Gå til innhold

Er dette Irans svar på Call of Duty? (PC)


Anbefalte innlegg

Ser elendig ut? Grafikken ser helt grei ut og om det har gameplay så kan det være et spill verdt å spille. Ja, la oss gi det en sjanse først kanskje. Trenger ikke kritisere et spill bare fordi det er produsert i Iran.

Usikker på hvem du prater om, for jeg har ikke kritisert spillet basert på hvor det er laget. Men du har et bra poeng, Iran har jo en bra tracklist når det kommer til spill. Garshasp feks. :roll:

Det du sier her er akkurat like dumt som å si at folk kritiserer Age of Conan fordi det er laget i Norge.

Og nei, det spillet ser ikke "helt greit ut", det ser veldig utdatert ut.

 

Når det gjelder det med å kritisere spillet fordi det er laget i Iran pekte jeg på "bilakka" sin kommentar "Drøyt". Slik jeg ser det så skriver han "Drøyt" fordi han mente det var propaganda laget av Iran, men om det er propaganda for iran hva er da Modern Warfare f.eks. Og hvorfor er ikke også det "Drøyt". Om du mener han skrev det fordi han hadde noe imot grafikken får det gå på din kappe. Kan dog ikke se en slik kommentar passe til en slik forklaring. Mange spill ser "utdatert" ut men det betyr ikke at det er på bekostning av gameplay. Småselskap og indieutviklere har ikke samme ressurser som EA og Activision.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at den er hjemmesnekra, men for all del, kan godt være lisensiert. Kan dog ikke kjenne den igjen noen plass.

Hvorfor tror du at den er hjemmesnekra? Fordi den blir laget av et Iransk studio?

Nei, fordi små s tudioer som dette ofte lager egne, hjemmesnekra motorer som ikke når helt opp til å bli lisensiert andre steder. Hvorfor i all verden skulle det være fordi de er Iranere?

Fikk inntrykk av det pga. en annen kommentar.

Lenke til kommentar

Om du mener han skrev det fordi han hadde noe imot grafikken får det gå på din kappe.

Sant, i en diskusjon rundt et spill er jo mulighetene større for at folk ut av det blå kommenterer propaganda og ikke noe så grunnleggende som selve spillet, og hvordan det fremstår. :roll:

 

Ja, for en vanlig kommentar til et spill man ikke synes ser bra nok ut grafisk er "drøyt". Way to go Sherlock!.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, for en vanlig kommentar til et spill man ikke synes ser bra nok ut grafisk er "drøyt". Way to go Sherlock!.

Folk er visst utrolig nærtakne i dag, så jeg får heller si:

Nei, det er ikke unormalt å kalle noe drøyt. Å be om penger for noe som er åpenbart utdatert er drøyt.

Om du ikke forstår det, er det ditt problem, og ikke noe jeg gidder krangle med deg om.

Lenke til kommentar

Ja, for en vanlig kommentar til et spill man ikke synes ser bra nok ut grafisk er "drøyt". Way to go Sherlock!.

Folk er visst utrolig nærtakne i dag, så jeg får heller si:

Nei, det er ikke unormalt å kalle noe drøyt. Å be om penger for noe som er åpenbart utdatert er drøyt.

Om du ikke forstår det, er det ditt problem, og ikke noe jeg gidder krangle med deg om.

 

Jeg vil da gjerne påpeke at post #4 skrevet av TheMightyUnknown har 26 postive tilbakemeldinger. Så det er tydeligvis en viss majoritet som tok kommentaren på samme måte. Jeg er heller ikke så interessert i å krange om noe en annen bruker skrev, men jeg tror du har misforstått hva han har ment.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke så interessert i å krange om noe en annen bruker skrev, men jeg tror du har misforstått hva han har ment.

Det er veldig mulig han mente at spillet vil suge fordi det er fra Iran. Om så er han/hun en kjøttpøkk, og en verdiløs rasist. Men jeg synes det er tåpelig å hoppe til konklusjonen at det var det han/hun mente, og jeg er lei av at det er slik samfunnet vårt har blitt. Det er rasistisk og feil å kritisere visse mennesker og folkegrupper i dette landet, og slikt er rett og slett tilbakestående. Å ha mørkere hud gjør ikke noen til bedre kodere eller mennesker. Det er grunnen til at jeg reagerte på måten jeg gjorde, jeg er lei av dette "captain save-a-hoe"-tullet. Folk tør ikke være ekte lenger.

Endret av Deadringer
Lenke til kommentar

Det er veldig mulig han mente at spillet vil suge fordi det er fra Iran. Om så er han/hun en kjøttpøkk, og en verdiløs rasist. Men jeg synes det er tåpelig å hoppe til konklusjonen

 

Og neste gang noen er skeptisk til spill fra Norge, basert på erfaringer fra tidligere ("Bleh, det er Funcom som lager det, blir garantert fail"), så er man altså selvhatere og rasistisk mot egen "rase". Pling pling pling! Det går fint an å mene at spillet vil suge fordi det er fra Iran, et land med minimalt utviklermiljø og hittil største "høydepunkt" i form av Garshap, uten å være rasist. Det handler om erfaringer og naturlig skepsis til utviklere man aldri har hørt om og som har mye å bevise.

Lenke til kommentar

Det er veldig mulig han mente at spillet vil suge fordi det er fra Iran. Om så er han/hun en kjøttpøkk, og en verdiløs rasist. Men jeg synes det er tåpelig å hoppe til konklusjonen

 

Og neste gang noen er skeptisk til spill fra Norge, basert på erfaringer fra tidligere ("Bleh, det er Funcom som lager det, blir garantert fail"), så er man altså selvhatere og rasistisk mot egen "rase". Pling pling pling! Det går fint an å mene at spillet vil suge fordi det er fra Iran, et land med minimalt utviklermiljø og hittil største "høydepunkt" i form av Garshap, uten å være rasist. Det handler om erfaringer og naturlig skepsis til utviklere man aldri har hørt om og som har mye å bevise.

Problemet er at det er ingen her som har peiling på Iran, trur du man bare kan søke på internett og finne ut ting,

 

Disse ting finner man ut med og vere der, noe ingen her har vert, ingen her har en clue hva i helvete som skjer der nede og jeg mener folk skal tenke på det, Kulturer er så forbanna forskjellig.

 

Norge er en trangsynt plass fordi vi sliter med utlendinger selv, og derfor tenker vi South Park style bare sand steining og burka, Vi vet ikke engang hvordan land som gjør dette, og si at vi er kulturelle er som og lyve, vi er født inn i en nasjon som er skeptisk mot alt der nede i vesten eller hva det kalles.

 

Men dette er helt normalt, på grunn av media, men visst man leter litt så kanskje man lærer noe.

Spillet blir kanskje dårlig men hvor mange team har laget et perfekt spill fra starten av i denne tiden.

De vil ta pengene og støtten og fortsette og forbrede seg som alle selskaper gjør,

hvem vet kanskje de blir Irans svar på Funcom.

Lenke til kommentar

Det er veldig mulig han mente at spillet vil suge fordi det er fra Iran. Om så er han/hun en kjøttpøkk, og en verdiløs rasist. Men jeg synes det er tåpelig å hoppe til konklusjonen

 

Og neste gang noen er skeptisk til spill fra Norge, basert på erfaringer fra tidligere ("Bleh, det er Funcom som lager det, blir garantert fail"), så er man altså selvhatere og rasistisk mot egen "rase". Pling pling pling! Det går fint an å mene at spillet vil suge fordi det er fra Iran, et land med minimalt utviklermiljø og hittil største "høydepunkt" i form av Garshap, uten å være rasist. Det handler om erfaringer og naturlig skepsis til utviklere man aldri har hørt om og som har mye å bevise.

Det er ganske dust å siterer seg selv, jeg vet, men du gjentar stort sett bare det jeg skrev i et tidligere innlegg.

Usikker på hvem du prater om, for jeg har ikke kritisert spillet basert på hvor det er laget. Men du har et bra poeng, Iran har jo en bra tracklist når det kommer til spill. Garshasp feks. :roll:

Det du sier her er akkurat like dumt som å si at folk kritiserer Age of Conan fordi det er laget i Norge.

Det jeg sa i innlegget du siterer var basert på "æsj, det er fra iran - de folka misliker vi", ikke "æsj, det er fra iran - de gutta har dessverre lite erfaring, så det er mulig spillet blir dårlig".

Endret av Deadringer
Lenke til kommentar

Det jeg sa i innlegget du siterer var basert på "æsj, det er fra iran - de folka misliker vi"

 

Finner ingen slike uttalelser i tråden. Jeg kommenterte innlegget ditt fordi du var altfor kjapp til å blande rasisme inn i det. Det går forøvrig fint an å mislike Iran, for eksempel basert på at de har dødsstraff for homofili, ikke tillater kritikk av religion og at kvinner risikerer å bli straffet med døden/pisking hvis de blir voldtatt. For å nevne noe. Så når det kommer et spill fra Iran hvor man får muligheten til å kjempe for disse "verdiene", så må det være lov å lande på konklusjonen "drøyt". Rasisme er det uansett ikke.

Lenke til kommentar

Det jeg sa i innlegget du siterer var basert på "æsj, det er fra iran - de folka misliker vi"

 

Finner ingen slike uttalelser i tråden. Jeg kommenterte innlegget ditt fordi du var altfor kjapp til å blande rasisme inn i det. Det går forøvrig fint an å mislike Iran, for eksempel basert på at de har dødsstraff for homofili, ikke tillater kritikk av religion og at kvinner risikerer å bli straffet med døden/pisking hvis de blir voldtatt. For å nevne noe. Så når det kommer et spill fra Iran hvor man får muligheten til å kjempe for disse "verdiene", så må det være lov å lande på konklusjonen "drøyt". Rasisme er det uansett ikke.

Veldig godt poeng, det blir automatisk møtt med skepsis, på den andre siden virker det som det blir laget av en uavhengig utvilkler og er ikke et propaganda verktøy for regimet.

Lenke til kommentar
Disse ting finner man ut med og vere der, noe ingen her har vert

Bold statement å si at ingen her har vært i Iran... (vet ikke hvor lett det er å komme inn i landet nå, men det var ikke så vanskelig for 10 år siden, så lenge man ikke var amerikaner)

 

Enig med deg i at det er nyttig å reise til et sted for å lære om landet, men man kan også få feil inntrykk hvis man bare er der på en kort visitt. F.eks er det stor forskjell på moderne folk i storbyer og konservative folk på landsbygda (som er befolkningsgruppen som holder prestestyret i live)

 

Mye man kan lære om et land ved å lese reiseskildringer eller vitenskapelige artikler om landet, som man må bo lenge i et land for å "oppdage".

 

Jeg tror det er utelukkende positivt at det kommer et spill fra Iran. Uansett hvor politisk ukorrekt det måtte være, er det positivt å utveksle kultur og tanker med et samfunn som er såpass lukket. Kan bare komme gode ting ut av det på sikt.

Lenke til kommentar
Regner med at den er hjemmesnekra, men for all del, kan godt være lisensiert. Kan dog ikke kjenne den igjen noen plass.
Hvorfor tror du at den er hjemmesnekra? Fordi den blir laget av et Iransk studio?

 

Folk e veldi på tåhev her :S ... feks. : "Ser dårlig ut"... "ÅÅÅH HÆ?? FORDI DE E IRANSK HÆHÆ?? " -.-... rolig folkens... de kjem til å suge uansett... ingenting frå Østen e bra.. bortsett fra kebab &--#60;3

 

Vet ikke hva som er mest ubrukelig; Innlegget (ikke bare grammatikken) til denne karen, eller det faktum at han har fått fire "pil opp" fra forumbrukere...

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...