Gå til innhold

Kommentar: Apple må skjerpe seg


Anbefalte innlegg

1. Våres motiver er ganske klare på hvorfor vi eksisterer og på hvorfor vi går fra dør til dør og tilbyr alle en boligalarmpakke. Og det samme er med Kaspersky. Dem har en GOD grunn på hvorfor dem går ut og sier det dem sier nå til Apple og demmes kunder.

Penger ER en GOD grunn.

 

Det er poenget her du ikke skjønner. Klart alle bedrifter vil tjene penger, men vi i Sector Alarm og Kaspersky vil jo tjene på noe som faktisk er alvorlig og som faktisk handler om sikkerhet.

Ja, man kan jo kansje si at dere utnytter vår usikkerhet.

 

2. Vi bryr oss om kundene våres. Du burde heller se hvilke priser / tester vi har vunnet i forsjellige ting. Så kan du se at vi faktisk bryr oss enormt mye om våres kunder / brukere.

Fornøyde kunder = flere kunder = mer penger ;)

 

 

3. Ja og hvorfor bruker du sikkerhetsbelte i bilen?

Joda det er påbud om å bruke det, men hvor ofte kommer du over en beltekontroll på veien?

Poenget er at man blir sikrere i bilen når man bruker bilbelte.

Ja, og poenget er? Jeg kjører ikke med hjelm. Det er enda sikkrere.

Antivirus på Mac kan god sammenlignes med å bruke hjelm i en personbil.

 

4. Desverre så er ikke en iPhone eller en Mac noe premium greier. Fordi en Mac bruker samme type komponenter som en vanlig Windows PC gjør. Det samme gjelder med iPhone også for det meste.

Og kalle iPhone for premium kun fordi den ser pen ut med glass og fordi den er overpriset mye blir fullstendig galt.

Er du full?????

Selvfølgelig er Mac en premium maskin. Den er i samme prisklasse og byggekvalitet som feks Thinkpad, som er en premium "proff"maskin.

Den har et chassi i alu, standarden er plast. Den har en skjerm på 2880x1800, standarden er såvidt 1920x1080. Den har også top ytende komponenter, og et design som svært få andre kan matche.

 

Og om mac ikke kvalifiserer til en premium maskin, så må du forklare meg hvilken som gjør det....

 

1. Sikkerhet og penger er en god grunn. Ikke bare penger.

 

2. Vi utnytter sjangsen til å få dere mere sikker i hjemmene deres. Akkurat som at Kaspersky prøver å få dere mere sikker på Mac'ene.

 

3. Og jo flere kunder = mindre branner = bedre for oss alle. Og det samme blir for antivirus programmene også. Jo flere virus og skit dem klarer å stoppe, jo bedre er det for oss alle.

 

4. Du kan jo installere veltebur i bilen i tillegg for å bli yttligere sikrere. Men dette er ikke poenget. Poenget er at man bruker sikkerhetsbelte fordi det alene hjelper mye om noe skulle skje. Akkurat på samme måte som at et antivirus program vil hjelpe mye når det skjer ting.

 

5. Jeg er ikke full bare fordi jeg vet at man ikke kan kalle noe for premium bare fordi skallet til en laptop er av alluminium eller fordi en laptop koster mye penger. Er mye mere som skal til før man kan kalle en laptop eller en telefon for premium.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal til for å kalle den premium da? Hvis ikke pris eller matrialer/byggekvalitet har noe å si?

 

Teknisk sett blir det ikke færre branner av at sektor alarm får flere kunder. Sannsynligheten for at flere mennesker reddes til riktig tid når det begynner å brenne øker, men antall branner synker ikke fordi brannvesenet ikke kommer frem i tide.

 

Jeg tenkte mer på hva du sa enn hva budskapet var. Det er mer skremmende å høre "Du kan brenne inne og dø hvis du ikke har brannalarm" enn å høre "Dersom ulykken først er ute, er det større sannsynlighet for at det går bra dersom du har brannalarm", er nå ihvertfall min subjektive mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal til for å kalle den premium da? Hvis ikke pris eller matrialer/byggekvalitet har noe å si?

 

Teknisk sett blir det ikke færre branner av at sektor alarm får flere kunder. Sannsynligheten for at flere mennesker reddes til riktig tid når det begynner å brenne øker, men antall branner synker ikke fordi brannvesenet ikke kommer frem i tide.

 

Jeg tenkte mer på hva du sa enn hva budskapet var. Det er mer skremmende å høre "Du kan brenne inne og dø hvis du ikke har brannalarm" enn å høre "Dersom ulykken først er ute, er det større sannsynlighet for at det går bra dersom du har brannalarm", er nå ihvertfall min subjektive mening.

 

Det siste du sa er jeg enig i. Det var måten jeg la det frem til Zepticon som gjorde at det hørtes litt skummelt ut. Men sier jo aldri det slikt når jeg banker på dører da.

 

EDIT: Man kan kalle et produkt for premium som har kvalitets produkter igjennom hele produktet og ikke bare på en ting. Vil ikke kalle en iPhone 4S for premium når den ikke en gang tåler -5 til -10 grader før den begynner å tulle eller slår seg av.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Les igjen, jeg har ikke gitt utrykk for noen personlige meninger. Alt jeg har gtt utrykk for er det jeg tror er både SectorAlarm og Kaspersky sine motiver.

Nemlig penger, og lite annet.

 

Nåda, du har da i det minste falt i fella til Apple der du har blitt solgt et produkt som du og hundretusenvis (millioner) fortsatt tror er både sikkert og usårbart og så lenge du ikke ønsker å godta at Mac nå også blir rammet så vil du bare bidra til å gjøre Mac'er mer utsatt.

Gjerne korriger meg på dette om jeg tar feil , men utifra slik du har postet så forstår jeg det som at du mener at Mac ikke har et sikkerhetsproblem overhodet.

 

Hvor får du det inntrykket fra? Jeg har lest over det han skrev og ikke sett antydning til det du sier. Det eneste han gir uttrykk for er jo at han ikke stoler på uttalelsene til en person som faktisk tjener penger på å få folk til å bruke antivirus, og det er ikke akkurat uforståelig.

 

 

Alle 'vaskedamene' her i bygget har iPhone, og et av rengjøringsproduktene de bruker heter et eller annet med 'premium'. Ekslusive saker ...

 

Har ikke vaskedamer lov til å eie premium varer? Eller defineres premium utifra hvem som eier det? Og hvorfor kan ikke ett rengjøringsprodukt være ett premiums produkt, sett opp imot andre rengjøringsprodukter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal til for å kalle den premium da? Hvis ikke pris eller matrialer/byggekvalitet har noe å si?

 

Teknisk sett blir det ikke færre branner av at sektor alarm får flere kunder. Sannsynligheten for at flere mennesker reddes til riktig tid når det begynner å brenne øker, men antall branner synker ikke fordi brannvesenet ikke kommer frem i tide.

 

Jeg tenkte mer på hva du sa enn hva budskapet var. Det er mer skremmende å høre "Du kan brenne inne og dø hvis du ikke har brannalarm" enn å høre "Dersom ulykken først er ute, er det større sannsynlighet for at det går bra dersom du har brannalarm", er nå ihvertfall min subjektive mening.

 

Det siste du sa er jeg enig i. Det var måten jeg la det frem til Zepticon som gjorde at det hørste litt skummelt ut. Men sier jo aldri det slikt når jeg banker på dører da.

 

Nei det forsto jeg og (jeg håpet ihvertfall på det). Jeg fant det bare litt ironisk at når du gir ett eksempel på hva som ikke er skummelt å høre, så ordlegger du deg på en måte som kan oppfattes som skummelt :p

Lenke til kommentar

Hvor får du det inntrykket fra? Jeg har lest over det han skrev og ikke sett antydning til det du sier. Det eneste han gir uttrykk for er jo at han ikke stoler på uttalelsene til en person som faktisk tjener penger på å få folk til å bruke antivirus, og det er ikke akkurat uforståelig.

 

Det er ganske mye han skriver som i mine øyne får meg til å tenke at han har et kraftig bias når det gjelder Mac og er villig til å overse realiteten , han underbygger det jo i min mening når han kommer med uttalelser som for eksempel

"Selvfølgelig gjør dere ikke det. Det har jeg heller ikke hevdet. Det jeg hevder er at dere i mindre grad bryr dere om kundene, og i større grad pengene demmes. Slik er det i alle bransjer. Til og med i den statlige drevne gammlehjemstjenesten handler det bare om penger."

 

Dette er jo stort sett en påstand fra hans side og en generalisering som er helt uholdbar , svært mange som jobber innen feks gamlehjem velger å gjøre det fordi man føler at man bidrar i yrket og ofte så har man villet fått langt bedre betalt om man jobbet på en privat institusjon.

Kaspersky og andre antivirus utviklere har til hensikt å sørge for at kundene er fornøyde og ikke minst sikre , når det da oppstår en fare for at man ikke lenger er sikker så er det på det rette at faktisk noen sier ifra!

Hadde du stolt mer på kommentaren om den kom feks fra en vilkårlig person som ikke har noen erfaring i det hele tatt med sikkerhet og antivirusprogramvare?

 

Nei, her viser dessverre mange Mac entusiaster et ufornuftig overmod som ikke er bra for noen. Det handler ikke om at man skal legge inn AV programvare med en gang, men få på plass litt nettvett og forstå at man ikke er usårbar bare fordi at produktet man er på nett med har et påklistret Eple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ALLE som selger sikkerhet driver shady business. ALLE. Det gjelder både vaktselskaper, vektere, låsprodusenter, antivirus, ordensvakter, privat livvakttjeneste, forsikring, "SIG", våpenindustri og alle andre private som har som hovedvirksomhet å tilby sikkerhet på forskjellige området. De konstruerer et behov som de pusher på folk i håp om å få pengene deres. Dette til tross for at vi i utgangspunktet har regler og myndigheter som skal kunne ivareta alt dette.

 

Edit: Og prisen på Apple-produkter gjør produktene premium. Punktum. En 13" Mac begynner på 10000, mens en omtrent tilsvarende specet PC med omtrent samme funksjonalitet begynner på 5-6000. En iPhone koster vel 4-6000 kr (?), mens en omtrent tilsvarende specet telefon med omtrent tilsvarende funksjonalitet begynner på 2000. Edit2: Dette reflekteres også i brukprisene på Apple-produkter.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Ok... Så han tror at de fleste mennesker drar på jobb for pengenes skyld og at de ikke ville jobbet der de hadde jobbet om de ikke fikk lønn. Jeg ser fortsatt ikke hvordan du drar sluttningen om at han tror Mac er imun mot virus/malware/spyware...

 

Jeg er enig i at en person som har peiling på hva han snakker om er mer tillitsverdig enn en som ikke har peiling, men det er jo også greit om den personen ikke lever av å selge antivirusprogramvare, bedre om det er en nøytral tredje person (og ja, du må ikke jobbe med å lage antivirusprogramvare for å skjønne sikkerhet, programmerere kan litt om dette også).

 

Bare fordi en person mener at folk hovedsaklig motiveres av penger, betyr ikke at personen føler seg overlegen eller bedre på noen som helst måte. Nå tar han vel heller ikke HELT feil heller. Selv om de på gamlehjemmet i utgangspunktet jobber der fordi de føler at de gir noe tilbake, så hadde nok de fleste (ikke alle, men en god del) ikke jobbet der hvis du fra imorgen av hadde halvert lønna. Jeg elsker å programmere, kunne ikke tenkt å gjøre noe annet, men hvis sjefen imorgen hadde sagt at lønna mi var halvert hadde nok jeg og slutta på flekken. Men dette er min subjektive mening, og den kan jeg ha uten å mene at Mac OS X er ett fort ugjennomtrengelig av virus.

Lenke til kommentar

...Jeg er en sikkerhetskonsulent i Sector Alarm (som jeg er nå) og sier til deg at du burde sikre deg mot inbrudd og brann. Skremmer jeg deg om jeg sier at du kan brenne inne og dø om du ikke har en boligalarm pakke som kan gi beskjed til Brannvesenet f.eks meget tidlig selv før eventuelt en brann har oppstått?

Ja, du skremmer.

 

(Dette kan se ut som OT men jeg mener det er et bra eksempel ift Eugenes motiver)

Med mindre du kan dokumentere at alarm til brannvesenet har signfikant større sannsynlighet for å redde liv enn en alminnelig brannvarsler, som er rimeligere og mindre komplisert, som de fleste anser som tilstrekkelig for å få alle ut av huset.

 

(At en alarm til brannvesenet kan redde hus og materielle verdier er en annen sak - du snakket om å redde liv)

 

Sier jeg dette til deg fordi jeg vil ha min provisjon, eller selger jeg den den pakken fordi vi bryr oss om din og husets sikkerhet?

Ihvertfall pga provisjonen.

Men kanskje på grunn av min - og husets (_der_ kom det) sikkerhet. Hvis det er pga min sikkerhet har du sett deg blind på dine egne produkter (been there, done that!) - og glemt å tenke på at et alarmsystem er mer komplisert og dyrere enn et par alminnelige røykvarslere.

 

At Eugene Kaspersky mener disse tingene og føler for å blogge om det er helt naturlig både fra sin faglige og kommersielle posisjon.

 

Derimot blir jeg mer og mer skeptisk til at tek.no gir ham ukritisk spalteplass.

 

 

 

Lenke til kommentar

...Jeg er en sikkerhetskonsulent i Sector Alarm (som jeg er nå) og sier til deg at du burde sikre deg mot inbrudd og brann. Skremmer jeg deg om jeg sier at du kan brenne inne og dø om du ikke har en boligalarm pakke som kan gi beskjed til Brannvesenet f.eks meget tidlig selv før eventuelt en brann har oppstått?

Ja, du skremmer.

 

(Dette kan se ut som OT men jeg mener det er et bra eksempel ift Eugenes motiver)

Med mindre du kan dokumentere at alarm til brannvesenet har signfikant større sannsynlighet for å redde liv enn en alminnelig brannvarsler, som er rimeligere og mindre komplisert, som de fleste anser som tilstrekkelig for å få alle ut av huset.

 

(At en alarm til brannvesenet kan redde hus og materielle verdier er en annen sak - du snakket om å redde liv)

 

Sier jeg dette til deg fordi jeg vil ha min provisjon, eller selger jeg den den pakken fordi vi bryr oss om din og husets sikkerhet?

Ihvertfall pga provisjonen.

Men kanskje på grunn av min - og husets (_der_ kom det) sikkerhet. Hvis det er pga min sikkerhet har du sett deg blind på dine egne produkter (been there, done that!) - og glemt å tenke på at et alarmsystem er mer komplisert og dyrere enn et par alminnelige røykvarslere.

 

At Eugene Kaspersky mener disse tingene og føler for å blogge om det er helt naturlig både fra sin faglige og kommersielle posisjon.

 

Derimot blir jeg mer og mer skeptisk til at tek.no gir ham ukritisk spalteplass.

 

1. Ja det var måten jeg sa det til Zepticon som gjorde det mere om til å skremme. Men gjør som sagt ikke det på denne måten når jeg er ute i felt.

 

2. Jeg gjør denne jobben som Sikkerhetskonsulent fordi jeg vil ha mere sikkerhet i hjemmene til folk. Det er jo en grunn til at Norge er det landet i hele europa som har flest boligbranner. Nemlig fordi folk slurver noe forferdelig med sikkerheten i hjemmene.

 

Derfor er det jeg og vi i Sector Alarm gjør viktig. Vi er her for å forhindre at hus brenner ned og for å forhindre tap av uerstattelige verdier. Og selvfølgelig for å unngå dødsbranner.

 

Vi har forøvrig aldri hatt en eneste dødsbrann med våres boligalarm system i hus da. Og det sier jo egentlig nok på at systemet våres fungerer meget bra.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det er ganske mye han skriver som i mine øyne får meg til å tenke at han har et kraftig bias når det gjelder Mac og er villig til å overse realiteten , han underbygger det jo i min mening når han kommer med uttalelser som for eksempel

"Selvfølgelig gjør dere ikke det. Det har jeg heller ikke hevdet. Det jeg hevder er at dere i mindre grad bryr dere om kundene, og i større grad pengene demmes. Slik er det i alle bransjer. Til og med i den statlige drevne gammlehjemstjenesten handler det bare om penger."

 

Dette er jo stort sett en påstand fra hans side og en generalisering som er helt uholdbar , svært mange som jobber innen feks gamlehjem velger å gjøre det fordi man føler at man bidrar i yrket og ofte så har man villet fått langt bedre betalt om man jobbet på en privat institusjon.

De som jobber der har overhode ikke noe med økonomien å gjøre. Om sykepleierne selv fikk styre skuten så hadde det nok ikke vært noen problemer i bransjen, og empati, ikke penger, ville vært valutaen. Men enn så lenge så sitter det en regnskapsfører, aksjeeier eller politiker på toppen og teller penger.

 

Kaspersky og andre antivirus utviklere har til hensikt å sørge for at kundene er fornøyde og ikke minst sikre , når det da oppstår en fare for at man ikke lenger er sikker så er det på det rette at faktisk noen sier ifra!

Hadde du stolt mer på kommentaren om den kom feks fra en vilkårlig person som ikke har noen erfaring i det hele tatt med sikkerhet og antivirusprogramvare?

Kasperskys første og fremste oppgave er å tjene penger. De skal ha lønninger, og avkastning til eierne. For å tjene disse pengene trenger de en foretningsmodel. Vi er foretningsmodellen. Og når vi er fornøyde, så betaler vi.

 

Nei, her viser dessverre mange Mac entusiaster et ufornuftig overmod som ikke er bra for noen. Det handler ikke om at man skal legge inn AV programvare med en gang, men få på plass litt nettvett og forstå at man ikke er usårbar bare fordi at produktet man er på nett med har et påklistret Eple.

Jeg er fullstendig klar over at Mac ikke er sikkert, ignenting er sikkert. Men jeg er sterkt kritisk til den måten Kaspersky fremstår og skal skremme folk til å bruke antivirus. Det er jo som i gammle dager, bli Kristen eller brenn i Hvelvette for evig.

Lenke til kommentar

2. Jeg gjør denne jobben som Sikkerhetskonsulent fordi jeg vil ha mere sikkerhet i hjemmene til folk.

Jeg stiller meg svært skeptisk til denne påstanden. Du er ikke genuint opptatt av at huset til noen du aldri har møtt brenner opp. Like lite som du er genuint opptatt av at en afrikansk 5 åring dør av sult hvert eneste sekund.

Lenke til kommentar

2. Jeg gjør denne jobben som Sikkerhetskonsulent fordi jeg vil ha mere sikkerhet i hjemmene til folk.

Jeg stiller meg svært skeptisk til denne påstanden. Du er ikke genuint opptatt av at huset til noen du aldri har møtt brenner opp. Like lite som du er genuint opptatt av at en afrikansk 5 åring dør av sult hvert eneste sekund.

 

Det er svært mange som er opptatt av samfunnets interesser når de velger yrke. Ikke kun samfunnets interesser, men det er en medvirkende faktor. Er det ikke det for deg, så vil jeg helt seriøst anbefale deg å revurdere om du er i rett jobb.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ok... Så han tror at de fleste mennesker drar på jobb for pengenes skyld og at de ikke ville jobbet der de hadde jobbet om de ikke fikk lønn.

Jeg har ingen tvil om folks motivasjon. Det er de store selskapene jeg er skeptisk til.

En ansatt i apple kan være aldri så snill og god, mens apple kan være drittsekker. Det samme gjelder google, og microsoft.

Lenke til kommentar

1 Ok... Så han tror at de fleste mennesker drar på jobb for pengenes skyld og at de ikke ville jobbet der de hadde jobbet om de ikke fikk lønn. Jeg ser fortsatt ikke hvordan du drar sluttningen om at han tror Mac er imun mot virus/malware/spyware...

 

2 Jeg er enig i at en person som har peiling på hva han snakker om er mer tillitsverdig enn en som ikke har peiling, men det er jo også greit om den personen ikke lever av å selge antivirusprogramvare, bedre om det er en nøytral tredje person (og ja, du må ikke jobbe med å lage antivirusprogramvare for å skjønne sikkerhet, programmerere kan litt om dette også).

 

3 Bare fordi en person mener at folk hovedsaklig motiveres av penger, betyr ikke at personen føler seg overlegen eller bedre på noen som helst måte. Nå tar han vel heller ikke HELT feil heller. Selv om de på gamlehjemmet i utgangspunktet jobber der fordi de føler at de gir noe tilbake, så hadde nok de fleste (ikke alle, men en god del) ikke jobbet der hvis du fra imorgen av hadde halvert lønna. Jeg elsker å programmere, kunne ikke tenkt å gjøre noe annet, men hvis sjefen imorgen hadde sagt at lønna mi var halvert hadde nok jeg og slutta på flekken. Men dette er min subjektive mening, og den kan jeg ha uten å mene at Mac OS X er ett fort ugjennomtrengelig av virus.

 

1 : Husk at jeg skrev i det opprinnelige innlegget mitt "Gjerne korriger meg på dette om jeg tar feil ," posten der jeg skrev var et "inntrykk / mening" som jeg har av ham som du valgte å svare på og jeg kom ikke med en kraftig begrunnelse på hvorfor jeg sitter med den magefølelsen og derfor den siste settningen. Ytterligere poster fra ham har i alle fall forsterket denne magefølelsen hos meg.

 

2 : Blir egentlig litt dumt å fjerne troverdigheten til en person med mange års erfaring basert på at han jobber med å lage sikkerhetsprogramvare , det er nesten som om du foretrekker en gjennomsnittlig programvareutvikler som ikke kjenner til stort mer en C++ og ber ham prate om fordelene med Java. Jeg forstår poenget ditt, men jeg tviler på at vi finner noen som er mer kvalifisert enn de som utvikler og jobber til daglig med å bekjempe malware / virus og trojanere.

I det minste så bør man komme med en god begrunnelse og dokumentasjon på hvorfor man ikke skal stole på ham og da holder ikke argumentasjonen som har blitt brukt ( er jo det samme som å si at en lege ikke kan stoles på fordi han ønsker å selge deg legetjenester og du bør derfor ikke høre på ham om han gir deg et råd når det gjelder helsa).

 

3 : Nå har da det lite med saken å gjøre hva man trenger for å ha til livets opphold med at gamlehjem dreier seg kun om penger som han sa. Det var en dårlig analogi og begrunnelse mener nå jeg.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

2. Jeg gjør denne jobben som Sikkerhetskonsulent fordi jeg vil ha mere sikkerhet i hjemmene til folk.

Jeg stiller meg svært skeptisk til denne påstanden. Du er ikke genuint opptatt av at huset til noen du aldri har møtt brenner opp. Like lite som du er genuint opptatt av at en afrikansk 5 åring dør av sult hvert eneste sekund.

 

Det er svært mange som er opptatt av samfunnets interesser når de velger yrke. Ikke kun samfunnets interesser, men det er en medvirkende faktor. Er det ikke det for deg, så vil jeg helt seriøst anbefale deg å revurdere om du er i rett jobb.

 

AtW

Ahh, sr jeg kansje feilformulerte meg. Jeg tenker at selv om man er interesert i sikkerhet, og alt som har med det å gjøre, så er kansje ikke Anna og Bernt sin PC særlig interesant. Det er ikke der interessen ligger.

 

2 : Blir egentlig litt dumt å fjerne troverdigheten til en person med mange års erfaring basert på at han jobber med å lage sikkerhetsprogramvare , det er nesten som om du foretrekker en gjennomsnittlig programvareutvikler som ikke kjenner til stort mer en C++ og ber ham prate om fordelene med Java. Jeg forstår poenget ditt, men jeg tviler på at vi finner noen som er mer kvalifisert enn de som utvikler og jobber til daglig med å bekjempe malware / virus og trojanere.

I det minste så bør man komme med en god begrunnelse og dokumentasjon på hvorfor man ikke skal stole på ham og da holder ikke argumentasjonen som har blitt brukt ( er jo det samme som å si at en lege ikke kan stoles på fordi han ønsker å selge deg legetjenester og du bør derfor ikke høre på ham om han gir deg et råd når det gjelder helsa).

Han kunne presentert det på en veldig anerledes måte, og da blitt mye mer troverdig.

Lenke til kommentar
Vi har forøvrig aldri hatt en eneste dødsbrann med våres boligalarm system i hus da. Og det sier jo egentlig nok på at systemet våres fungerer meget bra.
0,2 promille av Norges befolkning har omkommet i brann de siste 10 årene. Så da burde omtrent hele den resterende 999,8 promillen av Norges befolkning ha brannalarmer fra dere for at utsagnet ditt skal ha noe verdi. Eventuelt burde det opplyses om det generelle forholdet mellom antall branner og dødsbranner. ;)

 

Edit: Kilde: http://www.brannvernforeningen.no/index.asp?id=26139

Endret av endrebjo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

2. Jeg gjør denne jobben som Sikkerhetskonsulent fordi jeg vil ha mere sikkerhet i hjemmene til folk.

Jeg stiller meg svært skeptisk til denne påstanden. Du er ikke genuint opptatt av at huset til noen du aldri har møtt brenner opp. Like lite som du er genuint opptatt av at en afrikansk 5 åring dør av sult hvert eneste sekund.

 

Så du mener at en sykepleier (f.eks) gjør jobben sin der bare for pengene sin del og ikke fordi dem er folk som liker å ta seg av andre mennesker?

 

Selvfølgelig gjør jo alle en jobb for å tjene penger. Men jeg jobber jo ikke i Secor Alarm som sikkerhetskonsulent bare fordi jeg tjener penger, men fordi jeg liker jobben og ser behovet for sikkerhet i hjemmene i jobben jeg gjør.

Lenke til kommentar
Vi har forøvrig aldri hatt en eneste dødsbrann med våres boligalarm system i hus da. Og det sier jo egentlig nok på at systemet våres fungerer meget bra.
0,2 promille av Norges befolkning har omkommet i brann de siste 10 årene. Så da burde omtrent hele den resterende 999,8 promillen av Norges befolkning ha brannalarmer fra dere for at utsagnet ditt skal ha noe verdi. Eventuelt burde det opplyses om det generelle forholdet mellom antall branner og dødsbranner. ;)

 

Edit: Kilde: http://www.brannvern...ex.asp?id=26139

 

Ett liv tapt i en brann er ett liv for mye uansett hvordan du ser på det.

 

Ja, det skjer omtrent 4 branner i Norge hver dag. Og jo flere boligalarmer som blir brukt, jo flere branner kan stoppes før det er for sent.

Lenke til kommentar

@Malvado

 

Han er selvfølgelig ikke utroverdig, men man burde også ta det han sier litt kritisk. Tim Cook sier Mac OS X er verdens mest avanserte operativsystem, men jeg tror vi alle kan være enig i at man ikke skal ta hans ord på det, selv om han bare vil at alle mennesker skal ha krav på det beste operativsystemet som finnes.

 

Jeg er ikke uenig i deg med at folk ikke bare er KUN ute etter penger, jobben må jo gjerne gi deg noe annet også. Det jeg reagerer på er hvordan du tar hans kyniske syn på at folk bare er ute etter penger, og bruker det som "bevis" for at han tror mac os x er ugjennomtrengelig for virus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...