Gå til innhold

Kommentar: Apple må skjerpe seg


Anbefalte innlegg

Så du mener at en sykepleier (f.eks) gjør jobben sin der bare for pengene sin del og ikke fordi dem er folk som liker å ta seg av andre mennesker?

 

Selvfølgelig gjør jo alle en jobb for å tjene penger. Men jeg jobber jo ikke i Secor Alarm som sikkerhetskonsulent bare fordi jeg tjener penger, men fordi jeg liker jobben og ser behovet for sikkerhet i hjemmene i jobben jeg gjør.

Jeg ser poenget ditt her, og sykepleierkoblingen var ikke ment på at selv i sykepleieryrket, der omsorgen er motivasjon nr1 for arbeiderne, så rår fremdeles pengene.

 

Tenk da når du har et så upersonlig forhold til brukerne som Kaspersky har. Alle kundene dine er folk du aldri har møtt eller vil møte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Malvado

 

Han er selvfølgelig ikke utroverdig, men man burde også ta det han sier litt kritisk. Tim Cook sier Mac OS X er verdens mest avanserte operativsystem, men jeg tror vi alle kan være enig i at man ikke skal ta hans ord på det, selv om han bare vil at alle mennesker skal ha krav på det beste operativsystemet som finnes.

 

Jeg er ikke uenig i deg med at folk ikke bare er KUN ute etter penger, jobben må jo gjerne gi deg noe annet også. Det jeg reagerer på er hvordan du tar hans kyniske syn på at folk bare er ute etter penger, og bruker det som "bevis" for at han tror mac os x er ugjennomtrengelig for virus.

 

Tim cook ønsker nok å promotere salg av Apple produkter, forskjellen her er at vi må skille mellom ren markedsføring av et produkt og ikke minst "myter".

Det er for lengst (tviler på at noen kommer til å påstå det motsatte) bevist at Mac'er og iPhone kan bli like utsatt for ondsinnet programvare som andre enheter.

Det er et tidsspørsmål før Apple produkter blir såpass populære at det vil tjene seg for "luringer" å utvikle ondsinnet kode som de kan tjene på , det har vært påvist svakheter ved app store ( http://www.pcworld.com/article/243407/iphone_security_flaw_shows_potential_for_app_store_malware.html ) tidligere og det er i mine øyne kun et tidsspørsmål før vi får se en økning i hyppigheten på malware forekomster på Mac.

Lenke til kommentar

All denne diskusjonen om motivasjon er ikke særlig interessant.

 

Mer relevant er at det igjen er sluppet en sikkerhetsoppdatering til Java, mens det foreløpig ikke er noen oppdatering for oss Mac-brukere... Jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor et system som BankID har baset seg på Java, virker ikke helt logisk at man må installere Java for å bedre sikkerheten i nettbanken, men man samtidig utsetter seg for sikkerhetshull hvis man ikke holder programvaren oppdatert.

 

http://www.digi.no/897140/lapper-alvorlige-java-hull

Lenke til kommentar

@eisa01, har en følelse av at bruken av java henger igjen fra gammelt av, når javascript var ett ustabilt makkverk som hadde forskjellig implementasjon over alle nettlesere (gjelder jo forsåvidt fortsatt, men nettlesere er blitt flinkere til å følge standarer). Det er ingenting i dagens nettlesere som java kan, som ikke javascript kunne tatt over.

 

Apple har avsluttet utviklingen av Java for Mac, og det er Oracle som har tatt over utviklingen. Apple slapp en java oppdatering senest igår som skrur av java-applets når du ikke har brukt funksjonaliteten i så så lang tid.

 

@Malvado: på samme måte ønsker Kaspersky å promotere antivirus. Ingen kan benekte at all software er motakelig for ondsinnet programvare, enkelt og greit fordi det ikke finnes noe som heter perfekt software, men man må spørre seg om ting virkelig er så ille som Kaspersky vil ha det til, og da må man tenke seg kritisk om med tanke på at han har penger å tjene på at folk velger kaspersky antivirus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...