Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmmm... Jelly Bean var en overraskelse, og S-Pen så ut til å være en ny og bedre versjon. Utover det var det stort sett som forventet, og ingen positive overraskelser, heller at det var i nedre del av forventningene.

 

Jeg lurer på om jeg vil vente litt, for å se om de kommer i samme fargene som S3 gjorde, men vi får se hvor lenge jeg klarer å vente :-P

Det er i hvert fall ingen tvil om at batteri i hvert fall kommer til å være fantastisk med så "lav" oppløsning, og marginal økning av skjerm, i forhold til økning av batteri, samt tillegg for Jelly Bean.

 

Utover det er jeg skuffet over Galaxy Camera. Den kunne virkelig vært helt genial, men hvem i alle dager inkluderer IKKE en blitz på et kamera???? Jeg er latterlig skuffet av det fullstendig idiotiske valget.

Lenke til kommentar

Skal oppgradere min Samsung Galaxy s2 i nærmeste framtid. Vurderer denne Samsung Galaxy Note 2! Men er liksom størrelsen som holder igjen, selv om eg liker stor skjerm så blir det kanskje litt voldsomt. Ser jo temmelig dumt ut når telefonen ringer og du tar opp en murstein! Og så skal eg jo vente på Apple da så eg er sikker. Men ka mener dere andre eg burde gå for? Har dere noen argumenter?

 

Er Note 2 større fysisk enn Note1?

Lenke til kommentar

Nei, den er faktisk mindre. Tynnere kant rundt skjermen, mindre skjermoverflate, tynnere mobil. Så den er faktisk mindre enn Note.

 

Galaxy Note II: 15.11 x 8.05 x 0.94 cm Overflate: 121,63 cm2 Volum: 114,33 cm3

Galaxy Note : 14.69 x 8.3 x 0.97 mm Overflate: 130,92 cm2 Volum: 126,32 cm3

 

I praksis: Selv om Note II har 5,5 tommer skjerm, er skjermarealet mindre enn 5,3 tommer, rett og slett fordi de har skiftet ifra 16:10 til 16:9. I praksis betyr det at den er lenger enn Note1, men smalere. I tillegg er den også tynnere. Det er ikke så veldig store forskjeller om å gjøre, så man kan nok si at de er like store uten at noen kommer til å klikke i vinkel av det... Men Note II er altså mindre enn Note 1.

Lenke til kommentar

Oi, det var faktisk veldig mye bedre priser enn jeg trodde.

 

Og jeg må innrømme at jeg er svært overrasket over at dere sier mobiler er dyrere i Tyrkia. De har jo langt mindre penger å rutte med, i beste fall 41% av det vi har...

http://www.ssb.no/magasinet/norge_verden/art-2011-09-12-01.html

 

Det betyr jo at de faktisk må spare nesten en hel månedslønn for å få råd til mobilen. Det er som om vi skulle betalt 20-30 000 for mobilen? Hvordan kan dette stemme?

Lenke til kommentar

Lønn henger ikke alltid sammen med priser. Tilbud og etterspørsel styrer mye av dette. Skandinavia er et relativt stort marked for elektronikk og ligger greit til i forhold til transport osv. Det er med på å senke prisene. I tillegg er det uttallige nettbutikker som er med på å presse prisene. Elektronikk generelt er veldig billig i Norge. Ser du det i sammenheng med lønninger blir det enda billigere. Mye av teknologien lages i f.eks Thailand. Harddisker, digitalkameraer osv, men det er sjeldent billigere enn Norge.... Husker også for noen år siden at tyskere hamstret Pioneer Kuro-tver fra Norge pga de var såpass mye billigere her enn i Tyskland. Dette ble mye OT...

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar
Oi, det var faktisk veldig mye bedre priser enn jeg trodde. Og jeg må innrømme at jeg er svært overrasket over at dere sier mobiler er dyrere i Tyrkia. De har jo langt mindre penger å rutte med, i beste fall 41% av det vi har... http://www.ssb.no/magasinet/norge_verden/art-2011-09-12-01.html Det betyr jo at de faktisk må spare nesten en hel månedslønn for å få råd til mobilen. Det er som om vi skulle betalt 20-30 000 for mobilen? Hvordan kan dette stemme?

 

Prisene bestemmes da ikke av hvor mye folk har å rutte med. Produksjonskostnaden for telefonen er den samme uansett hvor telefonen selges. Påslaget er ikke like stort i alle land, men ingen selger billigere enn produksjonskostnaden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...