Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

#FR001 er veldig bra.

 

Jeg og 2 kamerater logga på serveren der i kameni. Første som skjer er at vi dreper en survivor i gilly. Han hadde nvg, rangefinder, mega, m40 camo, m4 silence og alt av medisin.

Skeptisk til han duden :p

 

edit: Og han prøvde å combatlogge når vi knocka han ut xD

Endret av Budbringer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si det er vanskelig å geare opp i Origins, og combatlogging er vel ikke mulig sist jeg sjekket?

 

 

nei, men gear pleier å forsvinne når noen prøver, men han fikk bare dansinga og alt det.

Ikke så vanskelig å geare opp, men at en freshspawn hadde alt av gear er litt suspekt

Lenke til kommentar

Egentlig ikke, kanskje han har vært i SectorB? Logger man ut på sectorB så spawner man på random sted neste gang man logger på. Men ja, mye mulig det er cheater men har mine tvil, da jeg har aldri møtt cheater i Origins.

Nja jeg har møtt på en gjeng med russere (var vel 6 stk) som teleporterte seg til industrialen i byelow med dmr med 12 mags, mega, nvg, rangefinder osv, det ende opp med en god times deathmatch der nede, for å si det sånn var ikke rent lite kors på bakken der før server rsen :p

Lenke til kommentar

Spilte litt på #Fr001 her i går og i dag, merket at de hadde tatt på nameplats i dag? Synes nameplats er noe som ikke hører hjemme i dayz i det hele tatt..

 

Har også merket at er en del folk som alt+f4 etter at de har blitt beskutt, hvorfor vet jeg ikke de dør jo uansett =P

Endret av t_o_r
Lenke til kommentar

Jeg har ingen tro på SA lenger. Føler Rocket har mange drømmer men tror ikke verken han eller Bohemia klarer å gjøre det ordentlig nok. Bare ta Arma 3 f.eks. Enda sliter dem med AI'en som til tider ikke fungerer eller bare oppfører seg altfor simpelt. Ikke har dem noe måte å hoppe over ting på heller, alt må være scripta. Rocket sa i starten at med en ny motor så kunne dem gjøre alt fra scratch og slippe begrensningene til Arma motoren, men så velger dem en Arma 2.5 motor likevel og ender opp med samme problemene som før.

 

Da dem viste frem standalone så hadde zombiene blitt forbedret ifølge Rocket, men alt dem har gjort er vel å kutte ned på rangen zombiene skal følge etter ? Hvor lang tid tar det å fikse ? Chernarus er jo porta over og dem har lagt til noe nytt her og der. Flere hus å loote fra ? Allerede fikset i utallige DayZ mods. Samme er husbygging også.

 

Alt dem har vist fra Standalone har bare vært bedre grafikk og inventory, alt annet er identisk. Gahhh!

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Jeg har ingen tro på SA lenger. Føler Rocket har mange drømmer men tror ikke verken han eller Bohemia klarer å gjøre det ordentlig nok. Bare ta Arma 3 f.eks. Enda sliter dem med AI'en som til tider ikke fungerer eller bare oppfører seg altfor simpelt. Ikke har dem noe måte å hoppe over ting på heller, alt må være scripta. Rocket sa i starten at med en ny motor så kunne dem gjøre alt fra scratch og slippe begrensningene til Arma motoren, men så velger dem en Arma 2.5 motor likevel og ender opp med samme problemene som før.

 

Da dem viste frem standalone så hadde zombiene blitt forbedret ifølge Rocket, men alt dem har gjort er vel å kutte ned på rangen zombiene skal følge etter ? Hvor lang tid tar det å fikse ? Chernarus er jo porta over og dem har lagt til noe nytt her og der. Flere hus å loote fra ? Allerede fikset i utallige DayZ mods. Samme er husbygging også.

 

Alt dem har vist fra Standalone har bare vært bedre grafikk og inventory, alt annet er identisk. Gahhh!

du må jo ha trippa helt når du har sett det han har vist da..

nesten alle bygg skal være åpne, og du må gå rundt i det og se etter loot i kroker og kanter. zombiene har ett nytt pathfinding system som funker mye bedre, og ser realistisk ut. de utvider den nordlige delen av kartet ved hjelp av ekte satellitt bilder.

vet ikke om du har spillt StandAlone, men jeg har vært rundt om på banen og den var veeeldig forskjellig.

Lenke til kommentar

Helt ærlig har jeg også mista troen på SA. Var sykt gira når planene ble offentliggjort, men har mista piffen. For det første tar det aaalt for lang tid. De sa først at det skulle vært klart før jul, så før sommeren og nå vet de ikke. Dårlig planlegging much?

 

Blir ikke imponert av gameplayet jeg har sett heller. Greit at zombier osv ikke er ferdige, men det er jo virkelig bedritent. Mye av problemene jeg har med DayZ er blant annet handling og skyting, og Rocket beviser i videoen at det fortsatt er vanskelig å drepe EN zombie med en fully automatic rifle, når alt som trengs er et skudd i hodet. En annen ting som irriterer meg er at de utvider medisinsystemet med masse sykdommer og at det er vanskeligere å finne medisiner, som for meg virker som overkill. Det blir igjen samme problem som i DayZ, og det er at det er helt umulig å overleve ved å spille alene.

 

Nei, nå gleder jeg meg heller til GTA V og Rust :)

Lenke til kommentar

Helt ærlig har jeg også mista troen på SA. Var sykt gira når planene ble offentliggjort, men har mista piffen. For det første tar det aaalt for lang tid. De sa først at det skulle vært klart før jul, så før sommeren og nå vet de ikke. Dårlig planlegging much?

 

Blir ikke imponert av gameplayet jeg har sett heller. Greit at zombier osv ikke er ferdige, men det er jo virkelig bedritent. Mye av problemene jeg har med DayZ er blant annet handling og skyting, og Rocket beviser i videoen at det fortsatt er vanskelig å drepe EN zombie med en fully automatic rifle, når alt som trengs er et skudd i hodet. En annen ting som irriterer meg er at de utvider medisinsystemet med masse sykdommer og at det er vanskeligere å finne medisiner, som for meg virker som overkill. Det blir igjen samme problem som i DayZ, og det er at det er helt umulig å overleve ved å spille alene.

 

Nei, nå gleder jeg meg heller til GTA V og Rust :)

Datoen for vintern var for en liten repack av dayz modden mens de bestemte seg for å lage en dayz engine å gjøre ting skikkelig, som han har sagt de har satt ei intern release uke men den er det ingen av oss som vet men jeg tipper nok innen en måned eller to så ser vi kanskje alphaen poppe opp.

 

Men jeg tror folket skal ta å roe litt ned, programmering tar mye tid så det er ikke gjort på 123, så må dere heller ikke ha for store forventninger til alphaen, mye features som ikke kommer til å være der i starten men kommer etter hvert i patcher.

Lenke til kommentar

Synes det er bra at DayZ modden kom og at det blir SA, da blir infanteri delen av spillet langt bedre. Det er omtrent det eneste ArmA 3 tjener på DayZ, foruten om alle de som blir nysjerrig på spillet og kjøper da. For å være helt ærlig så har jeg vært supersupporter av ArmA helt siden jeg testa det på slutten av ArmA 1 perioden, og litt fra OpFor - men først ved utgivelsen av ArmA 2 i 2009 at jeg kom skikkelig inn i det.

 

For min del ligger mye av gleden i store slag med tanks, logistikk, kriføring og teamplay med mer enn 50 gubbs på hver side. Når det kommer til den skalaen så betyr det ikke så mye om 2 AI løper i samme retning på likt, og DayZ blir bare en bitte liten del av hva ArmA egentlig er. Men som sagt, kult at DayZ kom og bra at så mange oppdaget ArmA, og fint at de patcher i vei på miniskalaen som er infanteri og bygninger, CQC og alt det der...det trenger å bli bedre, men er ikke en essensiell del av ArmA. For den typen spill er Battlefield, Call of Duty, Red Orchestra og alle de konsollspilla mye bedre egnet. Det ArmA 3 mangler nå er den store skalaen og alle kjøretøy og fly og heli og tanks og våpen osv osv.. synes rett og slett at ArmA 3 beta er litt kjedelig. Greit nok at man har wasteland og sånt, men det er jo som å skru av alt for å få det mer morro liksom?

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Helt ærlig har jeg også mista troen på SA. Var sykt gira når planene ble offentliggjort, men har mista piffen. For det første tar det aaalt for lang tid. De sa først at det skulle vært klart før jul, så før sommeren og nå vet de ikke. Dårlig planlegging much?

 

Blir ikke imponert av gameplayet jeg har sett heller. Greit at zombier osv ikke er ferdige, men det er jo virkelig bedritent. Mye av problemene jeg har med DayZ er blant annet handling og skyting, og Rocket beviser i videoen at det fortsatt er vanskelig å drepe EN zombie med en fully automatic rifle, når alt som trengs er et skudd i hodet. En annen ting som irriterer meg er at de utvider medisinsystemet med masse sykdommer og at det er vanskeligere å finne medisiner, som for meg virker som overkill. Det blir igjen samme problem som i DayZ, og det er at det er helt umulig å overleve ved å spille alene.

 

Nei, nå gleder jeg meg heller til GTA V og Rust :)

om du ikke vill ha et mer avansert og bra spill hvorfor gledet du deg i det hele tatt til SA da?

Lenke til kommentar

Datoen for vintern var for en liten repack av dayz modden mens de bestemte seg for å lage en dayz engine å gjøre ting skikkelig, som han har sagt de har satt ei intern release uke men den er det ingen av oss som vet men jeg tipper nok innen en måned eller to så ser vi kanskje alphaen poppe opp.

http://www.eurogamer...-set-a-date-now

His secrecy may also stem from having built up expectation when he announced a hopeful Christmas 2012 launch window for the DayZ standalone alpha at the Eurogamer Expo last year - a move that resulted in apologies and Everest-sized mountains of stress.

 

Må si meg enig med de to over. Hadde store forhåpninger til standalone, men jo mer jeg ser jo mer uinteressant blir det med sterkere og sterkere bevis for at rocket ikke er alt det folk skal ha han til. Pluss disse lovnadene som ble gitt på forhånd, som allerede er brutt før spillet i det hele tatt er ute. For min del ser det ut som jeg holder meg til Arma 3, selvom mangel på våpen/kjøretøy og spesielt AI begynner å bli litt vel gammelt(Og håper virkelig de teksturene/layout som er bla. KA48 akuratt nå kun er placeholders..)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

I en spillverden der alt er diktert av utgivere og penger, og kjapp belønning, så er nok DayZ og ArmA noe for seg selv. Det har nesten hele tiden vært et nisjespill som har tiltrukket seg et ganske modent og voksent publikum. Det er FPS/Militært uten "støttehjul" og det tror jeg er noe som mange glemmer når de sammenligner det med mer strømlinjeformet spill. Feks så synes jeg DayZ var langt mer morsomt før det ble en killfest i Elektro, det var utforsking og man var under en hypnose at Zombiene var farlige. Det var skikkelig skummelt å møte en Zombie å måtte snike seg langs en eksponert vegg mens du viste at du hadde en annen spiller i hælene - den tiden var magisk.

 

Det var før private hives, før innbilske admins og før alt juksinga og før Zombine ble en dansemanøver som du lett kommer deg unna. Man måtte skifte server når det ble mørkt og man traff på helt nye typer servere der man måtte tilpasse seg for å bli med i spillet, eller ta med seg en gjeng for å kunne dominere på noen måte. Du måtte rett og slett møte andre mennsker og lure på om de hadde tenkt å lure deg i fare elelr robbe deg, eller om du kom til å bli forlatt midt i zombie land alene mens de stakk av med alt maten og loot.

 

Alt det er redusert til å ha en gjeng assholes liggende på en bakketopp å skyte freshspawns med hackede våpen og aimbots. Det er en av grunnene til hvorfor SA er en bra ting, og at Rocket gjør en kjempejobb med spillet og for ArmA serien. Så ved nærme ettertanke gav jeg meg enda en grunn til å gi thumbsup til SA og Rocket crew :) Dessuten alle de som har funnet en kreativ side av seg selv i ArmA pga DayZ, ArmA er fantastisk community spill og nesten en hyllest til de som har vilje og tid til å lage oppdrag og mods. Skikkelig PC gaming, slik gaming burde være

Endret av Green_Monster
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I en spillverden der alt er diktert av utgivere og penger, og kjapp belønning, så er nok DayZ og ArmA noe for seg selv. Det har nesten hele tiden vært et nisjespill som har tiltrukket seg et ganske modent og voksent publikum. Det er FPS/Militært uten "støttehjul" og det tror jeg er noe som mange glemmer når de sammenligner det med mer strømlinjeformet spill. Feks så synes jeg DayZ var langt mer morsomt før det ble en killfest i Elektro, det var utforsking og man var under en hypnose at Zombiene var farlige. Det var skikkelig skummelt å møte en Zombie å måtte snike seg langs en eksponert vegg mens du viste at du hadde en annen spiller i hælene - den tiden var magisk.

 

Det var før private hives, før innbilske admins og før alt juksinga og før Zombine ble en dansemanøver som du lett kommer deg unna. Man måtte skifte server når det ble mørkt og man traff på helt nye typer servere der man måtte tilpasse seg for å bli med i spillet, eller ta med seg en gjeng for å kunne dominere på noen måte. Du måtte rett og slett møte andre mennsker og lure på om de hadde tenkt å lure deg i fare elelr robbe deg, eller om du kom til å bli forlatt midt i zombie land alene mens de stakk av med alt maten og loot.

 

Alt det er redusert til å ha en gjeng assholes liggende på en bakketopp å skyte freshspawns med hackede våpen og aimbots. Det er en av grunnene til hvorfor SA er en bra ting, og at Rocket gjør en kjempejobb med spillet og for ArmA serien. Så ved nærme ettertanke gav jeg meg enda en grunn til å gi thumbsup til SA og Rocket crew :) Dessuten alle de som har funnet en kreativ side av seg selv i ArmA pga DayZ, ArmA er fantastisk community spill og nesten en hyllest til de som har vilje og tid til å lage oppdrag og mods. Skikkelig PC gaming, slik gaming burde være

 

savner den tiden :confused:

Lenke til kommentar

om du ikke vill ha et mer avansert og bra spill hvorfor gledet du deg i det hele tatt til SA da?

 

Stabilitet? Spillet er jo nærmest uspillelig nå, er nærmest umulig å drepe eller bli kvitt zombier. I tillegg har moden uttellelig mange bugs som ødelegger spillekvaliteten, ihvertfall for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...