Gå til innhold

Overklokkingscafèen - Generelt om overklokking o.l


Anbefalte innlegg

Har jobbet litt med tørrisrør i det siste. Tror desverre ikke jeg får brukt de før etter jeg kommer hjem fra ferien. Men dette er så langt jeg har kommet til nå:

 

Det første bildet er bunnen av cpu-røret, det andre bildet er av en gpu-kjøler. Ser ikke veldig pent ut, men håper at det skal gjøre jobben. Nå er det bare å få loddet det sammen.

post-31441-1152378845_thumb.jpg

post-31441-1152379014_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg vil tørr å påstå at du har fått ganske gode resultater, selv om den ikke er prime-stabil.

 

Jeg har selv en XP 3500+ som jeg har prøvd å tyne litt. Men jeg har en mistanke om at hovedkortet ikke er av den optimale typen, eller chipset kjøleren er sansynligvis dårlig. Den blir så varm at jeg får vondt i fingeren etter å holdt på kjøleribba i kanskje 15 sekunder (da kjøres ALT på stock). Har forsåvidt et Asus A8N-SLI kort, og jeg begynner begynner å forså hvorfor Asus er gått over til heatpipes på chipset. Viftene de bruker er noe forbanna drit.

Lenke til kommentar

Jeg har så lyst til å kjøpe en pelt og hive under CPUblokken på Waterchill-settet mitt, men vet ikke helt om jeg tør dersom jeg da må kondensbeskytte hovedkortet og alt det styret. Og jeg bør vel kanskje ha en egen PSU til pelten (og kanskje pumpen på samme PSU også)?

Lenke til kommentar

Det kommer jop ann på hvor kravftig PSU du har ....

Eks. min PSU hadde holdt lenge :D

Ellers har Tt sånne SLI/CF PSUer som du sikkert kan koble peltiern på og pumpen ...

Du må jo heller ikke kjøpe den på microplex på nesten 250W, de finnes jo også på 60W ...

Og husk at det er viktig å vite forskjel på opp-ned på et pelrier eliment !

Du kan jo prøve det montsatt :tease:

Lenke til kommentar

Vite opp og ned på er peltier-element er ikke problemet - det er en eventuell kondensbeskyttelse som gjør meg nervøs...

 

Ellers har jeg en Hiper 580w (evt en Thermaltake 680w som jeg har liggende), men den driver seks harddisker og ymse annet plukk allerede, så det er kanskje greit å hive inni en 400w til pumpe og pelt, hvis jeg finner plass til det.

Lenke til kommentar

Stiller spørsmål her siden jeg har hatt lite hell med egne tråder:

Jeg har et Asus P4C800-E Deluxe HK, og Corsair TWINX 500 RAM. For å få fullt utbytte av det raske minnet, må FSB opp fra default 200 til 250. Jeg kan starte PCn og windows med de settingene, men det er litt utstabilt og varmt. Multiplier er låst. Kan jeg stille på en eller annen ratio for å få minnet til å kjøre raskere, eller er det helt låst til FSB?

Lenke til kommentar

det er en meanwell strømforsyning dere skal ha... den git ut bare 12V, eller opp til 13,8V da, stilles på et hjul bak på den.

selv har jeg en slik: http://www.meanwell.com/search/S-320/default.htm

skal inn i et conroeoppsett med en 170W pelt etterhvert som det kommer.

min første klokk gjorde jeg forsåvidt i dag, les om det her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=610254&hl=

Lenke til kommentar

Klarte å bote windows! Er absplutt ikke prime-stabil  :blush:

Luft!

6562541[/snapback]

 

Hehe har du prøvd med mer volt?

 

Burde klare å tyne den enda lenger tipper jeg :D

6563206[/snapback]

 

Har ikke prøvd med mer volt. Skal prøve litt nå :)

 

Er nok CPU-Z som viser feil !

Uansett så er ca. 3Ghz grensen på AMD over der så blir det ustabilt uansett hva ...

6563254[/snapback]

 

Er nok ikke det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...