Gå til innhold

De beste spillene på E3 2012


Anbefalte innlegg

I mine øyne var "The last of Us" det beste spillet, selv om de fleste som har fulgt litt med visste om dette på forhånd. - Syns også ShootMania virker kult for eSport sin del (om ikke CSGO klarer seg)

 

Men det er ingen som kan nekte for at Watch_Dogs ikke så kult ut?

 

The Last of Us > Watch_Dogs > Assassins Creed III > ShootMania > Halo 4 > Splinter Cell: Blacklist > Star Wars 1313 > Gears of War > God of War > Far Cry 3> ZombieU - (PlanetSide 2 er ukjent for min del, men virker interessant)

Kanskje bytte om litt på de på midten, men dere skjønner tegningen :) Håper SplinterCell holder litt på røttene og tillater stealth slik som var hoved fokus i de eldre spillene og ellers at det er gode historier i de andre spillene og bra gameplay.

 

Jeg kan vel også legge til at spillet heter "Watch_Dogs" med understrek mellom ordene.... detaljer, detaljer

1time 13min 25sec... proof

http://www.youtube.com/watch?v=HalhGwC_ym4&t=1h13m25s

 

Heisann! Er enig i at det står "Watch_Dogs" på logoen i traileren, men de offisielle pressemeldingene vi har fått fra Ubisoft refererer til spillet som "Watch Dogs". Derfor holder vi oss til dette navnet. :) Synes forøvrig også at ShootMania så veldig kult ut. Er dog litt spent på om e-sport-miljøet omfavner spillet eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde vel kanskje hatt med Planetside 2 på en eller annen måte. Eller kanskje det bare er meg som synes at det ser bra ut.

 

Jeg vil si Ps2 var best in show. 2000 spillere på en og samme server?

 

Jepp, fikk flest Best of Show priser på E3. Satt oppe hver kveld og så på TotalBiscuits sendinger direkte fra messegulvet, og gleder meg mye til oppfølgeren av det jeg synes er en av de beste MMO'ene lagd hittil.

 

Hehe, har sett en del av de jeg også, har tilogmed skaffet meg en beta-key, så nå er jeg klar.

Lenke til kommentar

Øysteins kommentar til volden i dagens spill (og film) oppsummerte det jeg selv føler. Alt for mange spill fokuserer på prepubertal vold som ikke har noe for seg.Jeg er mer intelligent enn som så, og vil ha noe mer bakenforliggende enn voldsforherligelse. Når ett spill starter opp med en umoden voldsekvens, ender det fort opp i at jeg får hele spillet i halsen som uintelligent svada og lar det ligge, uten at jeg tar det frem igjen.

 

Hvis du er så intelligent, skjønner du vel at vold i enkelte sammenhenger er et viktig grep for å fortelle en historie. Jeg vet ikke hvordan du ser for deg naturtilstanden i en postapokalyptisk verden, men i min fantasi er det ikke et vakkert sted. Når politihus og domstoler er jevnet med jorden og ressursene er knappe, så tenker jeg at desperasjon, håpløshet og egoisme vil råde. Når tilværelsen bare handler om å overleve, er det lett å tenke seg at man tyr til vold for å beskytte seg og sine. Eller sikre seg en matbit.

 

Derfor synes jeg ikke volden i et spill som The Last of Us er malplassert.

 

Slapstickvolden i spill som Saints Row og Dead Rising er så over the top at ingen tar den seriøst.

 

Men snakker vi derimot om gladvolden i snikrealistiske spill som GTA, COD eller Max Payne 3 så henger jeg bedre med på argumentet ditt. Brutaliten i disse grenser ofte til det spekulative.

 

Eg er einig i at vald kan vere eit viktig og effektivt middel i å formidle ei brutal verd, men det er etter mitt syn på ingen måte slik det blir gjort i The Last of Us. Eg tvilar på mange føler eit stort ubehag over det dei såg på pressekonferansen. Det er glorifisert vald i unødig sakte kino og med ein kamerabruk designa for å få det til å sjå kult ut.

 

Korleis valden blir skildra er alfa omega. Hadde valden blitt gjort brutal og ubehageleg hadde det vore ein ting, men problemet med mange nye spel er at den blir brukt som eit trekkplaster. Det er fint mogleg å skildre ei livsfarleg verd utan å grafisk vise hjernemasse som tyt ut av eit øydelagt kranie.

 

Spørsmålet er om vi vil ha seriøs historieforteljing eller exploitation.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Øysteins kommentar til volden i dagens spill (og film) oppsummerte det jeg selv føler. Alt for mange spill fokuserer på prepubertal vold som ikke har noe for seg.Jeg er mer intelligent enn som så, og vil ha noe mer bakenforliggende enn voldsforherligelse. Når ett spill starter opp med en umoden voldsekvens, ender det fort opp i at jeg får hele spillet i halsen som uintelligent svada og lar det ligge, uten at jeg tar det frem igjen.

 

 

 

Hvis du er så intelligent, skjønner du vel at vold i enkelte sammenhenger er et viktig grep for å fortelle en historie. Jeg vet ikke hvordan du ser for deg naturtilstanden i en postapokalyptisk verden, men i min fantasi er det ikke et vakkert sted. Når politihus og domstoler er jevnet med jorden og ressursene er knappe, så tenker jeg at desperasjon, håpløshet og egoisme vil råde. Når tilværelsen bare handler om å overleve, er det lett å tenke seg at man tyr til vold for å beskytte seg og sine. Eller sikre seg en matbit.

 

Derfor synes jeg ikke volden i et spill som The Last of Us er malplassert.

 

Slapstickvolden i spill som Saints Row og Dead Rising er så over the top at ingen tar den seriøst.

 

Men snakker vi derimot om gladvolden i snikrealistiske spill som GTA, COD eller Max Payne 3 så henger jeg bedre med på argumentet ditt. Brutaliten i disse grenser ofte til det spekulative.

 

Eg er einig i at vald kan vere eit viktig og effektivt middel i å formidle ei brutal verd, men det er etter mitt syn på ingen måte slik det blir gjort i The Last of Us. Eg tvilar på mange føler eit stort ubehag over det dei såg på pressekonferansen. Det er glorifisert vald i unødig sakte kino og med ein kamerabruk designa for å få det til å sjå kult ut.

 

Korleis valden blir skildra er alfa omega. Hadde valden blitt gjort brutal og ubehageleg hadde det vore ein ting, men problemet med mange nye spel er at den blir brukt som eit trekkplaster. Det er fint mogleg å skildre ei livsfarleg verd utan å grafisk vise hjernemasse som tyt ut av eit øydelagt kranie.

 

Spørsmålet er om vi vil ha seriøs historieforteljing eller exploitation.

 

Veldig enig, flott at du reagerer og kommenterer fenomenet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Veldig OT, men er det bare jeg som synes det er irriterende å lese nynorsk? Fikk en sterk firer i faget for ikke så lenge siden, men merker det tar meg vesentlig lenger tid å lese artikkelen på nynorsk enn jeg hadde gjort dersom den var på bokmål.

 

Jeg forstår at noen vil beholde nynorsken, men kan dere ikke gjøre det på fritiden? :-)

Lenke til kommentar

Om du veit at det er veldig OT, kvifor tar du det då opp? Vi hadde ein eigen tråd for dette (som eg ikkje faktisk får lov til å opne eller linke til, fordi søkefunksjonen til forumet er tilbakeståande). Følgjande sitat er kanskje likevel av interesse:

 

Og med det legger vi faktisk denne diskusjonen død, slik at ikke folk føler seg fristet til å komme med unødvendige slengbemerkninger ved en senere anledning. Nynorsk på Gamer.no er kommet for å bli, i hvert fall så lenge Øystein Furevik jobber her. Over og ut.

- TST

 

Med tanke på at du er med i ein folkeaksjon mot feil pronomenbruk (som strengt tatt berre har ramma austlandet), så skulle ein jo tro at du var interessert å halde ved like språkkultur i andre høve òg.

 

Tilbake til spela på E3:

 

Trur generisk shootybangs-fest oppsummerer kjenslene mine i år. Fleire oppfølgjarar som anten er dømde til å vere vekkasta tid frå starten av, eller skyt seg sjølve i foten med å gå i heilt feil retning. Medal of Honor, Crysis 3, Dead Space 3 - urk. Meir David Cage-tøys, lassevis med Uncharted-klonar frå alle hald, og oppfølgjarar som Far Cry 3, kor ambisjonsnivået og potensialet for å vere interessant i ein kreativt utarma sjanger vert reduserte i eit fåfengt forsøk på å blidgjere alt og alle.

 

Skremmande at ingen frå Gamer.no i det heile tatt har fått med seg Planetside 2, og at berre ein skribent har trua på Dishonored. Kanskje endå meir skremmande at det ikkje kjem eit ord om spel i sjangre som ikkje kan dyttast inn under Action-Adventure-paraplyen. Alvorleg talt, Company of Heroes 2 er då ganske tilgjengeleg sjølv om det er strategi.

 

Arma 3, Planetside 2, Dishonored, og den ukarakteristisk sterke THQ-lineupen (Metro, Darksiders 2 og CoH2) er nok dei eg ville blinka meg ut. Er forsåvidt òg meir interessert i Sleeping Dogs enn både resten av Square Enix-lineupen og andre spel med hundar i tittelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...