Gå til innhold

Slik er den nye Macbook Proen


Anbefalte innlegg

Spørsmålet mitt er; Skal jeg kjøpe den nye med retina skjerm, eller den andre 15" til skolestart i august? Vil helst få kjøpt så fort som mulig.Er det verdt 2500 kroner mer?MacBook Pro 15" - 14 tusen eller MacBook Pro 15" Retina - 16.551 kr. (Studentpriser)

 

I mine øyne: Helt uten tvil.

 

Utdyp gjerne :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For folk som vurderer å kjøpe nye mbp, bare bruk studenttorget sin rabatt. Den er billigere enn vanlig studentrabatt. Og du får topp modellen til 20 000. Det er heller ikke noe bakgrunnssjekk.

 

Så er bare å kjøre på hvis du vil spare noen tusenlapper. Har gjort det selv, flere ganger. Og er IKKE student.

 

http://store.apple.com/no_edu_117665

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt er; Skal jeg kjøpe den nye med retina skjerm, eller den andre 15" til skolestart i august? Vil helst få kjøpt så fort som mulig.Er det verdt 2500 kroner mer?MacBook Pro 15" - 14 tusen eller MacBook Pro 15" Retina - 16.551 kr. (Studentpriser)

I mine øyne: Helt uten tvil.

Utdyp gjerne :)

Er det et seriøst spørsmål? Uten tvil verdt det, du kommer til å angre som en hund. Du får en banebrytende skjerm og en macbook air tykkelse og vekt.

Skal se de kommende dagene om det avdekkes noen brølere, eller så smeller jeg på stortrommen for en gangs skyld. Ikke bare får jeg en fabelaktig laptop, men et velfortjent spark i ræva til microsoft og gjengen som smaker like så godt. De har lagt på latsiden og sugd sitt monopol i årevis. Endelig skjer det ting, og enda Apple har sine svin på skogen, så skal de f* meg ha for at de legger stolthet og dedikasjon i produktene sine.

Endret av Guybrush Threepwood
Lenke til kommentar

For folk som vurderer å kjøpe nye mbp, bare bruk studenttorget sin rabatt. Den er billigere enn vanlig studentrabatt. Og du får topp modellen til 20 000. Det er heller ikke noe bakgrunnssjekk.

 

Så er bare å kjøre på hvis du vil spare noen tusenlapper. Har gjort det selv, flere ganger. Og er IKKE student.

 

http://store.apple.com/no_edu_117665

 

Er noen hundrelapper på MacBook Pro da. Men litt sparer man jo :) fra vanlige education rabatten til Apple.

Lenke til kommentar

For folk som vurderer å kjøpe nye mbp, bare bruk studenttorget sin rabatt. Den er billigere enn vanlig studentrabatt. Og du får topp modellen til 20 000. Det er heller ikke noe bakgrunnssjekk.

 

Så er bare å kjøre på hvis du vil spare noen tusenlapper. Har gjort det selv, flere ganger. Og er IKKE student.

 

http://store.apple.com/no_edu_117665

 

Om du ikke er avhengig av 512MB SSD og klarer deg med 256GB så får du den til så vidt mer enn 16'000kr, noe jeg mener er en veldig god pris!

Lenke til kommentar

Er litt synd at det Apple til å dytte på oppløsningen. Men hvis de klarer å få opp oppløsningen på de fleste apparatene så er det bra, får bare håpe at de klarer å sette fokuset på stasjonære skjermer også.Ellers så var det en spenstig pris, men det er vel kanskje slik man bekjemper leveringsproblemer(vil tro slike skjermer ikke produseres i stort antall enda) slik at de kan bruke litt tid før de går ned i pris.

 

Det var leveringsproblemer som førte til at Thinkpad sluttet med IPS-skjermer etter T60-serien. Fra og med T61 var det kun TN-skjermer bortsett fra tablet-versjonene av X-serien.

Lenke til kommentar

For folk som vurderer å kjøpe nye mbp, bare bruk studenttorget sin rabatt. Den er billigere enn vanlig studentrabatt. Og du får topp modellen til 20 000. Det er heller ikke noe bakgrunnssjekk.

 

Så er bare å kjøre på hvis du vil spare noen tusenlapper. Har gjort det selv, flere ganger. Og er IKKE student.

 

http://store.apple.com/no_edu_117665

 

Om du ikke er avhengig av 512MB SSD og klarer deg med 256GB så får du den til så vidt mer enn 16'000kr, noe jeg mener er en veldig god pris!

Helt enig, er nok den jeg havner på selv, 256mb ssd holder lenge, og føler ikke cpu'en er verdt hele 4000 ekstra

Lenke til kommentar

Den praktiske forskjellen på prosessor alternativ nr1 (2.3GHz, 3.3GHz Turbo i7) og alternativ nr2 (2.6GHz, 3.7GHz Turbo i7) vil nok være minimal for folk flest. Alternativ nr3 har dog 8MB Cache istedenfor 6MB Cache som de to andre og det kan fort være merkbart for flere brukere og selv er jeg interessert i denne men da må jeg ikke bare ut med tusenlapper for selve prosessoroppgraderinga, men jeg må jo betale for 256GB ekstra SSD lagring på kjøpet og det blir for mye..

Lenke til kommentar

MacPro blir hengende langt bak i 2013! For da skal alle* ACER, ASUS og LENOVO ultrabooks på 15" størrelse få en oppløsning på 3840x2160 og "RETiNA*" !!!

 

OG 13" skal få 2800x1800 "RETiNA*" !!!

 

Retina kan kalles i 2013 "BULLSHiTA" fordi intel skal klare bedre pixel tetthet i 2013 enn det retina har på denne MacPro'en xD

 

 

Kilde: http://liliputing.com/2012/04/intel-retina-laptop-desktop-displays-coming-in-2013.html

Lenke til kommentar

Hva har MacPro med retina å gjøre, MacPro har jo ingen skjerm? Eller snakker du rett ut av anus? Det at andre produsenter nå vil følge på med høyoppløste skjermer er ingen overraskelse og er jo en positiv reaksjon av at Apple nå har levert 15" med 2880x1800 oppløsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er spent på hvordan denne kommer til å funke i BootCamp, med tanke på Retina-skjermen. Hadde vært leit om gaming utgikk helt på denne.

Hva mente du med dette?

 

Er jo bare å sette ikke native oppløsning i spill, eller var det et annet du poeng du hadde, som jeg ikke forstod nå?

MacPro blir hengende langt bak i 2013! For da skal alle* ACER, ASUS og LENOVO ultrabooks på 15" størrelse få en oppløsning på 3840x2160 og "RETiNA*" !!!

OG 13" skal få 2800x1800 "RETiNA*" !!!

Retina kan kalles i 2013 "BULLSHiTA" fordi intel skal klare bedre pixel tetthet i 2013 enn det retina har på denne MacPro'en xD

 

Kilde: http://liliputing.co...ng-in-2013.html

Jøsses, kommer det noe i 2013, et år etter apple med skjermer som har samme oppløsning. Ikke værst

Endret av henrikrox
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skal du være anti-kapitalist så kan du like godt installere GNU/Linux istedet for å gi penger til et selskap som er en god del rikere enn Microsoft. Just sayin'

Jeg er ikke anti-kapitalist, jeg er anti-fascist. Jeg kjører linux, men skal jeg ha ny maskin, så påtvinges jeg kjøp av windows og får en mindre elegant maskin med gammel skjerm, samt jeg putter penger i lomma på et selskap som ikke har gjort annet enn å ødelegge for alle andre enn seg selv (meg inkludert) istedet for å konsentrere seg om produktet. Hvorfor investere i egen elendighet, det er jo ikke slik kapitalisme er ment å virke?

Endret av Guybrush Threepwood
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt er; Skal jeg kjøpe den nye med retina skjerm, eller den andre 15" til skolestart i august? Vil helst få kjøpt så fort som mulig.

 

Er det verdt 2500 kroner mer?

 

MacBook Pro 15" - 14 tusen eller MacBook Pro 15" Retina - 16.551 kr. (Studentpriser)

 

Så får du jo med 8gb RAM + SSD i "Retina-modellen"! :) I mine øyne er den verdt 2500kr mer, go for it!

Lenke til kommentar

Skal du være anti-kapitalist så kan du like godt installere GNU/Linux istedet for å gi penger til et selskap som er en god del rikere enn Microsoft. Just sayin'

Jeg er ikke anti-kapitalist, jeg er anti-fascist. Jeg kjører linux, men skal jeg ha ny maskin, så påtvinges jeg kjøp av windows og får en mindre elegant maskin med gammel skjerm, samt jeg putter penger i lomma på et selskap som ikke har gjort annet enn å ødelegge for alle andre enn seg selv (meg inkludert) istedet for å konsentrere seg om produktet. Hvorfor investere i egen elendighet, det er jo ikke slik kapitalisme er ment å virke?

 

OEM lisenser kan du annullere om du kontakter Microsoft. Etter min mening så har Microsoft blitt mye mer 'niceguy' enn det noen andre selskap på samme størrelsen er, og dette inkluderer både Google og Apple.

Lenke til kommentar
Tror vel de får konkurranse når prsen dukker opp. Alle de andre klarer nok det samme, bare enda billigere...
Selvsagt klarer Asia å lage kopier som er enda billigere ! De ser til og med billigere ut - og det har de vel prøvd seg på siden første gen Air.

 

Kopier? Hvem lager skjermene til apple da, om ikke noen i asia? Japanerne har også prototyper med enda høyere oppløsning.

 

Har har det med hvem som lager skjermene ? Poenget er vel at Apple har vært første ute med høyeste oppløsningen på både iPhone, Air og nå Macbook. De andre produsentene klarer jo faen ikke gulpe opp noe selv uten at de må plukke Apple sine produkter i atomer for å så kopiere det.

 

Satt senest for 5 dager siden og leste om hvor genialt bedre Asus UX21A er sammenlignet med Air, den kommer på markedet til sensommeren og 5 dager senere kommer Apple Air og ler av Asus som plutselig før den er å få tak i er utkonkurrent på specs.

 

Og til de som sitter å bæler om hvor dyrt Apple sine produkter er, så kan dere jo ta og ringe ett av de selskapene som vannfreser aluminium og spørre hva det koster og få laget ett sånt skall til plæstikk coveret til feks en Acer. Og hvis ikke det forklarer prisen så kan dere jo til slutt ta en telefon til Apple og spørre hvor mye utviklingsavdelingen til Apple koster og hvor mange ansatte de har. Samsung feks har flere ansatte i kantina...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...