Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Batteriet på min 5S har klikka helt. Må visst lade flere ganger om dagen. Kan vise 100% ene øyeblikket, 46% i neste. Deretter kan mobilen plutselig slå seg av. Når jeg prøver å slå på igjen kommer det bare opp ett batterisymbol. Må da lade for å få den på igjen. Ikke lenge etter kan den vise 100% igjen.

 

Regner med jeg må ha nytt batteri. Hvilke muligheter fins da? Kan jeg bytte selv? Best å gå for originalt eller fins det bedre? Tviler på at jeg har tid til å bestille fra utlandet. Vil nok trenge det ganske kjapt.

Lenke til kommentar

 

Er ganske enkelt å bytte selv, nå som Kjell & Company har kommet til Norge får man det over disk til en rimelig pris også. Dersom du bor å nærheten av en da, ellers har man alltid nettbutikker. Er tvilsomt at det finnes bedre batterier enn det originale fra Apple. 

 

iPhone 5S batteri - 199,-

http://www.kjell.com/no/produkter/elektro/batterier/oppladbare-batterier/mobilbatterier/apple/ekstra-batteri-til-iphone-5s-p42472

 

Video av hvordan du bytter batteri

 

 

 

 

 

Ellers er det jo greit og nevne at det bryter med garantien å bytte batteriet selv, dersom du skulle ha igjen noe av det på den. Apple tilbyr også batteribytte, men da koster det sikkert litt mer.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei folkens.

 

I det siste har telefonen oppført seg rart.

Plutselig så barer stopper den å virke (5S). Jeg ser appsene og desktopen og det hele men det går ikke an å manuvrere eller noe annet. Trykker jeg på soveknappen oppå telefonen så blir skjermen svart som vanlig, men det går da ikke an å få skjermen på igjen. Eneste måten da er å hardresette telefonen!

Hva er det som skjer?

 

Jeg kjører fortsatt iOS 9.0

 

Takk for svar

Lenke til kommentar

Hei folkens.

 

I det siste har telefonen oppført seg rart.

Plutselig så barer stopper den å virke (5S). Jeg ser appsene og desktopen og det hele men det går ikke an å manuvrere eller noe annet. Trykker jeg på soveknappen oppå telefonen så blir skjermen svart som vanlig, men det går da ikke an å få skjermen på igjen. Eneste måten da er å hardresette telefonen!

Hva er det som skjer?

 

Jeg har også en 5s. Sliter med mye av det samme. Pluss ta skjermen ofte låser seg. Spesielt når jeg skal avslutte samtaler. Trykker og trykker og trykker, men helt i stå. Tar mellom 15 og 30 sekunder før jeg får responsen tilbake.

 

Den har også begynt å fuske en del når jeg har alarmer som går. Da skal man jo normalt kunne slide fra venstre mot høyre, så går den av. Men den vil ikke respondere på den kommandoen. Så alarmen ringer og ringer uten at jeg får slått den av. Så da må jeg slumre i noen minutter, og håpe at neste gang fungerer slidingen.

 

Ofte er også skjermen lite responsiv, så jeg må trykke flere ganger for at den skal oppfatte et trykk.

 

Telefonen har vært hos Apple, men de mener det ikke er noe feil.

Lenke til kommentar

 

 

Ca. hvor mye er en ny iPhone 5S verdt? Fikk en ny av Chess grunnet en stuck låseknapp.

 

 

Ny, eller refurbished? Selger du den billig er jeg interessert.

 

Den hadde i alle fall emballasje på seg, regner med at den er helt ny da.

 

 

Men den kom ikke i ny eske med tilbehør? Hva skal du ha for den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...