

Men ting tyder på at den kommer hit, i og med at det var en norak konkuranse der man kunne vinne en surface.

 

Jeg krysser i allefall fingrene mine for at den kommer hit i løpet av november!:)

Lenke til kommentar

Med tanke på at Microsoft Norge ikke har gått ut med noen form for informasjon som jeg har sett tyder på at det kan ta litt tid før vi ser denne i Norge. De kunne gjerne sagt "kommer snart"...

Inntil da har det kommet flere Pro enheter regner jeg med.

Man kan jo bestille fra Tyskland, men hvordan er det da med 5 års reklamasjon?

Lenke til kommentar

Med tanke på at Microsoft Norge ikke har gått ut med noen form for informasjon som jeg har sett tyder på at det kan ta litt tid før vi ser denne i Norge. De kunne gjerne sagt "kommer snart"...

Inntil da har det kommet flere Pro enheter regner jeg med.

Man kan jo bestille fra Tyskland, men hvordan er det da med 5 års reklamasjon?

 

Hva er det som gjør at MS er så gniene på informasjon. Er det Apple trikset med å skape blest i månedsvis rundt rykter? Det er ihvertfall fryktelig irriterende. Hvis de kunne få ut fingeren å si når produktet kommer til Norge og til hvilken pris så kunne vi velge løsning.

Lenke til kommentar

De tar en Apple uten tvil. Meget irriterende.

Har veldig lyst på en PRO versjon, men uvisst hvordan prisene vil være. Med PRO har man liksom det beste fra begge verdener, både mulighet til å kjøre legacy programmer, og applikasjoner fra marketplace. Men hvis forskjellen er over 2000kr blir det fort verre å bestemme seg.

Lenke til kommentar

De tar en Apple uten tvil. Meget irriterende.

Har veldig lyst på en PRO versjon, men uvisst hvordan prisene vil være. Med PRO har man liksom det beste fra begge verdener, både mulighet til å kjøre legacy programmer, og applikasjoner fra marketplace. Men hvis forskjellen er over 2000kr blir det fort verre å bestemme seg.

 

Skal ikke se bort fra at forskjellen fort blir 3-4000kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...