Gå til innhold

Overklokkingscafèen - Generelt om overklokking o.l


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

har kikka litt på overklokking.no. Og får mange flere spørsmål en svar, noen som har flere sider å se på for å lære enda mer om overklokking. Lurer på Vcor og låsing av agp/pci, hva er det som skjer når du forandrer på det og ka er farene med det? Edit: Ikke helt med, står en bra forklaring på mitt spørsmål noen sider lenger fram. så det først nå, og skal ut i biosen å se etter låsing av agp/pci. :blush:

Endret av curtiis
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har p4 2.ghz og msn HK, kjører den på 2.2 max, altså 110i fsb! Da er Vcoren på 1.65. får ikke starta pcen om jeg kjører mye høyere,selv om jeg har mye kjøling! :|

 

Står det btw om det er AGP/PCI lock?Finner ikke noe info om det i Bios, så jeg vet ikke om jeg har det!

Lenke til kommentar
Jeg har nå kjøpt et NF7-S2 hk og har en xp 2200 prossesor, på 1800mhz ca.

bios sier meg at mhz nå er på 1350 og jeg trenger hjelp til å få dette opp til rundt 2000!! noen som kan hjelpe meg gjennom det?!?! :ermm:

jeg har en xp 1500+ som er 1350Mhz så da er det noe rart med prosessoren din..

Lenke til kommentar

Trenger litt sårt hjelp her.. Har lest side opp og side ned her inne på forumet, men jeg tror jeg ER og FORBLIR nOOb

 

Tenkte jeg skulle overklokke litt, men har jo ikke peiling på hva som er hva. For det første; i biosen min er det ingenting som heter fsb!? Så en plass på forumet en som hadde divideren på 15, min går bare til 12 (skjønner ingenting :blush: ) En plass sto det at man skulle ikke gi AMD prosessoren mer enn 1.9 volt, jeg kan bare gi den 1.55!

 

Noen som har medlidenhet med meg og får bare sååå lyst å mate meg med teskje hvordan jeg skal klokke min 4000+

 

Hardware i signatur :thumbup:

Endret av stinger82
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei!

Har dette hk'et:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25504

Hvordan hvet jeg om jeg har AGP/PCI lås?

 

Og hvis jeg har det, kan jeg da bare stille FSB'en så høyt jeg greier stabilt uten at noe blir ødelagt?

 

Nå har jeg gått fra 2009Mhz@200 til 2200Mhz@220. På en Athlon 64 Venice 3200+

Er det store forskjeller på denne ytelsen?

Yter min 3200+ som feks en 3400+?

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Trenger sårt litt hjelp til å overklokke, har prøvd nå i x antall timer, men får ikke min 4000+ opp i mer enn 2600 :blush:

 

Dette har jeg gjordt til nå:

 

-Hyper Transport 4x

-Underklokket minnet til 266

-Økt vDimm til 2,9

-PCI 33,33

-PCIe 100

 

Også prøver jeg å øke cpu frequency til 235 men det går ikke uansett hvor mye volt jeg bruker :cry:

 

Har Zalman sin 7700-CU kjøler så kommer ikke over 50 grader

 

Noen som ser seg villig for å mate en nOOb med teskje? :blush:

 

spec se signatur

Endret av stinger82
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en AMD CPU socket 754 3200+ og et hovedkort fra fujitdu diemens bygd opp på et VIA brikkesett. men hvor kan jeg klokke CPU finner det ikek i bios noen programmer?

Gjelder også minne men det passer ikke inn i denne tråden så bare be meg om å ta dette vekk men finnes det et program som overklokker minne? bare enkelt

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...