Gå til innhold

Slik er den nye Macbook Proen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

+1

 

Tenker å kjøpe meg min første mac nå snart, som altså da blir retina-modellen. Noen som vet om det blir noen "Back to School" kampanje i år, eller er Apple hemmelighetsfulle på den fronten også?

 

EDIT: http://www.studenttorget.no/index.php?show=4985&expand=3,4985&artikkelid=9620 What? Er det nå?

 

+1

 

Tenker å kjøpe meg min første mac nå snart, som altså da blir retina-modellen. Noen som vet om det blir noen "Back to School" kampanje i år, eller er Apple hemmelighetsfulle på den fronten også?

 

EDIT: http://www.studentto...artikkelid=9620 What? Er det nå?

 

EDIT 2: Woops, ble mye rot nå, var ment i innlegget over..

Lenke til kommentar

Jeg skal også bruke min MacBook Pro 15" til og fra høyskole til høsten. Den uten retina er ikke så mye tynnere at dette vil gjøre en merkbar forskjell. Ikke spesielt tung heller. Blir teit å si at en vanlig MacBook Pro 15" er uaktuelt pga høyskole og drassing rundt omking? De har jo vært brukt til dette lenge uten problemer. Ikke er de klumpete heller.

 

Greit at Retina-skjermen er flott og alt det der, men det betyr ikke at skjermen på vanlig MacBook Pro er dårlig av den grunn. Så langt er det bare Safari som støtter det retina'en klarer. Den vanlige MacBook Pro'en er i tillegg mye enklere å oppgradere og ordne med som man vil selv uten forviklinger. 256GB er i tillegg litt lite spør du meg. Tar heller en MacBook Pro 15" med 500GB som er enklere å oppgradere om man ville det, istedenfor med spesialskruer osv. som på Retina'en.

 

Men du har helt rett i at det er en vurderingssak om det er verdt de 3000-kronene ekstra.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar

Gjorde en grundig vurdering jeg, og endte opp med en toppspekket 13" Air (i7 2,0Ghz, 8gb ram, 256gb ssd) i stedet.

 

Denne erstatter en 13" Air (c2d 1,86Ghz, 4gb ram, 256gb ssd). Forhåpentligvis får jeg nå den kraften jeg føler jeg mangler i programmer som Aperture, samt bedre multiOS-ytelse. Så får jeg heller oppgradere igjen når Air kommer med Retina-skjerm (jeg gjetter på ganske nøyaktig ett år).

 

Størrelse vant over spesifikasjoner denne gangen også :)

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Jeg trodde alle nye epler hadde spesialskruer?

Jeg har lest en plass (husker ikke hvor) at når du leverer inn et eple på service, setter de inn spesialskruer når de setter den sammen igjen?

 

Nei, er bare den nye Retina'en som har spesialskruer.

 

"We love a challenge, which is good news, because unlike previous generations of MacBook Pros, the MacBook Pro with Retina display is guarded by Apple's proprietary pentalobe screws.

We work with bated breath as our pentalobe screwdriver sloughs off a stack of proprietary screws." fra iFixit sin Teardown.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kjøpte første min Macbook Pro i 2007 med nesten 28000 lapp den gangen som laget med plast . Nå koster ny Macbook Pro med Retina kjerm " bare " nesten 18000 lapp . Men jeg angre meg ikke , fordi jeg kunne tjenne penger over ti ganger summen nå med iOS applikasjonsutvikling og min Macbook Pro forsatt fungere veldig bra !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...