Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow, å spille på natt var faktisk ikke så aller verst. Mest spennende jeg har gjort i et spill noensinne! Gå etter silhuetter og kun bruke hørselen for å se etter bygninger og Zombier. Arma-GUIet er jo ikke det aller beste desverre. Men elsker realismen Arma tilfører! Og hatchet fungerer utmerket sammenlignet med andre våpen jeg har sett på tuben. Tiltrekker seg ikke like mye oppmerksomhet.

Er det lett å drepe zombies med den da, før de rekker og slå på deg?

 

 

Nei man kan jo si at det er litt nervepirrende. Kan klare det om du sniker deg opp på en zombie. Flere enn en zombie så blir du sannsynligvis bitt.

Så det fungerer kanskje ikke utmerket. Men om du har litt flaks og sikter godt kan du klare det bra. Drepte 13 Z med øks igår kveld. Bedre enn å vrake en bygning fordi det står en zombie inni med ansiktet inntil veggen.

Endret av Nord-Skandinav
Lenke til kommentar

Genialt spill/mod!

 

noen som klager på raske zombies her.. ville blitt alt for lett om de ikkje var så raske som de er. Spillet er vanskelig i starten, og det er det som gjør det bra etter min mening. Utfodrende.

 

Bortsett fra bugs, syntes eg ikkje de bør gjøre noen store forandringer. kun finjusteringer.

Lenke til kommentar

Installerte i dag og fikk to problemer men løsningen var enkel.

Fikk først beskjed om denne: 'bin\config.bin/cfgweapons'

Den andre var at jeg kom bare til svart skjerm med skrifta loading på og det stoppa der.

 

Den første var bare å "check integrity of game cache" og restarte Steam to ganger, den andre var det bare å reinstallere "Battle eye".

 

Prøvde det litt etterpå og dette blir det mye digg med :)

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært festlig hvis man kunne lage festninger. Lage det av tre som man må hugge ned med hatcheten. Og for at disse festningene skal ha noe av betydning, så kunne det spawnet masse loot der, som da blir veldig atraktivt for andre spillere, som vil prøve å ta seg inn dit og stjele det.Legge ut masse piggtrådgjerder rundt og bygge vakttårn osv. Organisere en gjeng til å forsvare det.

Vil selv ikke forandre så veldig mye mer i spillet. Heller masse finpuss.

 

Btw, flere som opplever såkalte "lag-spikes"? Får dette hvert 15-20 sekund. Begynner å bli irriterende.

Lenke til kommentar

Har i utgangspunktet unngått andre spillere siden jeg ikke liker å røve ting fra folk. Men jo bedre utstyrt man blir, jo mindre sjanser tar man. Så jeg møtte på en skikkelig godt utrusta spiller. Han hadde veldig spesielle klær, så jeg så ikke at han var en spiller med det samme og stusset i et lite sekund. Men da jeg skjønte at han hadde oppdaget meg, og var i ferd med å dra frem et våpen (eller ladde) fyrte jeg av et skudd - som forøvrig var det siste jeg hadde i pistolen min før jeg måtte ladde - som gølva han.

 

Var i utgangspunktet fornøyd med Lee Enfield-rifla mi, men siden han hadde en automatrifle med over 300 skudd i en Alice Pack, var valget relativt lett. Tror jeg har det meste av tools nå (kart, kompass og slikt), M4 og M1911 som våpen, Alice Pack, frag grenade, og det som trengs av medisiner og overlevelsesutstyr. Så nå vil jeg gjerne ha en plass å lagre noe av dette slik at jeg ikke ender på bar bakke hvis jeg dør på grunn av en glitch som brekker beina mine, eller når jeg må inn i de store byene for å finne deler til kjøretøy. Da må jeg jo tømme inventoryet for å få plass til bildekk og motordeler og slikt.

 

Hva gjør jeg da? Får tak i telt og setter det opp en plass i skogen? Kan jeg lagre våpen og slikt i telt? Har telt en save-funksjon, lik som kjøretøy?

 

Her er før jeg traff jackpotten, mens jeg jaktet sau på rullebanen:

post-174005-0-41153400-1340333760_thumb.png

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Du kan lagre opp i telt ja. Men telte vil bare være på "den" serveren, så lenge du lever. Dør du, vil telte forsvinne etter to dager.

 

Hvis jeg dør, vil jo planen min være å løpe tilbake til teltet, så håper jeg kan save det på nytt etter at jeg er død. Skjer det samme med biler, forresten? (forsvinner hvis du dør)

Lenke til kommentar

Du kan lagre opp i telt ja. Men telte vil bare være på "den" serveren, så lenge du lever. Dør du, vil telte forsvinne etter to dager.

 

Hvis jeg dør, vil jo planen min være å løpe tilbake til teltet, så håper jeg kan save det på nytt etter at jeg er død. Skjer det samme med biler, forresten? (forsvinner hvis du dør)

Bare huske å gjøre det før telte forsvinner.

 

 

Fra http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=Vehicles

 

Vehicle FAQ

 

Are all vehicles repairable?

No, only the ones that can be entered

You need a toolbox to repair some vehicles

 

Can I save items inside backpacks, which are inside vehicles?

Any items you store into backpacks and store inside a vehicle will only be saved until the next server restart.

 

Will my vehicle stay where I left it?

You have to Save the vehicle in order for it to stay where you left it.

Other people can take or destroy the vehicle if they want.

If a vehicle is unused, bugged or left, it will respawn after a minimum of 7 days.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan man save telt på nytt etter man har dødd?

 

Fant en DayZ wiki-side om telt. Tror ikke spillet tenker på deg som samme person etter at du har respawnet. Da er du liksom en helt ny survivor, og teltet er ikke "ditt". Så slik jeg forstår det, forsvinner teltet noen dager etter at du har dødd. Så lenge du er i live, kan du flyttet teltet ditt. Men etter at du har dødd, er ikke teltet ditt, og du kan heller ikke flytte det. Men siden alle kan tømme teltet, kan du også tømme det selv etter at du har dødd.

 

For å være helt sikker bør man ha et telt i teltet (Tentception!) slik at man kan sette opp et nytt telt etter en respawn.

 

Tents are items that offer a source of storage to players. They do not save from server to server but on the originating server they were deployed on. Deployed tents cannot be stolen, however the items inside can be.

 

There are 3 item types:

-Backpacks

-Weapons & Tools (All tools including Night Vision Goggles and Binoculars. All weapons including Sidearms).

-General items (p.e. ammo, vehicle parts, Blood Bags etc.).

 

A tent can hold a fixed amount of each item-type, within the item-type each item counts as one (unlike in the Inventory system). In 1.7 a tent can hold up to five backpacks, ten weapons & tools and fifty general items. For example one tent can hold five binoculars, five M4A1s, fourty STANAG mags, ten engine parts and five backpacks at the same time. If you place a filled backpack into the tent, the contents of the backpack will remain.

Tents require 3 Inventory slots and can be placed in Backpacks.

 

Additional tent info:

-It is movable after you set it up however you can't pick up someone's tent.

-You can have as many tents as you like.

-If you move a tent without taking the items they will appear in a big pile of loot nearby where the tent originally was.

-For now you have to use the "Save" command from the mouse wheel menu in order to properly save a tent although there still is a chance that a server will eat your tent no matter what.

-Tents are tied to servers and survive server restarts.

-Everyone can take items out of your tent (but not steal the tent).

-Can be placed anywhere except in a building.

-Tents disappear after 2 days after you have died; you can make a new tent after your death or reclaim items from the existing one, however you cannot take it even if you own it. -In 1.7 it appears that tents last much longer after death.

-Tents can be flattened by driving over with them with a vehicle or bicycle, all the contents will be destroyed. A serverrestart appears to fix the tent, however contents will remain missing.

-There is no way to tell if the tent is full, take care as you can lose items by overloading. Once overloaded the items will appear on the ground, around the tent.

-Tents sometimes don't appear after a server restart, restarting the server again will fix this problem.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...