Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jupp, den er forsåvidt blitt tregere, men så har det blitt mange apper installert og avinnstallert siste året og da. Pluss at jeg kjører endel programmer. Men veldig tregere er den ikke. Når du resetter, har du slettet all cache osv? Tror en full wipe har mye å si... Noe jeg ikke har testet enda dog ;-)

Lenke til kommentar

Kan legge til at batteriet har blitt endel dårligere :-( vet at batteriet er ferskvare, men har inntrykk av at batteriene man får i tlf idag har veldig kort holdbarhet ifht før. Det er sikkert en sammenheng med at de ønsker mest mulig kraft i batteriene i reklameøyemed, men så går det på bekostning av holdbarhet.

Lenke til kommentar

Andre som har hatt problemer med å bytte usb kabel på laderen?

I løpet av tiden jeg har hatt denne telefonen har jeg kjøpt 2 lengre kabler.

Den første var 1,8m, denne viste ikke tegn til liv, så jeg trodde den var feilprodusert (kjøpt fra dealextreme, så jeg gadd ikke klage, klippa heller micro usb pluggen og brukte kabelen på ei mus med brudd i kabel).

Og nå nylig så kjøpte jeg en 2m kabel, også fra dealextreme.

Denne lader noen ganger i noen sekunder, før den kutter.

Ellers viser den ikke tegn til liv.. Men det merkelige er at hvis jeg napper ut laderen fra veggen, da gir telefonen lade lyden, og lader et halv sekund.

Virker nesten som om det er noe slags sperre mot lange kabler i selve laderen.

 

Prøvde så en uoriginal lader, koblet 2 meter kabelen i pluggen og telefonen ladet med en gang og kuttet ikke.

Så, nå skal jeg prøve en Nokia lader jeg har liggende i bilen, og se om den funker bedre :)

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg en galaxy s4, hadde en s3 fra før.


På s3 telefonen hadde jeg en del spill som jeg vil oveføre til s4 telefonen. Har logget meg inn på play og da installerte den alle apper og spill som var registrert der. Men, jeg må begynne på nytt på alle spillene:( Er det mulig å overføre disse spillene ti s4 telefonen og forsette der jeg slapp med s3 telefonen? Har liten lyst å begynnet på nytt i disse spillene....


Håper noen kan hjelpe meg.


  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har nok med motstand å gjøre. Jo lengre kabel, jo mer motstand, jo mindre strøm. Strøm=Spenning/Resistans, så om resistansen, eller motstanden i kabelen er større enn den originale kabelen, vil telefonen din få mindre strøm, muligens for lite til at den klarer å lade. Grunnen til at den uoriginale laderen fungerte med den lengre kabelen fra DX skyldes nok at den gir ut mer strøm enn den originale laderen. Det skal stå hvor mange ampere laderen gir ut på selve laderen, som oftest oppgitt i milliampere (mA).

 

Har selv ladet min S3 med en tre meter lang og god kabel uten noen problemer, men ladet en smule treigere enn den originale kabelen.

Lenke til kommentar

Dette har nok med motstand å gjøre. Jo lengre kabel, jo mer motstand, jo mindre strøm. Strøm=Spenning/Resistans, så om resistansen, eller motstanden i kabelen er større enn den originale kabelen, vil telefonen din få mindre strøm, muligens for lite til at den klarer å lade. Grunnen til at den uoriginale laderen fungerte med den lengre kabelen fra DX skyldes nok at den gir ut mer strøm enn den originale laderen. Det skal stå hvor mange ampere laderen gir ut på selve laderen, som oftest oppgitt i milliampere (mA).

 

Har selv ladet min S3 med en tre meter lang og god kabel uten noen problemer, men ladet en smule treigere enn den originale kabelen.

Ok, har nå prøvd med laderen fra min forrige telefon (Nokia), og denne fungerte utmerket med kabelen :)

Laderen er koblet i kontakta under senga, og da er kabelen bare så vidt lang nok til å nå opp på nattbordet..

2 meter kabelen når mye lengre :)

Får teste i natt og se om den lader seg opp igjennom natta

Lenke til kommentar

Det er en standard for battery chaging over usb som går på å gi signal over data pair.

 

Basically, it looks like wall chargers communicate to the device that they ARE a wall charger by shorting the data lines (D- and D+). When the device sees shorted data lines, it knows that it can draw up to 1.5A -- that's what the Battery Charging Spec dictates.

 

Om man da har en vegglader med en lang usb skjøteledning mellom laderen og mobilen -

Vil begge sannsyligvis bli forstyrret av "uriktige og tvetydige signaler" og kanskje ladingen vil bli med 500mA som sikkerhets mekanisme av telefonen som kan tolke det som at den f.eks er tilkoplet en downstream pc port med strøm begrensning på 500mA.

Lenke til kommentar

S3 trekker uansett ikke mer enn 1000 mAh når den lader, ved ustabil strøm vil den gå ned med 100 mAh intervaller til den får stabil strøm, og deretter gå ytterligere 100 mAh ned for sikkerhets skyld. Tipper at dette er årsaken til at mange for problemer med lading etter en stund, når kabelen begynner å bli ustabil.

Lenke til kommentar

....

 

Min originale Samsung usb/lader kabel streiket for ca 2 måneder siden (ladet med random styrke hver gang satte den i), sjekk mine innlegg noen få sider tilbake. Mulig den har fått seg en knekk, er usikker.

 

S3 lader med maks 1A, men den stopper selv på 999 mA. Selv om du har kraftigere lader hjelper det ikke, dette er firmware styrt (kan trikses med men anbefales IKKE).

 

jarle

Lenke til kommentar

Jupp. Har selv ikke hatt problemer ved lading av min GS3. Originalladeren har jeg rota bort, men kabelen har jeg enda. Bruker en USB lader fra en annen mobil jeg har hatt 1 gang i tiden og noen ganger bruker jeg laderen fra Nexus 7 v2. Min GS3 kan brukes 1 dag ved bruk av internett og slikt. Ved laber bruk og mye funksjoner avslått kan den fint holde i opptil 3 dager.

 

Men personlig har jeg aldri kjørt stock programvare på den. Fjerna samsung crapwaren før den ble tatt i bruk og kjører per dags dato Omega med android 4.3.1 .

Lenke til kommentar

 

Har kjøpt meg en galaxy s4, hadde en s3 fra før.

På s3 telefonen hadde jeg en del spill som jeg vil oveføre til s4 telefonen. Har logget meg inn på play og da installerte den alle apper og spill som var registrert der. Men, jeg må begynne på nytt på alle spillene:( Er det mulig å overføre disse spillene ti s4 telefonen og forsette der jeg slapp med s3 telefonen? Har liten lyst å begynnet på nytt i disse spillene....

Håper noen kan hjelpe meg.

 

 

Du må ta backup av dataene til spillene på et minnekort (eller til filer som kan overføres på annen måte). Enten med Titanium Backup eller MyBackup. Så er det bare å restore datanene til spillene fra backup - ikke glem å restarte telefonen rett etterpå. Dette skal fungere greit for spill, selv om du ikke har root'et telefonen.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...