Gå til innhold

Kommentar: Apple må skjerpe seg


Anbefalte innlegg

Umulig å ta han fyren seriøst. Det eneste han er ute etter er å skremme Mac brukere til å kjøpe anitvirus.

 

Dette er kun Damage Control på noe dere VET jævlig godt at det er sant som blir sagt.

 

Jeg er en sikkerhetskonsulent i Sector Alarm (som jeg er nå) og sier til deg at du burde sikre deg mot inbrudd og brann. Skremmer jeg deg om jeg sier at du kan brenne inne og dø om du ikke har en boligalarm pakke som kan gi beskjed til Brannvesenet f.eks meget tidlig selv før eventuelt en brann har oppstått?

 

Sier jeg dette til deg fordi jeg vil ha min provisjon, eller selger jeg den den pakken fordi vi bryr oss om din og husets sikkerhet?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Umulig å ta han fyren seriøst. Det eneste han er ute etter er å skremme Mac brukere til å kjøpe anitvirus.

 

Dette er kun Damage Control på noe dere VET jævlig godt at det er sant som blir sagt.

 

Jeg er en sikkerhetskonsulent i Sector Alarm (som jeg er nå) og sier til deg at du burde sikre deg mot inbrudd og brann. Skremmer jeg deg om jeg sier at du kan brenne inne og dø om du ikke har en boligalarm pakke som kan gi beskjed til Brannvesenet f.eks meget tidlig selv før eventuelt en brann har oppstått?

 

Sier jeg dette til deg fordi jeg vil ha min provisjon, eller selger jeg den den pakken fordi vi bryr oss om din og husets sikkerhet?

 

Alt handler om penger og det spilles på frykt for å selge enda bedre, akkurat som det gjøres i media. Jeg er "såpass kynisk" at jeg tror at alle selgere selger ting for å tjene penger og ikke fordi de er genuint opptatt av at en person de ikke kjenner skal brenne inne i dette tilfellet. Avisene elsker å spille på frykt og i noen tilfeller også gi tips om hvordan det kan unngås, ikke fordi de bryr seg om deg som person, men fordi de vil selge flest mulig aviser.. Jeg tror de aller fleste bransjer er sånn

Lenke til kommentar

Umulig å ta han fyren seriøst. Det eneste han er ute etter er å skremme Mac brukere til å kjøpe anitvirus.

 

Dette er kun Damage Control på noe dere VET jævlig godt at det er sant som blir sagt.

 

Jeg er en sikkerhetskonsulent i Sector Alarm (som jeg er nå) og sier til deg at du burde sikre deg mot inbrudd og brann. Skremmer jeg deg om jeg sier at du kan brenne inne og dø om du ikke har en boligalarm pakke som kan gi beskjed til Brannvesenet f.eks meget tidlig selv før eventuelt en brann har oppstått?

 

Sier jeg dette til deg fordi jeg vil ha min provisjon, eller selger jeg den den pakken fordi vi bryr oss om din og husets sikkerhet?

 

Alt handler om penger og det spilles på frykt for å selge enda bedre, akkurat som det gjøres i media. Jeg er "såpass kynisk" at jeg tror at alle selgere selger ting for å tjene penger og ikke fordi de er genuint opptatt av at en person de ikke kjenner skal brenne inne i dette tilfellet. Avisene elsker å spille på frykt og i noen tilfeller også gi tips om hvordan det kan unngås, ikke fordi de bryr seg om deg som person, men fordi de vil selge flest mulig aviser.. Jeg tror de aller fleste bransjer er sånn

 

Svaret mitt er at jeg i hovedsak bryr meg om at folk har nokk vett i huet til å bruke slike boligalarmer som vi selger og samtidig at jeg bryr meg om å tjene penger på jobben jeg gjør.

 

Jeg gjør jo jobben fordi det er en grunn til det. Det er en grunn til at Norge er det landet i hele Europa som har flest boligbranner.

Lenke til kommentar

Umulig å ta han fyren seriøst. Det eneste han er ute etter er å skremme Mac brukere til å kjøpe anitvirus.

 

Dette er kun Damage Control på noe dere VET jævlig godt at det er sant som blir sagt.

 

Jeg er en sikkerhetskonsulent i Sector Alarm (som jeg er nå) og sier til deg at du burde sikre deg mot inbrudd og brann. Skremmer jeg deg om jeg sier at du kan brenne inne og dø om du ikke har en boligalarm pakke som kan gi beskjed til Brannvesenet f.eks meget tidlig selv før eventuelt en brann har oppstått?

 

Sier jeg dette til deg fordi jeg vil ha min provisjon, eller selger jeg den den pakken fordi vi bryr oss om din og husets sikkerhet?

 

Dere gir en blank faen i både meg, og huset mitt. Problemet for dere er at om jeg ikke har alarm, så betaler jeg ikke, og om huset brenner ned, så betaler jeg heller ikke.

 

Kaspersky gir faen i macbrukere, men de vet at macbrukere ofte har mer penger å sose vekk enn andre, og er derfor et lukrativt segment som de så langt ikke har fått klådd på, men som de gjerne vil få en hånd i trusa på....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Umulig å ta han fyren seriøst. Det eneste han er ute etter er å skremme Mac brukere til å kjøpe anitvirus.

 

Dette er kun Damage Control på noe dere VET jævlig godt at det er sant som blir sagt.

 

Jeg er en sikkerhetskonsulent i Sector Alarm (som jeg er nå) og sier til deg at du burde sikre deg mot inbrudd og brann. Skremmer jeg deg om jeg sier at du kan brenne inne og dø om du ikke har en boligalarm pakke som kan gi beskjed til Brannvesenet f.eks meget tidlig selv før eventuelt en brann har oppstått?

 

Sier jeg dette til deg fordi jeg vil ha min provisjon, eller selger jeg den den pakken fordi vi bryr oss om din og husets sikkerhet?

 

Dere gir en blank faen i både meg, og huset mitt. Problemet for dere er at om jeg ikke har alarm, så betaler jeg ikke, og om huset brenner ned, så betaler jeg heller ikke.

 

Kaspersky gir faen i macbrukere, men de vet at macbrukere ofte har mer penger å sose vekk enn andre, og er derfor et lukrativt segment som de så langt ikke har fått klådd på, men som de gjerne vil få en hånd i trusa på....

 

Fin holdning du har til deg selv og familien din og verdisakene deres som ikke er erstattelig.

 

Vi gir ikke faen i det som kalles for sikkerhet, men det gjør vel du med din holdning.

 

Må bare spørre, men bruker du bilbelte når du kjører bil?

 

Og dette du sier at Mac brukere er som regel dem som har mere råd. Jaha?

 

Er dette bare et tafatt og utgått argument bare for å klistre på dere en rikhetsstatus for å virke kul?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Godt Microsoft sier hele sannheten hvertfall. Se 1.15:http://www.youtube.com/watch?v=FrxY6BCflXU

 

Ikke sier, sa. Denne er vel fra rundt tusenår-skiftet, og forlengst utdatert som eksempel på policy.

 

Poenget var vel at det er like dumt å si at apple skryter på seg å være sikker mot virus, utifra en 6 år gammel reklame, som at Microsoft sa at det som kanskje er kjent for å være den største OS floppen i microsofts historie, å være fullstendig gjennopprettelig om så selv ungen din sletter alt på pcn.

Lenke til kommentar

Jeg er en sikkerhetskonsulent i Sector Alarm (som jeg er nå) og sier til deg at du burde sikre deg mot inbrudd og brann. Skremmer jeg deg om jeg sier at du kan brenne inne og dø om du ikke har en boligalarm pakke som kan gi beskjed til Brannvesenet f.eks meget tidlig selv før eventuelt en brann har oppstått?

 

Ja, da skremmer du. En måte å si det på uten å skremme folk er å si "Med en boligalarm-pakke er sannsynligheten større for at brannvesenet er på plass før det går riktig ille" eller noe sånt. I det du sa forsterka du vel egentlig "anklagen" om at man spiller på frykt for å selge mer :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmmm. Kaspersky får mene hva han vil. Jeg har for ordens skyld hatt virussjekk på Mac'ene mine noen år nå, og har tilgode at de finner noe. (Annet enn et par Windows-virus i epostvedlegg, den sjekker for slikt også.) Nå er jeg bare unntaksvis i risikogruppen.

 

Det er ellers - etter min mening - en viktig forskjell på virussjekk og boligalarm: Kommer det en tyv til huset ditt om natten går det bare ut over deg selv. Får du virus kan du lett smitte mange andre.

 

Det er grunnen til at jeg har det, ikke at jeg egentlig tror jeg vil bli syk, men at jeg helst ikke vil bli smittekilde.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fin holdning du har til deg selv og familien din og verdisakene deres som ikke er erstattelig.

Les igjen, jeg har ikke gitt utrykk for noen personlige meninger. Alt jeg har gtt utrykk for er det jeg tror er både SectorAlarm og Kaspersky sine motiver.

Nemlig penger, og lite annet.

 

Vi gir ikke faen i det som kalles for sikkerhet, men det gjør vel du med din holdning.

Selvfølgelig gjør dere ikke det. Det har jeg heller ikke hevdet. Det jeg hevder er at dere i mindre grad bryr dere om kundene, og i større grad pengene demmes. Slik er det i alle bransjer. Til og med i den statlige drevne gammlehjemstjenesten handler det bare om penger.

 

Må bare spørre, men bruker du bilbelte når du kjører bil?

Selvfølgelig.

 

Og dette du sier at Mac brukere er som regel dem som har mere råd. Jaha? Er dette bare et tafatt og utgått argument bare for å klistre på dere en rikhetsstatus for å virke kul?

Nei, en mac er en premium PC, en iPhone er en premium smartphone. Disse er dyre. Det var nå en gang at det ikke var gnål om at mac var svindyre xD

Lenke til kommentar
Og dette du sier at Mac brukere er som regel dem som har mere råd. Jaha? Er dette bare et tafatt og utgått argument bare for å klistre på dere en rikhetsstatus for å virke kul?

Nei, en mac er en premium PC, en iPhone er en premium smartphone. Disse er dyre. Det var nå en gang at det ikke var gnål om at mac var svindyre xD

 

Er også tall som stadfester at iPhone brukere bruker mer penger på apps enn en android bruker. Det sier vel egentlig bare at iPhone brukere er mindre gniene enn Android brukere, som kan være en følge av at de har bedre råd. Jeg vil tro det samme gjelder Mac vs "PC"-brukere (PC i anførelsestegn fordi en Mac også er en pc)

Lenke til kommentar
Og dette du sier at Mac brukere er som regel dem som har mere råd. Jaha? Er dette bare et tafatt og utgått argument bare for å klistre på dere en rikhetsstatus for å virke kul?

Nei, en mac er en premium PC, en iPhone er en premium smartphone. Disse er dyre. Det var nå en gang at det ikke var gnål om at mac var svindyre xD

 

Er også tall som stadfester at iPhone brukere bruker mer penger på apps enn en android bruker. Det sier vel egentlig bare at iPhone brukere er mindre gniene enn Android brukere, som kan være en følge av at de har bedre råd. Jeg vil tro det samme gjelder Mac vs "PC"-brukere (PC i anførelsestegn fordi en Mac også er en pc)

Det stemmer, det er altså et lukrativ marked for Kaspersky om de klarer å oberbevise (les: skremme) brukerne til å kjøpe antivirus.

Lenke til kommentar

Fin holdning du har til deg selv og familien din og verdisakene deres som ikke er erstattelig.

Les igjen, jeg har ikke gitt utrykk for noen personlige meninger. Alt jeg har gtt utrykk for er det jeg tror er både SectorAlarm og Kaspersky sine motiver.

Nemlig penger, og lite annet.

Det hjelper ikke å gå etter motivene når han har et meget godt poeng. Flashback-angrepet var helt unødvendig, det tok jo flere måneder fra feilen var kjent til noen utnyttet hullet. Apple hadde mer en god nok tid til å oppdatere Java med fiksen. Og dette var ikke noe uskyldig angrep man kunne unngå ved å passe på hva man installerer, trojanen ble installert av seg selv uten at du foretok deg noe.

Lenke til kommentar

Jeg er en sikkerhetskonsulent i Sector Alarm (som jeg er nå) og sier til deg at du burde sikre deg mot inbrudd og brann. Skremmer jeg deg om jeg sier at du kan brenne inne og dø om du ikke har en boligalarm pakke som kan gi beskjed til Brannvesenet f.eks meget tidlig selv før eventuelt en brann har oppstått?

 

Ja, da skremmer du. En måte å si det på uten å skremme folk er å si "Med en boligalarm-pakke er sannsynligheten større for at brannvesenet er på plass før det går riktig ille" eller noe sånt. I det du sa forsterka du vel egentlig "anklagen" om at man spiller på frykt for å selge mer :p

 

Vel, jeg skremmer ikke så lenge det faktisk er en realitet at man kan brenne inne da. De fleste vet også at det er røyken og gassen som dreper, ikke flammene.

 

Og de fleste jeg har snakket med vet om risikoen ved brann så dem vet at man kan dø i en brann.

Lenke til kommentar

Fin holdning du har til deg selv og familien din og verdisakene deres som ikke er erstattelig.

Les igjen, jeg har ikke gitt utrykk for noen personlige meninger. Alt jeg har gtt utrykk for er det jeg tror er både SectorAlarm og Kaspersky sine motiver.

Nemlig penger, og lite annet.

 

Vi gir ikke faen i det som kalles for sikkerhet, men det gjør vel du med din holdning.

Selvfølgelig gjør dere ikke det. Det har jeg heller ikke hevdet. Det jeg hevder er at dere i mindre grad bryr dere om kundene, og i større grad pengene demmes. Slik er det i alle bransjer. Til og med i den statlige drevne gammlehjemstjenesten handler det bare om penger.

 

Må bare spørre, men bruker du bilbelte når du kjører bil?

Selvfølgelig.

 

Og dette du sier at Mac brukere er som regel dem som har mere råd. Jaha? Er dette bare et tafatt og utgått argument bare for å klistre på dere en rikhetsstatus for å virke kul?

Nei, en mac er en premium PC, en iPhone er en premium smartphone. Disse er dyre. Det var nå en gang at det ikke var gnål om at mac var svindyre xD

 

1. Våres motiver er ganske klare på hvorfor vi eksisterer og på hvorfor vi går fra dør til dør og tilbyr alle en boligalarmpakke. Og det samme er med Kaspersky. Dem har en GOD grunn på hvorfor dem går ut og sier det dem sier nå til Apple og demmes kunder.

 

Det er poenget her du ikke skjønner. Klart alle bedrifter vil tjene penger, men vi i Sector Alarm og Kaspersky vil jo tjene på noe som faktisk er alvorlig og som faktisk handler om sikkerhet.

 

2. Vi bryr oss om kundene våres. Du burde heller se hvilke priser / tester vi har vunnet i forsjellige ting. Så kan du se at vi faktisk bryr oss enormt mye om våres kunder / brukere.

 

3. Ja og hvorfor bruker du sikkerhetsbelte i bilen?

 

Joda det er påbud om å bruke det, men hvor ofte kommer du over en beltekontroll på veien?

 

Poenget er at man blir sikrere i bilen når man bruker bilbelte.

 

4. Desverre så er ikke en iPhone eller en Mac noe premium greier. Fordi en Mac bruker samme type komponenter som en vanlig Windows PC gjør. Det samme gjelder med iPhone også for det meste.

 

Og kalle iPhone for premium kun fordi den ser pen ut med glass og fordi den er overpriset mye blir fullstendig galt.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Alt jeg har gtt utrykk for er det jeg tror er både SectorAlarm og Kaspersky sine motiver.

Nemlig penger, og lite annet.

Apple, derimot ... de er ikke ute etter å tjene penger, så man kan trygt stole på alt de sier. [ :nei2: ]

Selvfølgelig er de bare ute etter penger:D

Ingen i Apple bryr seg om meg. Men de har en annen filosofi når de lager produkter, at de lager produkter de selv liker og ville brukt. Kansje de i sektor alarm har samme lidenskap til sikkerhet, men i bunn og grunn er de ute etter å tjene mer penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Våres motiver er ganske klare på hvorfor vi eksisterer og på hvorfor vi går fra dør til dør og tilbyr alle en boligalarmpakke. Og det samme er med Kaspersky. Dem har en GOD grunn på hvorfor dem går ut og sier det dem sier nå til Apple og demmes kunder.

Penger ER en GOD grunn.

 

Det er poenget her du ikke skjønner. Klart alle bedrifter vil tjene penger, men vi i Sector Alarm og Kaspersky vil jo tjene på noe som faktisk er alvorlig og som faktisk handler om sikkerhet.

Ja, man kan jo kansje si at dere utnytter vår usikkerhet.

 

2. Vi bryr oss om kundene våres. Du burde heller se hvilke priser / tester vi har vunnet i forsjellige ting. Så kan du se at vi faktisk bryr oss enormt mye om våres kunder / brukere.

Fornøyde kunder = flere kunder = mer penger ;)

 

 

3. Ja og hvorfor bruker du sikkerhetsbelte i bilen?

Joda det er påbud om å bruke det, men hvor ofte kommer du over en beltekontroll på veien?

Poenget er at man blir sikrere i bilen når man bruker bilbelte.

Ja, og poenget er? Jeg kjører ikke med hjelm. Det er enda sikkrere.

Antivirus på Mac kan god sammenlignes med å bruke hjelm i en personbil.

 

4. Desverre så er ikke en iPhone eller en Mac noe premium greier. Fordi en Mac bruker samme type komponenter som en vanlig Windows PC gjør. Det samme gjelder med iPhone også for det meste.

Og kalle iPhone for premium kun fordi den ser pen ut med glass og fordi den er overpriset mye blir fullstendig galt.

Er du full?????

Selvfølgelig er Mac en premium maskin. Den er i samme prisklasse og byggekvalitet som feks Thinkpad, som er en premium "proff"maskin.

Den har et chassi i alu, standarden er plast. Den har en skjerm på 2880x1800, standarden er såvidt 1920x1080. Den har også top ytende komponenter, og et design som svært få andre kan matche.

 

Og om mac ikke kvalifiserer til en premium maskin, så må du forklare meg hvilken som gjør det....

Lenke til kommentar

Les igjen, jeg har ikke gitt utrykk for noen personlige meninger. Alt jeg har gtt utrykk for er det jeg tror er både SectorAlarm og Kaspersky sine motiver.

Nemlig penger, og lite annet.

 

Nåda, du har da i det minste falt i fella til Apple der du har blitt solgt et produkt som du og hundretusenvis (millioner) fortsatt tror er både sikkert og usårbart og så lenge du ikke ønsker å godta at Mac nå også blir rammet så vil du bare bidra til å gjøre Mac'er mer utsatt.

Gjerne korriger meg på dette om jeg tar feil , men utifra slik du har postet så forstår jeg det som at du mener at Mac ikke har et sikkerhetsproblem overhodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...